Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Jag har ju fördelen att kunna kolla i tidningen. Artiklarna den 29 ger mig en ganska god ledtråd av vad jag gjorde den 28...
Som PK:s liv är organiserat kan jag tänka mig att han inte har lika många hållpunkter. Dessutom är det skillnad mellan att minnas och kunna återskapa faktiska händelser.
Min poäng är att om han ville minnas så skulle han kunna göra det genom att prata med folk han hade haft kontakt med.
Han gick ju inte omkring osynlig. Han SMSade ju till sin sambo typ kl 15 att han skulle vara hemma typ 16:00. Men kom hem flera timmar senare.
Att PK inte kan bevisa var han var timmarna för morden är väldigt komprometterande för honom.
Apropå SMS... tänk vilken slump att en hel del SMS mellan PK och sambon datumen kring mordet är borta. Men innan och efter de datumen är SMSen kvar...
Du ska åka på en sedan länge planerad resa dagen efter... du har inga pengar och du och din sambo ringer desperat runt och ber om lån... en av dina arbetsgivare blir mördad, en person du kände mycket väl.
Nog fan minns man.
Än en gång: min poäng är att om du hade förhörts som misstänkt i detta fall så hade du kunnat berätta vad du gjorde, om än inte spontant så efter att du satt dig ned och funderat igenom saken samt pratat med dina bekanta/arbetet/visakortet/mobilen.