2013-08-29, 13:13
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomsmart
Hur kan man få tag i någon som eventuellt sitter inne? Finns det något sätt man kan ta reda på vart personen sitter och om vederbörande sitter? Finns ingen anhörig att fråga och jag får ju såklart ingen info över telefonen när jag ringer kriminalvården heller.

Jag har skickat ett brev men inte fått tillbaka det och inte heller fått svar så vet ju inte mer än innan jag skickade brevet.

http://www.kriminalvarden.se/sv/Anhorigsidor-fangelse/Till-dig-som-ar-anhorig/Var-ar-den-intagne/
Citera
2013-08-29, 18:38
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
http://www.kriminalvarden.se/sv/Anhorigsidor-fangelse/Till-dig-som-ar-anhorig/Var-ar-den-intagne/

Jo, exakt så gjorde jag ju när jag skickade det brevet jag skrev om i tidigare inlägg

"Jag har skickat ett brev men inte fått tillbaka det och inte heller fått svar så vet ju inte mer än innan jag skickade brevet."
Citera
2013-08-29, 18:46
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Dom som var hjälpsamma. Om man behövde ringa eller att få permissionen beviljad tillexempel,Och behandlade mig som en vanlig mäniska var helt okej.
Då var man trevlig tillbaka också..Sen fanns det dom som betedde sig illa och spelade macho.Sådana var riktiga svin.Var en fet jävel som var riktigt grisig.
Han gick under namnet knallpliten bland oss intagna.Sen kan man ha tur.Jag hadde en tjej som var 23 år och såg väldigt bra ut som kontaktperson.
Hade jag varit plit på din avdelning, så hade jag gjort livet surt för dig. Det finns ingen anledning att vara vänlig mot en vuxen man som tycker om 8 åringar.

Förresten var det allmänt känt på anstalten vad internerna sitter inne för? Var det ingen som jävlades med dig?
Citera
2013-08-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Hade jag varit plit på din avdelning, så hade jag gjort livet surt för dig. Det finns ingen anledning att vara vänlig mot en vuxen man som tycker om 8 åringar.
Vilken tur att personalen lämplighetstestas då.

Citat:
Förresten var det allmänt känt på anstalten vad internerna sitter inne för? Var det ingen som jävlades med dig?
Nej Intagna fick inte lov att fråga varandra om vad man satt för.Endast dom som jag blev kompis med diskuterade jag det med.Den som jävlades eller var nyfiken på andras domar fick knall till sluten anstalt och det finns det ingen som vill.
Citera
2013-08-31, 18:40
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Själv dömd till två år. Men har överklagat och hovrätt sker om två månader. Får man domen direkt eller meddelas den om en vecka eller två? Om jag blir dömd till samma straff hur länge brukar det ta innan man ska infinna sig? Vilken säkerhetsavdelning hamnar man oftast på vid två år?
Mvh/Giganten
Senast redigerad av Gigant_Superman 2013-08-31 kl. 18:46.
Citera
2013-08-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Själv dömd till två år. Men har överklagat och hovrätt sker om två månader. Får man domen direkt eller meddelas den om en vecka eller två? Om jag blir dömd till samma straff hur länge brukar det ta innan man ska infinna sig? Vilken säkerhetsavdelning hamnar man oftast på vid två år?
Mvh/Giganten
Domen meddelas efter en vecka.Efter att min dom vann laga kraft tog det 3 månader innan inställelsen.Vilken säkerhetsklass beror nog mycket på vad du dömmts för och om du suttit inne tidigare.
Citera
2013-08-31, 20:13
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Domen meddelas efter en vecka.Efter att min dom vann laga kraft tog det 3 månader innan inställelsen.Vilken säkerhetsklass beror nog mycket på vad du dömmts för och om du suttit inne tidigare.
Nej, var inte ens häktad efter det såkallade brottet. Helt ostraffad med fast arbete och familj.
Satt du häktad fram tills fängelsestraffet skulle ske?
Citera
2013-08-31, 20:14
Medlem
gato12s avatar
Någon som fått spela sällskapsspel eller titta på film istället för att arbeta...?
Citera
2013-09-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nej, var inte ens häktad efter det såkallade brottet. Helt ostraffad med fast arbete och familj.
Satt du häktad fram tills fängelsestraffet skulle ske?
Jag var aldrig häktad.Hadde egen inställelse.Var väll därför det gick 3 månader från domen till att börja avkäna.Dom som är häktade har alltid förtur att bli placerade på anstalt.Jag blev dömd till 1.5 år och hammnade på öppen anstalt.Det som numera kallas säkerhetsklass 3.
Citera
2013-09-01, 15:24
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Jo, exakt så gjorde jag ju när jag skickade det brevet jag skrev om i tidigare inlägg

"Jag har skickat ett brev men inte fått tillbaka det och inte heller fått svar så vet ju inte mer än innan jag skickade brevet."

Fast om personen enligt dig bara eventuellt sitter inne , så gör den kanske inte det och därför får du inget svar?
Citera
2013-09-01, 16:03
Medlem
Citat:
Hur kan man få tag i någon som eventuellt sitter inne? Finns det något sätt man kan ta reda på vart personen sitter och om vederbörande sitter? Finns ingen anhörig att fråga och jag får ju såklart ingen info över telefonen när jag ringer kriminalvården heller.

Jag har skickat ett brev men inte fått tillbaka det och inte heller fått svar så vet ju inte mer än innan jag skickade brevet.
Kan det inte vara så att personen sitter häktad med restriktioner? då får du vll inte reda på någonting.Respektlöst mot anhöriga tycker jag.
Citera
2013-09-01, 23:59
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Fast om personen enligt dig bara eventuellt sitter inne , så gör den kanske inte det och därför får du inget svar?

Det kan vara så att det är anledningen men hittar inte människan och vet att personen åker in och ut på kåken då och då så hade nästan hoppats att det skulle gå att nå denne på detta vis. Kan även vara så att mina brev kommer fram men ignoreras (vilket iofs vore jävligt konstigt då vi inte har något otalt med varandra). Det är i alla fall sjukt irriterande, hade gärna bara fått tillbaka mitt brev annars så jag vet hur jag ska gå vidare.

Citat:
Kan det inte vara så att personen sitter häktad med restriktioner? då får du vll inte reda på någonting.Respektlöst mot anhöriga tycker jag.

Jo, kanske men detta sökande har pågått väldigt länge nu. Vi hade god kontakt sen blev det tyst och telefonen var avstängd. Sen fick jag meddelande en natt ifrån ett annat nummer men det funkade inte sen heller och vi snackar om mer än ett halvår nu.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, försöker acceptera att inte kunna nå personen men det känns så jävla trist bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in