2013-08-30, 12:16
Medlem
http://www.expressen.se/gt/mordmisstankt-36-aring-omhaktas/
Citat:
Enligt åklagaren Eva Johansson har misstankarna mot mannen stärkts sedan han häktades för två veckor sedan. Den uppfattningen delar inte 36-åringen och hans advokat.

– Han förnekar fortfarande och hade det varit rättegång i dag hade min klient fått gå hem, säger försvarsadvokaten Tommy Nilsson till TT.

Advokaten och åklagaren säger vad advokater och åklagare säger.
Citera
2013-08-30, 12:27
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag ställer mig frågande till om advokaten gör ett sådant bra jobb ? Hans kollegor advokater till DB/FH har en mer professionell hållning än småsmå, tycker inte du ?

Alla vet att en MT i ett mord har 10-20 förhör minst innan saker är klara, att rapa något om något som inte kommer inträffa friar eller omisstänkliggör inte AJ.
Att ljuga konsekvent i förhör efter förhör är extremt svårt eftersom du måste komma ihåg alla lögner. Utredarna kan jobba med ganska enkla medel, penna, papper och inspelning av förhören. Bästa taktik för den förhörde är därför att tiga, vilket är lättare sagt än gjort, eller hålla sig till något som är sant, om än inte hela sanningen.

När tre personer delar en lögn misslyckas lögnarna i regel alltid.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-30 kl. 12:33.
Citera
2013-08-30, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Att ljuga konsekvent i förhör efter förhör är extremt svårt eftersom du måste komma ihåg alla lögner. Utredarna kan jobba med ganska enkla medel, penna, papper och inspelning av förhören. Bästa taktik för den förhörde är därför att tiga, vilket är lättare sagt än gjort, eller hålla sig till något som är sant, om än inte hela sanningen.

När tre personer delar en lögn misslyckas man i regel alltid.

Därav blev jag ett stort ? när DB/FH släpptes innan korsförhör.
Citera
2013-08-30, 12:42
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ett skäl kan vara att AJ har någon avgörande kunskap som inte de andra har och inte ingick i deras gemensamma rövarhistoria.
Citera
2013-08-30, 12:43
Medlem
Citat:

När tre personer delar en lögn misslyckas lögnarna i regel alltid.

AJ har dessutom, enl. uppg. i pressen, ändrat sin historia. Han håller alltså inte tyst som en mussla.

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2312695
Citat:
Brottsmisstanken kvarstår och har stärkts, skriver hon vidare. Man väntar på ett slutgiltigt obduktionsprotokoll, analyser av vissa fynd och planerar ytterligare förhör inte bara med 36-åringen utan ytterligare personer. Kompletterande förhör har också hållits med vittnen, skriver Johnsson.

Utredningen har tydligen gått in i en lugnare fas. Klassisk mordutredning. Det enda nya som jag har hittat är uppg. om "ytterligare personer."
Citera
2013-08-30, 12:47
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Ja, det blev jag också till en början men en vän som har en jur.kand. säger att det kan tyda på att de antingen är överbevisade m h a t ex DNA eller faktiskt har sagt sanningen och då kanske bl a sånt som bara någon som varit på plats kan veta om. Allt står ju inte att läsa här eller i tidningarna, som tur är.
Citera
2013-08-30, 12:48
Medlem
Citat:

Tror inte dom kan göra så mycket "skada" nu, där av frisläppet. Skulle tro dom är klara över va dessa gjort och nu är det AJ dom vill få svar av...
Citera
2013-08-30, 12:53
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Ja, det blev jag också till en början men en vän som har en jur.kand. säger att det kan tyda på att de antingen är överbevisade m h a t ex DNA eller faktiskt har sagt sanningen och då kanske bl a sånt som bara någon som varit på plats kan veta om. Allt står ju inte att läsa här eller i tidningarna, som tur är.
Det tror jag med och deras gemensamma rövarhistoria (hotbilden mm) är spräckt.
Citera
2013-08-30, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva

Citat:

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2298354--min-klient-ar-naturligtvis-lattad-
Citat:
- Allt min klient [FH] har sagt i förhör har i stora drag visat sig vara sant, men ännu återstår en del, som DNA-analyser man väntar på bland annat.

Borde vara annan bevisning då än just DNA ?
Jag känner mig väldigt ambvivalent och hoppas på det ni tror. Men kan inte utesluta att det faktiskt är så att Polisen inte har ett skit mer än deras egna utsagor som inte kan bestridas...än. Jäkla knivigt detta och alldeles för långt till FUP
Citera
2013-08-30, 13:14
Bannlyst
Citat:

Den kanske inte är spräckt, jag har tagit del av ett intressant scenario via PM.
AJ/Ida har ett hetskt samtal där PT hotar med att ta livet av AJ ihop med sina polare.
Efter avslutat samtal ringer AJ till DB som hämtar FH och åker iväg för att möta upp.
Ida stämmer i bäcken mot fegisen AJ som drar när PT är på ingång och bråk uppstår.
AJ slår ihjäl Ida under tiden DB/FH kommer på plats, och paniken är ett faktum.

På så sätt behöver historien om hotbilden inte vara osann, utan fullt realistisk, men utan "happy ending", förutom för PT vars släktingar han är skyldig ett livstidsstraff för att di höll honom borta...
Citera
2013-08-30, 13:14
Medlem
Ja tror alla 3 va på plats från början..ja tror pt:s samtal utlöste bråk mellan killarna (svartsjuka) och att i*a råkade få sig några smällar....
Citera
2013-08-30, 13:28
Bannlyst
Tror ju mer på att efter att AJ varit kaxig i telefon mot PT, så har han blivit förbannad av att I*a avbröt och prata gott om exet som hon faktisk sagt sig vilja starta om med om några år. Klart Ajaj inte klara det utan att tappa fattningen. Att han sen via vänner vill sprida lögnen att PT skulle vara skyldig är ju bara normal för han, sen hotar han de som ev vill vittna mot han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in