Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Ang telepositioneringen har PK varit i täckningsområdet för BP när telefonen stängts av, i tidsluckan mellan GNs sista kända positionering och tidpunkten för branden, samt ngt senare slagit på telefonen strax norr om BP. Nu är väl detta inget direkt bevis men en hyfsat starkt indicie, särskilt när han aldrig annars slagit av telefonen tidigare.
PK hävdar dessutom att telefonen stängt av sig själv spontant men polisen har inte lyckas återskapa det.
Hur telefonen stängts av borde väl gå att se i systemloggen, alternativt om den stängt av sig självt, i felloggen då operativsystemet borde raisat ett event om felet? Undrar om polisen kollat det i telefonen? Hittar inget om det i FUP:en. 
Håller med. Det är skumt att han stängde av sin telefon när han inte brukar göra det. Och när han dessutom vet att L blir väldigt orolig över att inte veta var han är.
Och det var ju definitivt något som hände den 13:e. L*tta och P försökte få tag på pengar och P skriver till L att det hade löst sig, att stålar var på väg in.
Någon som har något att tillägga på mitt inlägg om L, om vad hon visste eller anade? Varför raderade hon (eller var det P?) sms mellan henne och P? Och varför ringde hon P på kvällen den 13:e då han sades vara hemma efter 19 (sid 195)..? Eller har jag missuppfattat det?
Jag undrar också vad som hände med P:s polare Fr*drik som delgavs misstanke om skyddande av brottsling?
Citat:
Fredrik delges misstanke om skyddande av brottsling
(sid 97)