Citat:
Ursprungligen postat av
kapa-ved
Stämmer! Oerhört tragiskt det som hänt. Jag är släkt till henne. Och jag tycker inte det behöver komma fram så mycket mer om henne än att det var en allt för ung kvinna med 2 små barn, villa och sambo.
Oavsett om hon använde bilbälte eller ej så är skadan redan skedd. Ingen förtjänar att köra ihjäl sig oavsett om man använder bälte eller inte!
Tråkigt att höra. Och även om ingen förtjänar att köra ihjäl sig så blir man litet extra bedrövad när det är en ung person som dessutom hade små barn.
Jag har en fråga till dig som du svarar på om du vill: I trådarna här på olyckor och katastrofer finns många riskmedvetna läsare (inklusive undertecknad) som vill lära av de olyckor som kommer upp här.
Så om du vill får du gärna - utan att nämna namn eller annat som kan hjälpa till att identifiera någon - nämna vad som kan ha varit utlösande orsak. I bästa fall kan det hjälpa andra att undvika en liknande olycka.
Du har tidigare nämnt att hon möjligen somnat och pressat ned gasen. Att hon somnat är förstås möjligt, men när man somnar brukar man slappna av och för att pressa ned gasen till den grad att en nedväxling sker, kräver trots allt en del kraft.
Kanske kan det ha varit enklare än så: Hon har kört litet fort (tror inte alls det behöver ha gått i 140 nu när det är ganska torrt i markerna där ute och bilen kan rutscha långt på den torra jorden) och nickat till bara länge nog för att ett hjulpar ska komma ut på vägrenen?