2013-08-31, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stavens
Firman Boys
Wiseman
DFG
KGB
Frontline

Är det en korrekt ranking i toppskiftet i Sverige?

KGB är väl ändå starkare än DFG i dagsläget..?
Citera
2013-08-31, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
KGB är väl ändå starkare än DFG i dagsläget..?

Ingen aning. Däremot så skapar både AIKs och Hammarbys firmor och supportrar betydligt mer rubriker. Både på gatan så att säga samt i samband med matcher. Men om KGB är bättre än DFG vet jag inte. Mer aktiva skulle jag säga iallafall. Men har ingen jättekoll. Ska gå in på snabbmatstråden istället nu.
Citera
2013-08-31, 05:58
Medlem
Mano08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavens
Firman Boys
Wiseman
DFG
KGB
Frontline

Är det en korrekt ranking i toppskiftet i Sverige?

Är dålig insatt men märker ofta att Gnagare och Gårdare trots att dom hatar varandra klagar väldigt mycket på KGB jämfört med vad dom klagar på varandra och andra firmor. Och som jag har förstått det så hatar AIKare och Djurgårdare varandra mest av allt. Så skulle mycket väl kunna tänka mig att tro på att det dom skriver stämmer.

Men, jag har bättre koll på klackarna runt om i Sverige. Och både historiskt och i dagsläget så har Hammarbysupportrarna hållit den högsta klassen. Och även där märker jag ofta att AIKare och Djurgårdare gaddar ihop sig och menar att Bajen är sämre. Och där vet jag till hundra procent att det inte stämmer då jag på egen hand kan avgöra det. Hur kommer det sig att supportrarna som hatar varandra mest bryr sig så mycket om Hammarby som har sämre firma och ett fotbollslag som inte alls presterar varken i dagsläget eller historiskt sätt? Känns som att det är någonting i Hammarbykulturen som AIKarna och Djurgårdarna saknar. Men vad?

Men denna tråd handlar om Fotbollsfirmor och där är om jag fattat allt rätt Firman Boys rätt överlägsna och den firma som oftast varit det förutom i undantagsfall?

Jag önskar er alla sjyssta och trevliga fighter. Annars kan ni alltid joina alla oss som inte tar det på samma blodiga allvar. Men det behövs nog eldsjälar som er för att sporten ska leva.

Svenska scenen i dagsläget:

1) Firman Boys
2) KGB
3) Gais
4) DFG
5) True Rockers
6) wm
7) FL (snart 6:a?)

Min perspektiv...
Alla kallar bajare för pundare och de flesta menar väl att dom inte tar sin verksamhet lika allvarligt som de större klubbarna, varken på gatan eller på planen. Om du förknippar ord som "slarv" och "Oseriöst" med allt som har med Bajen att göra så blir bilden kanske klarare. MEN!

Bajare har minst lika mycket kärlek till sitt lag som dom andra och du behöver inte gå långt för att hitta nån som kommer göra allt för att visa det, vilket i vissa fall kan göra dom "farliga" på gatan. När dom verkligen vill så brukar dom få ändå få till nått.

Mitt i den gröna geggan hittar du en liten minoritet som alltid försöker göra bajens verksamhet till nått mer seriöst, ibland funkar det, oftast inte. Av nån jävla anledning så kan jag inte få bort Kenta:s bild och mentalitet när man tänker på Bajen i sin helhet.

Som sagt, min perspektiv, behöver inte alls vara så för andra. Alla hatar Bajen men tänk vad tråkig Stockholm ändå varit utan dom.

http://www.youtube.com/watch?v=gbogqscBlQ4 äkta bajare...
Senast redigerad av Mano08 2013-08-31 kl. 06:01.
Citera
2013-08-31, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Man är ju inte känd för att vara B-b-bright direkt...

Lever han än?
Länge sedan mans såg honom B-b-ollocks
Citera
2013-08-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mano08

1) Firman Boys
2) KGB
3) Gais
4) DFG
5) True Rockers
6) wm

Min perspektiv...
Alla kallar bajare för pundare och de flesta menar väl att dom inte tar sin verksamhet lika allvarligt som de större klubbarna, varken på gatan eller på planen. Om du förknippar ord som "slarv" och "Oseriöst" med allt som har med Bajen att göra så blir bilden kanske klarare. MEN!

Bajare har minst lika mycket kärlek till sitt lag som dom andra och du behöver inte gå långt för att hitta nån som kommer göra allt för att visa det, vilket i vissa fall kan göra dom "farliga" på gatan. När dom verkligen vill så brukar dom få ändå få till nått.

Mitt i den gröna geggan hittar du en liten minoritet som alltid försöker göra bajens verksamhet till nått mer seriöst, ibland funkar det, oftast inte. Av nån jävla anledning så kan jag inte få bort Kenta:s bild och mentalitet när man tänker på Bajen i sin helhet.

Som sagt, min perspektiv, behöver inte alls vara så för andra. Alla hatar Bajen men tänk vad tråkig Stockholm ändå varit utan dom.

Utan tvekan det dummaste som någonsin skrivits på flashback!
Citera
2013-08-31, 16:11
Medlem
capitalswes avatar
1. Firman Boys
2. KGB
3. WM/DFG
Citera
2013-08-31, 16:17
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mano08

1) Firman Boys
2) KGB
3) Gais
4) DFG
5) True Rockers
6) wm

Min perspektiv...

hahahahahahahahahaha, som att gais skulle vara bättre än blåvitt!? vilken värld lever du i gubben?

förövrigt så verkar du ju lida av nått
Senast redigerad av getbusy 2013-08-31 kl. 16:24.
Citera
2013-08-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capitalswe
1. Firman Boys
2. KGB
3. WM/DFG
Förklara hur väck man måste vara gör att få kgb före både DFG och wm?
Har personligen mött både wm och kgb åtskilliga ggr, och wm är utan någon som helst tvekan 10 ggr tuffare än vraken.
Jävla fantiserande här.
NÄR körde kgb ett box senast?
NÄR vann kgb ett box senast?
Citera
2013-08-31, 18:16
Medlem
1. Frälsningsarmen
2. Lottakåren
3.Scouterna
4.Wisemen
5.Firmanboys
Citera
2013-08-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Har personligen mött både wm och kgb åtskilliga ggr, och wm är utan någon som helst tvekan 10 ggr tuffare än vraken.
Jävla fantiserande här.

KGB har väl varit mycket mer aktiva än DFG den senaste tiden! Ditt pucko
Citera
2013-08-31, 18:33
Medlem
För att trycka lite på folks fötter nu:..

Wisemen ville köra mot fb, uppstyrt när dom var i halmstad, fb tackade nej.

Kgb har inte vunnit över wm de senaste åren, samma sak med dfg (om man ska kolla på när de varit ''jämna nummer'')

FL fick kuk av en blandad blåvit lika sist.

Gais krigade bra sist.

Tycker gais har varit mest aktiva i år.

Sammanfattning:
Gais krigar väldigt ofta, i år så har dom varit väldigt aktiva trotts att dom ofta går i baken.
Fl kör med danskar.
Fb är grymt hårda grabbar fast verkar mer gilla kravaller(?) missförstå inte, inge fel i det!
WM har kört över allt i år.
dfg har jag ingen aning om.
Kgb krigar för att behålla söder.

Ta de med en nypa salt. men att påstå att kgb är bättre än wm är bara sjukt.
Citera
2013-08-31, 19:14
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Jävla fantiserande här.

KGB har kört över Firman på stan med jämna nummer för några månader sen.. Dfg har inte gjort nått på ett jävla bra tag.. haha WM dom åkte i sin egna hemstad när Gais inte ville köra mot Bajen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in