Citat:
Ursprungligen postat av
Stavens
Firman Boys
Wiseman
DFG
KGB
Frontline
Är det en korrekt ranking i toppskiftet i Sverige?
Är dålig insatt men märker ofta att Gnagare och Gårdare trots att dom hatar varandra klagar väldigt mycket på KGB jämfört med vad dom klagar på varandra och andra firmor. Och som jag har förstått det så hatar AIKare och Djurgårdare varandra mest av allt. Så skulle mycket väl kunna tänka mig att tro på att det dom skriver stämmer.
Men, jag har bättre koll på klackarna runt om i Sverige. Och både historiskt och i dagsläget så har Hammarbysupportrarna hållit den högsta klassen. Och även där märker jag ofta att AIKare och Djurgårdare gaddar ihop sig och menar att Bajen är sämre. Och där vet jag till hundra procent att det inte stämmer då jag på egen hand kan avgöra det. Hur kommer det sig att supportrarna som hatar varandra mest bryr sig så mycket om Hammarby som har sämre firma och ett fotbollslag som inte alls presterar varken i dagsläget eller historiskt sätt? Känns som att det är någonting i Hammarbykulturen som AIKarna och Djurgårdarna saknar. Men vad?
Men denna tråd handlar om Fotbollsfirmor och där är om jag fattat allt rätt Firman Boys rätt överlägsna och den firma som oftast varit det förutom i undantagsfall?
Jag önskar er alla sjyssta och trevliga fighter. Annars kan ni alltid joina alla oss som inte tar det på samma blodiga allvar. Men det behövs nog eldsjälar som er för att sporten ska leva.
Svenska scenen i dagsläget:
1) Firman Boys
2) KGB
3) Gais
4) DFG
5) True Rockers
6) wm
7) FL (snart 6:a?)
Min perspektiv...
Alla kallar bajare för pundare och de flesta menar väl att dom inte tar sin verksamhet lika allvarligt som de större klubbarna, varken på gatan eller på planen. Om du förknippar ord som "slarv" och "Oseriöst" med allt som har med Bajen att göra så blir bilden kanske klarare. MEN!
Bajare har minst lika mycket kärlek till sitt lag som dom andra och du behöver inte gå långt för att hitta nån som kommer göra allt för att visa det, vilket i vissa fall kan göra dom "farliga" på gatan. När dom
verkligen vill så brukar dom få ändå få till nått.
Mitt i den gröna geggan hittar du en liten minoritet som alltid försöker göra bajens verksamhet till nått mer seriöst, ibland funkar det, oftast inte. Av nån jävla anledning så kan jag inte få bort Kenta:s bild och mentalitet när man tänker på Bajen i sin helhet.
Som sagt, min perspektiv, behöver inte alls vara så för andra. Alla hatar Bajen men tänk vad tråkig Stockholm ändå varit utan dom.
http://www.youtube.com/watch?v=gbogqscBlQ4 äkta bajare...