2013-08-20, 08:14
  #169
Medlem
spoilers avatar
Våldtog 65-årig kvinna med en hushållspappershållare

"Rättegången inleds på fredag och ska enligt planeringen avslutas kommande måndag."

http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/valdtog-65-arig-kvinna-med-en-hushallspappershallare(3902944).gm
Citera
2013-08-20, 11:05
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Våldtog 65-årig kvinna med en hushållspappershållare

"Rättegången inleds på fredag och ska enligt planeringen avslutas kommande måndag."

http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/valdtog-65-arig-kvinna-med-en-hushallspappershallare(3902944).gm



Läste detta precis - får en känsla av att denne man är så driven av sina demoner att han inte VILL vara ute - allt han gör - huvudsakligen mot äldre kvinnor - vet ej men min känsla är att han vet att han BORDE sitta inlåst på rättspsyk...

HUR I HELVETE KAN DE LÅTA HONOM GÅ LÖS???
Citera
2013-08-22, 13:35
  #171
Medlem
Fy fan! SLÄPP INTE UT HONOM!!!!!
Nu måste myndigheterna börja agera!
Citera
2013-08-27, 12:34
  #172
Medlem
Någon som vet hur det har gått? Vad yrkar åklagaren på för straff? Är ML fortfarande häktad?
Citera
2013-09-02, 16:05
  #173
Medlem
spoilers avatar
"Den 38-årige man som stått åtalad för en våldtäkt i Lessebo i juni i år dömdes på måndagen till fyra och ett halvt års fängelse för våldtäkt, misshandel, rån och olaga hot."

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/fangelse-for-valdtakt(3921416).gm
Citera
2013-09-02, 17:04
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Den 38-årige man som stått åtalad för en våldtäkt i Lessebo i juni i år dömdes på måndagen till fyra och ett halvt års fängelse för våldtäkt, misshandel, rån och olaga hot."

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/fangelse-for-valdtakt(3921416).gm
Maxstraff för våldtäkt 6 år.
Maxstraff för rån 6 år.
Maxstraff för misshandel 2 år.
Maxstraff för olaga hot 1 år.

Hur varken våldtäkten eller misshandeln kom att betraktas som grova vore intressant att få en förklaring på?
Med den dömdes bakgrund så är det mycket svårt att förstå hur straffet kan bli så kort.
Citera
2013-09-02, 17:06
  #175
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Maxstraff för våldtäkt 6 år.
Maxstraff för rån 6 år.
Maxstraff för misshandel 2 år.
Maxstraff för olaga hot 1 år.

Hur varken våldtäkten eller misshandeln kom att betraktas som grova vore intressant att få en förklaring på?
Med den dömdes bakgrund så är det mycket svårt att förstå hur straffet kan bli så kort.
Vi får se vad HR tycker. Eftersom han nekar kommer domen att överklagas.
Citera
2013-09-05, 09:15
  #176
Medlem
Quarrels avatar
Tingssrättsdom Tack, Svenska Mord.

Huvudmålsägande har givit sig till känna i tråden, men länkningen till domen är inte brott mot regel 1.06. Användarnas anonymitet, då hon inte är namngiven i domen.

Jag hoppas jenny35 läser domen och starkt överväger att söka herrsällskap på annat håll. Du är vuxen och gör som du vill, det är bara ett råd i all välmening.
Citera
2013-09-05, 10:15
  #177
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Maxstraff för våldtäkt 6 år.
Maxstraff för rån 6 år.
Maxstraff för misshandel 2 år.
Maxstraff för olaga hot 1 år.

Hur varken våldtäkten eller misshandeln kom att betraktas som grova vore intressant att få en förklaring på?
Med den dömdes bakgrund så är det mycket svårt att förstå hur straffet kan bli så kort.
I sverige har vi ju ingen accumulerad straffskala, du döms hårdast efter det värsta brottet enligt straffskalan och sedan är tanken att du får lite extra tid för de övriga i en fallande skala.

Detta tillvägagångssätt har ett speciellt namn men jag kommer inte på det just nu.

I USA hade mannen säkert fått 10+ i finkan, där tar man även hänsyn till om GM är straffad sedan tidigare samt vad han straffats för. Naturligtvis finns det varianter på straffskalorna i de olika staterna men någon mängdrabatt finns mig veterligen inte.
Citera
2013-09-05, 10:50
  #178
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Regelverket på FB förbjuder skribenter att avslöja vem du är.


det gör det väl ändå inte när man själv har outat sig själv.
Citera
2013-09-05, 14:56
  #179
Medlem
Så, nu sitter ML fast igen. 4.5 år.

Jag är förbluffad. Vi har alltså en känd gärningsman som under 20-30 år begått grova brott, vissa är han fälld för och vissa endast misstänkt.

Verkar ha levt ett ganska kärvt liv. Men varför fängelse och inte sluten vård?

Det är en sådan här människa som media borde uppmärksamma. Flera domar och rundor på fängelse. Sen bara släpper man ut honom i samhället där han kan begå sina hemska handlingar. Det är inga ringa brott han gjort.
Citera
2013-10-09, 16:02
  #180
Medlem
Domen är överklagad till Hovrätten av båda parter! /M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in