Citat:
Idag ännu en intressant artikel i pappersformatet i aftonpressen utgående från O.Frånstedts bok.Läste artikeln och det är tydligt att folk i SÄPO fick information från SAP:s möten med KGB/GRU,säkert lade det grunden till de interna diskussioner som försegick.En av mulvadarna var G,Ekberg, som han inte skriver något om i sin bok.
Så detta borde vara sprängstoff för den som vill rota mer i det här!
För mig personligen är det här poletten som trillar ned då jag anat att det funnits "något" inom SAP som ännu inte kommit fram.
Så detta borde vara sprängstoff för den som vill rota mer i det här!
För mig personligen är det här poletten som trillar ned då jag anat att det funnits "något" inom SAP som ännu inte kommit fram.
Sa jag inte det för länge sedan att intresset hos bland annat Säpo förflyttades från studentvänstern som utmålades som det stora hotet när man förstod att Sovjet kanske agerade listigare för att värva inom det svenska samhället inom Partiet... andra partier och även militären och industrin.
T ex Ekbergs olika provokationsförsök visade att våldsbenängenheten var begränsad i extremvänstern och kanske kunde yttra sig i att en R:are på anrika Restaurang KOMETEN i Göteborg efter två flaskor rödtjut reste sig och skrek "leve revolutionen" som mest.
S-var väl mest rädda för att de skulle få makt i Facket (sjukhusspionaffären). Baude var mest upptagen med arbetarromantik och till viss del sin egen bögskräck men visst fanns det visst kulturutbyte t ex när Kubanska Boxningslandslaget gästade med efterföljande Salsakväll på Sprängkullen. Dock väldigt lite verkligt subversiv verksamhet.
Minns någon uteslutningen av offensivare ur SSU?
Självklart ville Säpo vara med men S försökte stoppa vilket väl inte direkt minskade intresset.
Några kanske börjar ligga lågt nu när OF visar sig besitta information och dokument
Det är inte att "bredda tråden" att blanda in felaktigheter i sakförhållanden som du försöker göra.