2013-09-03, 03:23
Medlem
PeterNosters avatar
Det här verkade så enkelt från början men nu efter FPU är jag skeptisk.
Ponera att han var skyldig 2006. Då kan ju någon utnyttja det tillvägagångssättet.

Det där kassaskåpet var ju öppnat med en vinkelslip. Lämnar det inget spår typ att man kan identifiera skivmaterialet el. likn.

Stod Valmeten i garaget och inte i vapenskåpet?
Citera
2013-09-03, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Blir inte klok på PK:s reaktioner när han får reda på att Gustafs blod finns på ett av hans vapen. En av dem:" Ja ja jag förstår inte vad fan ni menar, jag förstår fan inte vad ni menar, ni tror att jag har skjutit Gustaf... ja det är inte klokt alltså... dedede är inte klokt (lång tystnad) Det finns inte, det kan, jag har inte vart där och gjort nånting. Ja jag vet inte vad jag säger spelar ingen roll. Claes vad fan ska jag säga"

För mig är reaktionen äkta. Kan man verkligen spela så bra????!!! Eller TROR han verkligen att han inte gjort något - utan har bara förträngt allt? Har vi ju diskuterat tidigare om det ens är möjligt, men... Blir inte klok på det, känns svårt att få allt att passa ihop.

Denne Herre är med högsta sannolikhet en figur med stark http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rningNarcissistisk personlighetsstörning -sådana personer kan vara extremt trevliga , för att sedan sadla om till att stå över allt och alla.
Totala, grandiosa, trevliga - lyckas inte i affärer - genomskådas av många, bl.a banker Får nobben men hämnas och korrigerar det med att göra brott.
Alltså en störning som är en perfekt sjukdom om man vill slå ihjäl folk, och sedan återgå till sin mysiga attityd med barnbarnen.
Mannen förstår inte ens att han begår brott. Han själv är ju lagen - den högste av dem alla.
Ständiga Personlighetsbyten som passar stundens begivenhet och som passar ens egen självkänsla av att vara högst på jorden. Men samtidigt mycket trevlig i hustruns sällskap , gullig med barnen och i vänners och förhörsledares sällskap. Och Ju fler gånger han hamnar inför skranket ju mer slipad blir han. Vana ger färdighet.
Självförtroendet ökar ...
Norra Öland är också ett perfekt kriminellt arbetsområde - -- glesbefolkat, ingen ser vad man gör.
Inget folk utomhus. Alla håller käften - så länge denne störde figur är på drift.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2013-09-03, 05:50
Medlem
Grandiosos avatar
Från narcissism till psykopati är steget inte så våldsamt långt...

Citat:
Medialt uppmärksammade våldsbrott i Sverige under de senaste åren har aktualiserat frågor om psykisk störning och våldsamt beteende. Moderna hjärnavbildningstekniker erbjuder ett angreppssätt för att bättre förstå de mekanismer som kan öka risken för att en individ ska bli våldsam. Med dagens tekniker kan vi inte bara avbilda hjärnans struktur och anatomi, utan även visualisera hur hjärnan arbetar. Det går exempelvis att mäta aktiveringsmönster i hjärnan under det att en person utför en uppgift eller exponeras för bilder eller filmsekvenser, vilket i sin tur kan leda till bättre förståelse för det avvikande beteende som vi möter hos patienter och klienter inom rättspsykiatri och kriminalvård.

Bland dessa individer finns ofta gemensamma drag såsom brist på empati och nedsatt impulskontroll, oavsett diagnos. Båda dessa drag är också centrala i begreppet psykopati.
Citat:
Ett utmärkande drag i den psykopatiska personligheten är brist på empati. En viktig komponent i empati är förmågan att fysiologiskt reagera på känslomässiga stimuli. Vid ett skrämmande stimulus reagerar hela kroppen: musklerna spänns, andningen blir ytligare, puls och blodtryck stiger och kroppen gör sig beredd på att antingen kämpa eller fly. Det finns studier som tyder på att individer med psykopati inte reagerar med stress i potentiellt farliga situationer, vilket leder till att de inte förstår att avhålla sig från dessa.

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=11294

Känslokyla är psykopatens signum

Citat:
Utmärkande för psykopater är bland annat att de ser sig som överlägsna andra människor och tycker sig ha rätt att leva helt efter sina egna regler. De vet alltid bäst och går något emot dem, kan de bli rasande.
Psykopater är också känslokalla och har svårt att sätta sig in i andra människors lidande eller sorg. En person som de möter på gatan kan bli nedslagen eftersom han ”stod i vägen” eller ”var så ful”.
- Många människor har svårt att riktigt ta in att det faktiskt finns psykopater som beter sig på det här
grymma och oberäkneliga sättet. Det är så främmande för en själv och dessutom orkar man ju inte gå omkring på stan med vetskapen att det finns människor som är beredda att göra vad som helst och som inte bryr sig om man dör, säger Görel Kristina Näslund.
Många studier tyder på att den här utpräglade känslokylan beror på att psykopaternas hjärnor bearbetar känslomässig information på ett annorlunda sätt än normalbefolkningen. De känner inte lika starka känslor och vägleds heller inte av samvetet eller ”den inre kloka rösten” när de fattar beslut om hur de ska agera i olika situationer.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/kanslokyla-ar-psykopatens-signum_139550.svd
Senast redigerad av Grandioso 2013-09-03 kl. 06:02.
Citera
2013-09-03, 06:21
Medlem
http://www.expressen.se/kvp/misstanken-pierre-55-brande-upp-vannerna/

"Men på norra Öland hade många hunnit övertygats om Pierre Karlssons skuld. Han fick flera hot skickade till sig och på sajter som Flashback spreds rykten. I samband med begravningsceremonin av mördade Barbro Karlsson tvingades Pierre Karlsson söka skydd i sakristian på grund av uppretade besökare."

"Svårt att förklara ekonomin
Med Pierre Karlsson i häkte tvingades sambon nyligen lämna det gemensamma hemmet. Parallellt med kronofogdens indrivning har Pierre Karlsson stått fast vid att han är oskyldig till att ha haft ihjäl paret Nordander.

- Jag kommer aldrig att säga att jag är skyldig till någonting som jag inte har gjort."
Senast redigerad av RRobbs 2013-09-03 kl. 06:39.
Citera
2013-09-03, 07:39
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs

"Men på norra Öland hade många hunnit övertygats om Pierre Karlssons skuld. Han fick flera hot skickade till sig och på sajter som Flashback spreds rykten. I samband med begravningsceremonin av mördade Barbro Karlsson tvingades Pierre Karlsson söka skydd i sakristian på grund av uppretade besökare."

Med Pierre Karlsson i häkte tvingades sambon nyligen lämna det gemensamma hemmet. Parallellt med kronofogdens indrivning har Pierre Karlsson stått fast vid att han är oskyldig till att ha haft ihjäl paret Nordander.

- Jag kommer aldrig att säga att jag är skyldig till någonting som jag inte har gjort."

Såklart han tycker det är bättre att vara oskyldigt dömd inför familjen etc. Då är det ju synd om honom. Han tycker just väldigt synd om sig själv och spelar nallebjörn.
Hoppas rätten ser igenom honom, vad händer om han släpps ut igen!!!! Garanterat blir det fler mord. Det får bara inte ske.
Citera
2013-09-03, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Denne Herre är med högsta sannolikhet en figur med stark http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rningNarcissistisk personlighetsstörning -sådana personer kan vara extremt trevliga , för att sedan sadla om till att stå över allt och alla.
Totala, grandiosa, trevliga - lyckas inte i affärer - genomskådas av många, bl.a banker Får nobben men hämnas och korrigerar det med att göra brott.
Alltså en störning som är en perfekt sjukdom om man vill slå ihjäl folk, och sedan återgå till sin mysiga attityd med barnbarnen.
Mannen förstår inte ens att han begår brott. Han själv är ju lagen - den högste av dem alla.
Ständiga Personlighetsbyten som passar stundens begivenhet och som passar ens egen självkänsla av att vara högst på jorden. Men samtidigt mycket trevlig i hustruns sällskap , gullig med barnen och i vänners och förhörsledares sällskap. Och Ju fler gånger han hamnar inför skranket ju mer slipad blir han. Vana ger färdighet.
Självförtroendet ökar ...
Norra Öland är också ett perfekt kriminellt arbetsområde - -- glesbefolkat, ingen ser vad man gör.
Inget folk utomhus. Alla håller käften - så länge denne störde figur är på drift.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning
Håller med dig om allt - förutom att en narcissist inte förstår att hen begår brott.
Det förstår han intellektuellt, men hen bryr sig inte, eftersom hen har rätt att göra det. Detta är orsaken till att psykopater döms till fängelse och inte vård - psykopati är en personlighetsstörning och inte en allvarlig psykisk störning.
Citera
2013-09-03, 08:58
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Håller med dig om allt - förutom att en narcissist inte förstår att hen begår brott.
Det förstår han intellektuellt, men hen bryr sig inte, eftersom hen har rätt att göra det. Detta är orsaken till att psykopater döms till fängelse och inte vård - psykopati är en personlighetsstörning och inte en allvarlig psykisk störning.

Håller med och det är just det som är så läskigt, psykopater upplevs som normala och trevliga.
Citera
2013-09-03, 09:18
Medlem
Quarrels avatar
Live-rapportering från rättegången: http://rattegang-se.webnode.se/flakebole/
Citera
2013-09-03, 09:24
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17397621.ab
Gustafs mamma uppmanar PK att erkänna om han är skyldig, sambon borde också uppmana PK till detta.

Håller med föregående angående att PK sannolikt är narcissist och psykopat, men han lär få svårigheter att förklara G:s blod på sitt gevär. Han har inte heller hävdat att geväret varit i någon annans händer vid mordtillfället, och han saknar alibi. Vem skulle våga stjäla/låga PK:s gevär och hur kom det isåfall tillbaka till PK?

Kan PK ha duschat och bytt om i G&A:s garage efter morden och innan branden?
Han kan ju ha haft t.ex. arbetskläderna på sig vid morden men duschat och bytt om innan kan träffar sambon på kvällen.
Senast redigerad av RRobbs 2013-09-03 kl. 09:27.
Citera
2013-09-03, 10:08
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs

Nä, men kommer du att säga att du är skyldig till något du gjort?

Citera
2013-09-03, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Live-rapportering från rättegången: http://rattegang-se.webnode.se/flakebole/
Vill bara tacka alla FB-hjältar som håller oss uppdaterade, ända sedan morden inträffade. Ingen nämnd och ingen glömd, förutom Countrychick, som lagt ned oändligt med tid på detta!
Citera
2013-09-03, 10:36
Medlem
Pierre har känslor. Gråter då han ser bilder på Gustav och Annika . Ytterligare gråt då bild på hunden visas.
Åklagaren har inlett sin framställan med mjuk och behaglig röst och i lugnt tempo. Hela denna dag kommer vara åklagarens.
Inga nyheter från det som stor i fuppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in