2013-08-06, 08:59
Medlem
Svensk Damtidning gör allt dom kan för att göra "fin" flicka av Utviket. Det låter kanske präktigt att vara nykterist.
Inte förvånande att sällskapet som är med på Rivieran härstammar från kretsen kring Utviket.
Citera
2013-08-06, 09:30
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Svensk Damtidning gör allt dom kan för att göra "fin" flicka av Utviket. Det låter kanske präktigt att vara nykterist.
Inte förvånande att sällskapet som är med på Rivieran härstammar från kretsen kring Utviket.
Pja, nu är det ju inte Svensk Damtidning själva som påstår det utan en som kommenterar. En som är med i Lag A och deltar i grisskrikandet mellan dem och Lag B i 300 kommentarer.

Så som det blir varje gång någon säger "Sofia" under valfri artikel, om den så skulle handla om en födelsedag för utländsk kunglighet. Som en studie i eskalerande psykos är det ganska underhållande.

Edit: Hittade lite glada festbilder från New York. Det kan förstås vara bubbelvatten i glaset.
http://www.expressen.se/noje/extra/har-ar-de-okanda-festbilderna-pa-prinsens-sofia/?articlePopup=true
Senast redigerad av JaneMarple 2013-08-06 kl. 10:07.
Citera
2013-08-31, 18:53
Medlem
RevolverRoffes avatar
http://www.expressen.se/nyheter/sofias-nacktatuering--hon-far-visa-upp-den/

Enligt fyllkärringen Magdalena Ribbing är det tydligen helt okey med tatueringar i de här sammanhangen. Så nu är det fritt fram för resten av kungafamiljen att tatuera sig! Jag vill se Gaffeln i ett par rejäla sleeves.
Citat:
– Om man har en frivilligt gjord tatuering får man utgå från att det är något personen tycker är vackert och klädsamt, säger Magdalena Ribbing till Expressen.se.
Då undrar jag vad det är för folk som har ofrivilliga tatueringar? Fd koncentrationslägerfångar? Är det inte lite okänsligt att säga så?
Citera
2013-08-31, 19:07
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
http://www.expressen.se/nyheter/sofias-nacktatuering--hon-far-visa-upp-den/

Enligt fyllkärringen Magdalena Ribbing är det tydligen helt okey med tatueringar i de här sammanhangen. Så nu är det fritt fram för resten av kungafamiljen att tatuera sig! Jag vill se Gaffeln i ett par rejäla sleeves.

Då undrar jag vad det är för folk som har ofrivilliga tatueringar? Fd koncentrationslägerfångar? Är det inte lite okänsligt att säga så?

Fyllkärring? Utvecka gärna i lämplig tråd. Jag skulle tro att ofrivilliga tatueringar kan räknas som missprydande ärr , och räknas inte.

Jag vill se tatueringen hon har på arslet. Det är väl ''MIN'' det står där på skinkan?
Citera
2013-08-31, 20:09
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
. Jag skulle tro att ofrivilliga tatueringar kan räknas som missprydande ärr , och räknas inte.
Vad är en "ofrivillig tatuering"? Det är inte ärr, ärr är något helt annat!
Citera
2013-08-31, 20:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Vad är en "ofrivillig tatuering"? Det är inte ärr, ärr är något helt annat!

Vad jag menar är att den kan räknas in under samma kategori kroppsliga effekter.

Tror du det var någon annan än du som inte förstod det?
Citera
2013-08-31, 23:26
Medlem
xcvs avatar
Fick inte Sofia sin tatuering när hon gick på lunsberg tillsamans med cp. Det var så jag trode at dom mötes någr år eft jag gik där. Hen Sofi bler såkert en bra fru till CP. / PS Jag gick ut Lundsberg för ganska längesen och nu kan jag stava lite bättre än förr./
Citera
2013-09-01, 07:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad jag menar är att den kan räknas in under samma kategori kroppsliga effekter.

Tror du det var någon annan än du som inte förstod det?
Ja,jag. Ett ärr kan aldrig bli en "ofrivillig tatuering". Låter ju helt sinnessjukt. Tanten menade snarare tatueringar gjorda på fyllan o villan. Hon tror nog att varannan tatuering kommer till så.
Citera
2013-09-01, 08:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
RevolverRoffe skrev

Enligt fyllkärringen Magdalena Ribbing är det tydligen helt okey med tatueringar i de här sammanhangen.

Det är väl klart att det är ok, hon är ju helt accepterad nu. Det är bara en tidsfråga innan bröllop.

"Nästan hela kungafamiljen var samlad för att se Gustaf Magnuson gifta sig med Vicky Andrén. Kronprinsessan Victoria och prins Daniel kom först tillsammans med prins Carl Philip och hans Sofia Hellqvist.

Sofia och Carl Philip visade starka känslor utanför kyrkan. De kramades och Carl Philip höll ömt sin Sofias hand. Dagen till ära hade hon en klänning som visade hennes tatuering i form av en sol på nedre delen av nacken.

Strax efter anlände kungen och drottning Silvia tillsammans med drottning Sonja av Norge."

http://www.expressen.se/nyheter/kungligheterna-och-kandiselit-pa-brollop/
Citera
2013-09-01, 08:20
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja,jag. Ett ärr kan aldrig bli en "ofrivillig tatuering". Låter ju helt sinnessjukt. Tanten menade snarare tatueringar gjorda på fyllan o villan. Hon tror nog att varannan tatuering kommer till så.

Jo. De är nog så att tanten inte har koll på något utöver öfverklassen och dess wannabees.
Citera
2013-09-12, 22:39
Medlem
dansunds avatar
Stackarn, får inte vara med när kungen ska firas...

Skyller på "hovetiketten" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17460996.ab
Citera
2013-11-07, 09:26
Medlem
BurkHanss avatar
Utviket fortsätter kämpa för att hon ska ses som kompetent i annat än flasha behagen i diverse media.

http://www.dt.se/nojekultur/peacelove/1.6461956-sofia-hellqvist-sitter-i-styrelsen

Citat:
Just nu befinner sig Sofia i Sydafrika på en volontärresa och kan inte kommentera styrelseuppdraget närmare.

Flickebarnet kämpar vilt för att framstå som "kunglig" filantrop. Fast nu borde det snart vara nog med geggande bland hottentotterna i Sydafrika och då är väl P & L trots allt roligare. Misstänker att New York ligger i pipelinen snart också. Madde kan välan hjälpa in Sofia hos UNICEF så hon får lite alibi för att shoppa loss också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in