2013-08-29, 16:55
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Skogstokig för att de hämtade bössorna behövde han ju absolut inte bli för att han anade att han skulle åka fast. Kan ju ha att göra med att han tyckte det var för jävligt att han blev av med saker som var HANS - och dessutom var värda en bra slant.
Enligt detta inlägg finns det uppgifter på att polisen var med vid utmätningen. Har du koll på hur pass vanligt det är att polisen måste assistera vid utmätningar?
Men jag vet vart du vill komma, dvs att vi och domstolen inte ska döma honom på orätta grunder. Det vill inte jag heller, men jag tyckte ändå att det var värt att påpeka.
Senast redigerad av Zcapegoat 2013-08-29 kl. 16:58.
Citera
2013-08-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/vapen-binder-55-aring-till-dubbelmord

Nere till höger om artikeln ligger hela presskonferensen.

Tusen tack Meadowstreet, nu kunde jag se hela konferensen!

Om MGM stängde av mobilen innan han skred till verket den 13 december, hade han nog ställt upp en plan för kvällen. FUP:en ligger därhemma, oöppnad än så länge. Det skulle vara intressant om någon/några där uttalade sig om huruvida MGM brukade köra runt till vardags med gevär och ammunition i sin bil.
Citera
2013-08-29, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Enligt detta inlägg finns det uppgifter på att polisen var med vid utmätningen. Har du koll på hur pass vanligt det är att polisen måste assistera vid utmätningar?
Det är rätt vanligt, ända sedan tandläkaren Yngve Bergkvist sköt ihjäl två kronofogdar vid en utmätning.
Citera
2013-08-29, 17:01
Bannlyst
När kan han tänkas ha återvänt till mordplatsen för att tända den långa stubinen sas?
Citera
2013-08-29, 17:07
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är rätt vanligt, ända sedan tandläkaren Yngve Bergkvist sköt ihjäl två kronofogdar vid en utmätning.
Sorry mod för ot. Jag är inte expert på svensk kriminalhistoria, så du får gärna utbilda mig om tandläkaren i PM. Låter intressant.
Citera
2013-08-29, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men via åklagaren då?
Hade gått, men åklagaren älskar säkert när han vet exakt vad som hänt, medan PK inte gör det. Han vet ju inte vad åklagaren vet och många snärjer in sig med lögner i den situationen.
Citera
2013-08-29, 17:49
Medlem
Bara inse, han kommer undan den här gången också. Inget vittne har sett honom på brottsplatsen när det hände. Det är inte säkert att hagelgeväret är mordvapnet eller att mannen blev slagen med det. Blodmängden är inte så stor. Ett troligt motiv och att han haft mobilen avstängd tror jag inte kommer räcka.
Citera
2013-08-29, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UtomRimligtTvivel
Bara inse, han kommer undan den här gången också. Inget vittne har sett honom på brottsplatsen när det hände. Det är inte säkert att hagelgeväret är mordvapnet eller att mannen blev slagen med det. Blodmängden är inte så stor. Ett troligt motiv och att han haft mobilen avstängd tror jag inte kommer räcka.

Den behöver inte vara stor heller, han åker dit bara på detta.
Telefonpositioneringen och allt annat gör det hela till en solklar fällande dom.
Alla nämndemän har säkert följt detta en längre tid, han är i princip redan dömd.
Hans andra dubbelmord 2006 stärker detta.
Hur skulle det se ut om man släpper ut en seriemördare ännu en gång?
Citera
2013-08-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
När kan han tänkas ha återvänt till mordplatsen för att tända den långa stubinen sas?

I stämningsansökan uppger Sambon att Karlsson kommer till Getterum efter kl. 19 den 13 december, för att åka hemifrån igen kl. 20:30. Sedan är det ju inte en så lång körning till Flakeböle från Getterum.
Citera
2013-08-29, 18:11
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Den behöver inte vara stor heller, han åker dit bara på detta.
Telefonpositioneringen och allt annat gör det hela till en solklar fällande dom.
Alla nämndemän har säkert följt detta en längre tid, han är i princip redan dömd.
Hans andra dubbelmord 2006 stärker detta.
Hur skulle det se ut om man släpper ut en seriemördare ännu en gång?
Tyvärr så tror jag att nämndemännen kommer ha detta i bakhuvudet, trots att de inte bör ha det.
Citera
2013-08-29, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Tyvärr så tror jag att nämndemännen kommer ha detta i bakhuvudet, trots att de inte bör ha det.
I hovrätten sitter fler proffs än i tingsrätten. Vi får hoppas att de lämnar bakhuvudena hemma, så PK får en rättvis rättegång.
Citera
2013-08-29, 19:12
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I hovrätten sitter fler proffs än i tingsrätten. Vi får hoppas att de lämnar bakhuvudena hemma, så PK får en rättvis rättegång.
Man hoppas ju det, men även proffs är ju människor. Men jag är rätt övertygad om att hovrätten inte kommer gå på bakhuvud primärt-utan det som finns i FUP. Detta är inte Bergwall eller The Pirate Bay, så jag litar på hovrätten (klart det kommer gå en vända där).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in