2013-09-02, 21:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Den obeslöjade bilden är daterad 09/10/2010, så det här med islam hände ganska nyligen för
hon Farraj - jag har inte örnkoll på anletsdrag, men jag skulle placera den här konvertiten någonstans i mellanöstern givet den obeslöjade bilden.

Beslöjad:
https://si0.twimg.com/profile_images/3401254383/4b1197185b67dd592fe54c1f2fb8952c.jpeg

Obeslöjad:
http://a0.twimg.com/profile_images/1430966740/222774_10150235047689187_696864186_8554616_6178569 _n.jpg
Makalöst att lyckas se kvinnligare ut i slöja än utan?
Citera
2013-09-02, 21:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Makalöst att lyckas se kvinnligare ut i slöja än utan?

Ja där ser du vad slöja är bra
Citera
2013-09-02, 22:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag tyckte väl att jag kände igen namnet. Det är alltså tokkonveriteten som är bundis med hijab-upproperskorna. Hon länkar t.o.m. till de andra skyltarna.

https://twitter.com/carolinafarraj/status/370963214336794624

Här har vi alltså en rad obekräftade händelser som ingen vet vem som har råkat ut för. Och när Carolina efterfrågar verkliga händelser och BO kammar hon noll? Kan hon inte ringa Madde?

Med tanke på den bild som målats upp är det värt att betona att Farraj dels inte verkar känna någon som blivit kränkt, dels inte lyckas lokalisera en enda.

Detta trots sitt nätverk.

Detta trots att hon demonstrerade med en rad kvinnor som OCKSÅ påstått sig blivit kränkta.

Det hela avslöjar mer än Carolina Farraj inser.
Citera
2013-09-02, 22:53
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Med tanke på den bild som målats upp är det värt att betona att Farraj dels inte verkar känna någon som blivit kränkt, dels inte lyckas lokalisera en enda.

Detta trots sitt nätverk.

Detta trots att hon demonstrerade med en rad kvinnor som OCKSÅ påstått sig blivit kränkta.

Det hela avslöjar mer än Carolina Farraj inser.

Det är faktiskt mycket märkligt, både att hon agerar så och att svaren uteblir med tanke på hur mediakåta initiativtagarna var tidigare de då verkligen krävde uppmärksamhet.

De kanske inser att varje ny påstådd hijabattack kommer att granskas i sömmarna eftersom media hoppade på tåget för tidigt förra gången och gjorde bort sig. Det blir antagligen inte lika lätt att fejka framöver.

Det förekommer säkert att kvinnor ibland blir påhoppade för att de bär hijab men det är förstås inte ens i närheten av så vanligt som hijab-upproparna ville göra gällande.
Citera
2013-09-02, 23:11
Medlem
StigAllans avatar
Gick in på twitterlänken och ser att hon fått STENAR kastad mot sig!
Varför polisanmäler hon inte?
Citera
2013-09-03, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
och varför höll hon inte upp en skylt med det som text istället?

Jag trodde faktiskt att "en man gick in i mig" var photoshoppat, lite som "vindruvorna på ica smakade illa" eller liknande. Hon stod alltså och visade upp en skylt med en kränkning som inte hänt henne, för att visa vilka nazister alla vita män är?
Citera
2013-09-03, 05:56
Medlem
BoyGoneBads avatar
Jag förstår egentligen inte varför Car*lina F*rraj och hennes konvertitvänner pratar om
rasism hela tiden. Hon är svensk och vit och kan med andra ord inte drabbas av rasistbrott,
helt oavsett trosåskådning.

Eller är det så att tro numera har blivit ras? När får vi se nästa rubrik om en rasistattack
på någon kristen svensk kvinna eller man?
Citera
2013-09-03, 07:24
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Det är stor humor att läsa hennes bludder till twitter. Samtidigt blir man beklämd över att rasister som hon får gå lös på gator och torg.
Citera
2013-09-03, 09:00
Medlem
Bullens avatar
Med tanke på det ni skriver och all energi ni lägger in denna tråd så känns aktionen mot inskränkta män allt mer behövd. Hur när det hånar ni ute i det verkliga livet också eller är det bara anonymt ni häcklar?
Hand upp ni som avsiktligt pekat och skrattat, knuffat eller sagt något elakt.
Nå?
Citera
2013-09-03, 09:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Med tanke på det ni skriver och all energi ni lägger in denna tråd så känns aktionen mot inskränkta män allt mer behövd. Hur när det hånar ni ute i det verkliga livet också eller är det bara anonymt ni häcklar?
Nå?

Utveckla gärna inskränkta. Ska vi förstå saken rätt så menar du att du är ett bra exempel på att vara en vidsynt person. Det tror jag ingen här håller med om. Snarare tvärt om.
Citera
2013-09-03, 09:23
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Nå?

Kan du vara snäll att formulera ovanstående så att man fattar vad du menar?

Och det som häcklas mest i denna tråd är väl hur media jobbar i det här fallet?
Även om det naturligtvis kommer ett gäng andra kommentarer också.

Säg mig Bullen... Lever du verkligen i den bubblan att du tror att det fåtal som
skriver i denna tråd skulle utgöra en bas för en aktion gentemot inskränkta vita
män som attackerar hijabförsedda kvinnor?

Har du månne tullat på innehållet i skrivbordslådan så här tidigt i veckan?
Citera
2013-09-03, 10:06
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Nå?

Tja, vad kan jag säga? Jag är som jag är här, mer eller mindre. Det vet du redan såklart. Dock vet jag att du inte har någon ryggrad - du vägrade ju träffas för några år sedan. Du påstod att jag ljög om en sak jag berättade. Sen fegade du ur när jag var beredd att bevisa det.

OnT: Hatbrotten mot muslimer verkar av allt att döma vara kraftigt överdrivna av olika grupper som tjänar på att blåsa upp företeelsen så mycket som möjligt. Det står tiotals miljoner på spel här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in