Citat:
Ursprungligen postat av
VECTROTALENZIS
Det känns som som alla här har hängt på övre medelklass och överklass umgänge. Typ hänger runt på klubbar kring Xintandi och barer vid the Bund i Shanghai eller Sanlitun i Beijing. Ställen med många västerlänningar drar också till sig en massa "enkla" kinestjejer vars mål är att ligga med första bästa västerlänning.
"Vanliga" kineser som aldrig träffat en västerlänningar kommer vanligtvis från migrantarbetare dvs underklassen och undre medelklasss. De har varken jobbet eller det social umgänget att träffa västerlänningar. Likaså bönder. Dessa tjejer är betydligt mer blyga och tradionella. De är sådana här tjejer som jag till stor har träffat.

Alltså nej verkligen inte. Jag har festat omkring i Xintiandi och the bund men jag har även varit i mindre städer och svirat runt på vanliga ställen där helt vanliga kineser går. På mångra krogar i 2:e tier och 3:e tier städer kan man inte hitta en enda utlänning ofta ute på vissa barer...
Grejjen är att om du kommer från underklassen eller som migrantarbetare så har du ofta inte ens tid eller pengar till att roa dig i lika stor utsträckning. Jag har själv besökt fabriksområden i Guangdong och där finns det faktiskt STORA "klubbar" och barer för arbetarna dit dem kan gå dit och festa och hitta tjejer och killar.
Idag som jonipoon skrev de som är mellan 18-26år som inte är typ migrantarbetare då också måste jobba arslet av sig så är de annars väldigt likt oss i väst. De lever vanliga liv och har sex som vanligt folk. Bara för att du har träffat några blyga tjejer så stämmer det inte. Är du själv blyg och introvert som person? Kanske du dras till liksinnade.
För övrig så säger väldigt många kinestjejer på första dejten "I am very traditional" bla bla bla sen några timmar sedan har man ändå fått bruden i sängen.