2013-08-30, 01:04
Medlem
dementeds avatar
Varför har de med sådana uppenbara förlorare i debattprogram.
Hade kanske varit mer relevant att höra på någon förälder med en IQ över rumstemperatur som skickar ungarna till Lundsberg. Och ja det diskvalificerar cirka hälften av östermalmsmorsorna.
Citera
2013-08-30, 01:19
Medlem
Markdaisys avatar
Var tvungen att sänka ljudet och ta en klunk öl när jag såg hur nervös hon var. Tål fan inte det. Hursomhelst, det inte direkt någon tyngd ö.h.t i detta, en icke-debatt. En supervänster arbetare som suktar efter sitt rödvin med en slörunk framför Strindberg och en nervryckande kärring som verkade ha en buttplugg inne, inte en bra tv-debut hörru.

Hade dock sett en porrfilm med dessa två. Hade varit sinnessjukt obekvämt för alla.
Citera
2013-08-30, 01:32
Medlem
oscarlundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Varför kan vi inte låta smarta människor debattera med varandra? Den ena experten är "journalist" och gick på skolan för 10 år sedan. Den andra gubben är LO-bög och hatar allt som inte är vänster. Det blir inga djupare diskussioner då.. snark. Sossar!

...förslagsvis någon intelligent person som kan leverera kraftfulla och välformulerade argument i stil med "Sossar!"? Jo jag tackar ja. Det där med att skriva i nyktert tillstånd låter som en bra idé
Citera
2013-08-30, 01:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltesefalcon
Hon sa även att eleverna på Lundsberg inte är mer överklass än eleverna på andra skolor....

..och när hon skulle förklara på vilket sätt, så kunde hon inte det.. Hon försökte också, som de flesta andra från hennes sida, påpeka att en kommunal skola någon annanstans inte blir avstängd ifall några elever skulle misshandla en annan elev. Å det är just detta som så tydligt visar på hur instängda och indoktrinerade dessa människor är; de tror att det handlar om samma sak.

De förstår ens inte vad som menas med feodala strukturer och pennalism.

Några exempel på detta, med Ebba som talesperson: "Jag håller inte med om att det finns strukturer på Lundsberg. Å dess ledning har gjort ett underbart, fantastiskt jobb."

Vidare:

"Det är bara två elever som fått en väldigt dum idé."
Citera
2013-08-30, 01:48
Medlem
kongo112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltesefalcon
Hon sa även att eleverna på Lundsberg inte är mer överklass än eleverna på andra skolor....

Att majoriteten utav individer som går på LS så är många välbärgade, ja.
Överklass? Tveksamt.
Citera
2013-08-30, 01:48
Medlem
LostGenerals avatar
Jag såg inte på Aktuellt ikväll. Kan någon ge en kort beskrivning av vad som hände i fallet Ebba?
Citera
2013-08-30, 01:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Varför har de med sådana uppenbara förlorare i debattprogram.
Hade kanske varit mer relevant att höra på någon förälder med en IQ över rumstemperatur som skickar ungarna till Lundsberg. Och ja det diskvalificerar cirka hälften av östermalmsmorsorna.

Från Debatt igår kväll kl 22 så får du höra en sådan förälder göra bort sig totalt.
Citera
2013-08-30, 02:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Jag såg inte på Aktuellt ikväll. Kan någon ge en kort beskrivning av vad som hände i fallet Ebba?

Loppet är inte kört. Varför inte kolla in det på svtplay..?
Citera
2013-08-30, 05:33
Medlem
JBernards avatar
Det var väl den mediatränade idioten till självgod sosse hon debatterade mot som förtjänar mest kritik.
Citera
2013-08-30, 06:05
Medlem
cDk123s avatar
"Vad vet vi om Ebba Wallmén"

Att hon inte verkar ha alla indianer i kanoten och är medlem i någon form av Sekt
Citera
2013-08-30, 07:01
Medlem
nnnipzs avatar
Haha, under dom 5 åren på lundsberg har hon inte upplevt mobbing av varken fysisk eller psykisk karaktär...
Citera
2013-08-30, 07:09
Medlem
Ingen verkar ännu har nämnt det faktum att hon var sidekick till Tobbe Trollkarl i några rätt bra barnprogram för runt tio år sedan. Programmen handlade om roliga fysikexperiment, har jag för mig, lite som Mythbusters. Någon mer som minns ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in