Citat:
Ursprungligen postat av
William Haines
Jag måste undra vad det är för personer som egentligen går igång på hennes blogg dock? Jag menar, mjukporr varvat med ångest och en psykiskt sjuk flickvän... känns inte sådär jättefräscht, oavsett hur duktig hon är på "deep troath".
Eller hur, och dessutom bor de ihop i en LSS-lägenhet. Hett.
På tal om det så har jag med lite googlande kommit fram till att det rör sig om modellen serviceboende:
http://www.malmo.se/Medborgare/Omsorg-vard--stod/Boende-for-personer-med-funktionsnedsattning.html (se fliken boendeformer) samt att det av lagen/aspergerforum/whathaveyou tydligt framgår att man INTE får ha inneboende. Man betalar redan en förmånligt låg hyra/avgift (kallas olika på olika ställen), varför också bara de som har rätt till stöd enligt LSS får bo där. Så antingen får trasbarbie också skaffa sig lite nya diagnoser, eller så måste de sluta säga att de bor ihop och isället låtsas att hon är på besök dygnet runt (vilket kräver att x antal blogginlägg raderas, t.ex. där de är "på besök" hos hennes mamma där hon är skriven).
Jag kan av olika skäl inte göra det själv, men det är min förhoppning att någon känner sig manad att maila eller ringa "Vård och omsorg: Innerstaden" och tipsa. Emma lyfter ju garanterat bidrag från Kävlinge kommun också, kanske intressant för dem att veta att hon inte fysiskt bor där?

Det är så jävla inte ok med folk som utnyttjar systemet.