2013-09-02, 08:47
Medlem
SilhouetteLocadias avatar
Om vi släpper de allra största klubbarna för en sekund så har Stoke gjort en enligt mig jätteintressant värvning i Marko Arnautovic. Hetlevrad och jäkligt bra yttervinge/anfallare. En Österrikisk minikopia av Mario Balotelli kan man säga!
2013-09-02, 08:51
Medlem
Vilken drömvärvning det skulle vara om Arsenal får Özil, Di Maria eller Benzema eller varför inte alla 3?!?!
/Arsenal fan
2013-09-02, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Jag börjar förstå hur ni Arsenal-fans har känt er den senaste tiden. Herregud vad dynga folk vräker ur sig. Exakt vad är det Moyes gjort som är så oerhört märkligt?

Jag måste försvara unitedfansen lite här Liverpoolsupporter som jag är. Det är knappast en lätt uppgift Moyes har att axla SAF mantel. Pressen lär vara enorm direkt av att prestera, igår spelade united kanske inte sin bästa fotboll och Liverpool vann rättvist men jag är övertygad om att när vi summerar serien nånstans i Maj / April så är united med i toppen. Det som saknades igår i united var en egen spelide, dom verkade mest springa runt som yra höns fast det var rätt skönt och se om jag skall vara ärlig
2013-09-02, 09:32
Medlem
chran508s avatar
Varför skulle Real göra sig av med Özil? Och varför skulle Özil vilja gå till Arsenal?
2013-09-02, 09:36
Medlem
snillet_1s avatar
Marca skriver att Özil inte kommer/vill lämna:

http://www.marca.com/2013/09/02/futbol/equipos/real_madrid/1378104249.html

Men AS skriver att han kommer lämna, om min google translate fungerar rätt

http://futbol.as.com/futbol/2013/09/01/primera/1378048668_664427.html

---

Milan signar Astori och Kucka idag enligt rykten.
Senast redigerad av snillet_1 2013-09-02 kl. 09:43.
2013-09-02, 09:45
Medlem
Langsdales avatar
Det är alltså Newcastle och Arsenal som kommer bomba idag i PL. Arsenal sitter med en jude som tränare och Newcastle sitter med en ägare som är snålare än juden i Arsenal. Wenger kommer värva Di Maria som blir skadad efter tredje matchen och blir borta hela säsongen. Wenger kommer inte kunna sova under hela säsongen pga att han brände 300 miljoner på argentinaren. Inför komma transferfönster lovar Wenger ännu en supervärvning, den 31 augusti kliver han fram med en argentinare, som heter Di Maria. Just det, det är samme Di Maria fast med stödskena, vilket kommer räknas som årets värvning enligt Wenger.

Newcastle däremot, där kommer fat Ashley värva Gomis och sälja Cissé så man är tillbaka på ruta ett men han är nöjd, eftersom han har värvat en spelare och ber fansen hålla käften i minst fem säsonger till.
2013-09-02, 10:17
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monclac
Vilken drömvärvning det skulle vara om Arsenal får Özil, Di Maria eller Benzema eller varför inte alla 3?!?!
/Arsenal fan
Real släpper inte 3 spelare såhär sent i transferfönstret, speciellt inte 3 viktiga spelare. Någon mittfältare säljs möjligtvis, men aldrig Benzema som är startspelare.
2013-09-02, 10:21
Avslutad
Sakho och llori officiellt klara för Liverpool. Intressanta spelare verkligen. frågan är vilka som skall spela när Toure kommer tillbaks samt att Skrtel spelade fantastiskt går.

http://www.pldirekt.se/2013/09/02/klart-liverpool-varvar-tva-mittbackar/
2013-09-02, 10:32
Medlem
csts avatar
Det är ju helt sjukt hur folk kan trilla in och rättfärdiga Wengers beteende. Hade Wenger sagt i början av fönstret att truppen var tillräckligt bra och att han inte skulle förstärka hade man ju kunnat leva med den obefintliga aktiviteten på transfermarknaden och ibland dumsnålheten. Men att han nu efter att i början av sommaren ha sagt att det ska spenderas pengar inte agera förrän sista dagen är helt åt helvete.

Hur många extra säsongsbiljetter hade en stjärnvärvning några veckor innan premiären kunnat resultera i? Och vilka intäkter hade det inneburit?

Som alla därute vet blir lag bättre av att spela tillsammans och att värva i sista sekund är idioti eftersom att nyförvärven inte kommer att prestera ändå (i de flesta fall) den första månaden i klubben. Hade det inte varit bättre att agera i tid och faktiskt komma till premiären med en spikad trupp som redan är samspelt?

Jag kan köpa att folk har sågat några av Arsenals spelare väldigt hårt, jag uppskattar exempelvis Podolski väldigt mycket men tycker att Wenger använder honom helt fel. Sen går det ju inte missa att det finns stora luckor i Arsenals trupp, en skada på Giroud och vem ska då starta på topp? Giroud är knappast en världsklassanfallare till att börja med och de som kan ersätta honom är långt ifrån att vara världsklassanfallare.

Även om Arsenal kan ställa fram en riktigt bra startelva när alla är friska så borde ju det senaste decenniet skvallra om att alla aldrig är friska på samma gång. Truppen är på tok för tunn och egentligen skulle det behövas en klassvärvning i varje lagdel för att man på allvar ska utmana om titlarna. Jämför exempelvis kvalitén på Bayern Münchens och Arsenals bänkar, klasskillnad.
2013-09-02, 10:33
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jag måste försvara unitedfansen lite här Liverpoolsupporter som jag är. Det är knappast en lätt uppgift Moyes har att axla SAF mantel. Pressen lär vara enorm direkt av att prestera, igår spelade united kanske inte sin bästa fotboll och Liverpool vann rättvist men jag är övertygad om att när vi summerar serien nånstans i Maj / April så är united med i toppen. Det som saknades igår i united var en egen spelide, dom verkade mest springa runt som yra höns fast det var rätt skönt och se om jag skall vara ärlig

Det där är ju dock standard på Anfield. Ifjol räddades vi av Shelveys utvisning och innan dess hade vi inte vunnit där sen 2007. Men det är enkelt för folk att dra igång en massa teorier om hur man inte längre kan vända matcher med Moyes eller att man överpresterat. Jag tror kanske inte att man vinner ligan i år men på vissa här låter det som att man får vara glad om man fixar en EL-plats. 4 poäng efter att ha mött Swansea, Chelsea och Liverpool är inte direkt katastrof, varav 2 matcher varit på bortaplan.

Nåväl, det är Off topic för tråden.

Mycket olika bud vad som gäller för Fellaini. Mirror hävdar att man vill ha Zaha på lån för att släppa Fellaini. Men det mesta tyder på att man vill ha klart med Mccarthy som ersättare först.
Ryktas även om att Everton är intresserade av Feyenoords Martins Indi som ersättare om man skeppar iväg Baines, men det hoppas jag att det inte blir något med.
2013-09-02, 10:49
Bannlyst
Enligt Goal håller det på att smälla till nu! Manchester United och Everton ska vara överens om en övergång för Marouane Fellaini för 24 miljoner pund!

Nu rapporterar Sky Sports och talkSPORTS Graham Hunter att Mesut Özil ska vara sugen på en flytt till Manchester United.
Senast redigerad av BiHSve 2013-09-02 kl. 10:56.
2013-09-02, 11:34
Medlem
Det sägs att Real och Arsenal kom överens om en övergångssumma, men Özil själv tackade nej. Özil skall självklart spela i en klubb som kan vinna titlar, hade varit förödande och se honom i Arsenal.

Skönt att Kaka är klar för Milan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in