2013-08-29, 07:48
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road
Är de bara jag eller blir svenska folket bara dummare och dummare? de kostar fan nära 1 miljon för en skolgång på Lundsberg, om man inte vill gå där så behöver man inte, det är jävligt lustigt att hela Sverige snöar in sig på en sån skitsak, det är en skitdyr privatskola, låt dem ha sina pennalist orgies där förfan, det är ju inte så att dem som börjar där inte vet vad de ger sig in på..
Det är du. 450 inlägg och du verkar ha missat att skolan är skattefinansierad. Det är riktigt att man inte behöver gå där om man inte vill och en överväldigande majoritet går inte heller där. Problemet är att vi som inte vill vara med och betala avarten till lärosäte inte har något val. Skatten ska betalas i alla fall och därför ska vi vara väldigt tacksamma mot Skolinspektionen. Nu går våra skattepengar förhoppningsvis till en sansad skola i fortsättningen. Kanske t.o.m. till en skola där rektorn inte försvinner iväg på ripjakt under terminens första veckor. Det skulle inte förvåna mig om det kryper fram att hans frånvaro har en koppling till nollningsperioden. Han är ju uppenbarligen positiv till företeelsen. Nåväl, hans karriär verkar i alla fall vara duktigt förstörd.
Citera
2013-08-29, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Helt rätt.

Jag och andra vänner har gått på den skolan 06-09 och det enda jag kan och vill få fram att säga är att det är väldigt fokuserat på droger, "uppvisning av social status", homofobi och på samma runda homoerotiska beteenden bland elever och inte minst lärare som vet om allt som pågår men inte säger något.

90% av dem som går på skolan är inte precis smarta men får sig status jobb pga. föräldrar.

Lundbergs skolan är inte en skola där man odlar fram intellektuella elever så att säga...

Som om Sveriges kommunala skolor skulle vara något sorts under av intellektuell utveckling?
Citera
2013-08-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
När ungar står och gråter för att skolan har stängts tyder på att skolan ej stängdes en dag för tidigt. Banden snorungarna känner till skolan visar vilken pervers verksamhet det verkligen är.
Varför folk som står under eliten ens försvarar spektaklet är ett mysterium. I styrelsen sitter de rikaste barnens föräldrar, de med barn som får de finaste betygen då det vore avslutad karriär för den lärare som vågar exponera de tafatta idioterna. Att skicka iväg sina barn till en skola för att de ska lära sig vilka människor man ska hålla om senare i arbetslivet är inget vi resterande 99% av befolkningen ska hylla. Roligt att kidsen nu får umgås med folk som inte tar flyget till England över dagen för att käka lunch eller kör upp kvastar i analen, kanske tvättar bort deras fetischism för sadistiska handlingar.

Varför är de banden perversa? Tänk dig att du har alla dina vänner på samma skola, och att skolinspektionen en dag beslutar att stänga skolan och dessutom stänga din bostad. Detta pågrund av att dina grannar upprepade gånger betett sig illa.
För många av eleverna är skolan sedan en tid tillbaka deras hem.
Citera
2013-08-29, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Med tanke på alla de övergrepp och våldtäkter som sker på alla kommunala skolor så tycker jag att detta är högst märkvärdigt.

Våldtäkter och övergrepp borde naturligtvis vara ett privilegium för överklassen.
Att tillhöra nomenklaturan måste ingå i "utbildningen" dvs att stå över lagen i sitt ämbete (fritiden?).
Citera
2013-08-29, 08:39
Medlem
Helt rätt av SI att stänga ner skolan, måste visa att tortyr och pennalism för nöjes skull är oacceptabelt. Ni som tror att detta händer på vanliga skolor kan tänka om.

De enda som slussas ut från sådana skolor är psykiska nervvrak som slutar som chefer enbart för deras föräldrars inflytande.

Fan folk får ta och lära sig att man får jobba för saker här i livet. Jag skulle ha velat gå där, halvblatte som jag är så skulle jag grovmisshandlat alla jävla svenneungar som tror de kan leka allanballan.

Sätt dem på en kommunal skola så ska ni få se att de kommer gömma sig på toaletterna på rasterna för de vågar inte möta verkligheten.
Citera
2013-08-29, 08:47
Medlem
Lundsbergs skola var förlorad på förhand. Under decennier har kulturmarxister såsom Guillou propagerat mot dem; Man har anklagat dem för allt möjligt. Bisarra uppfattningar har spridits om att det skulle pågå någon form av systematisk kränkning, och att detta skulle ha sin grund i själva miljön. Man har inte dragit sig för någonting; Det har skrivits artiklar, böcker och t.om. gjorts film för att pränta in det politiska temat.

När inspektörerna väl kom ut var skolan redan förlorad. Dramaturgin var så att säga uppgjord på förhand. Förblindade av fördomar kunde inspektörerna inte ta in att det här faktiskt var en skola med fantastiskt goda resultat, med ordning och reda, där det fanns utmärkta förutsättningar för studier. Istället så trodde man att man hamnat i nån slags film. Tyvärr så fanns det ett fåtal rötägg på skolan som spädde på inspektörernas fördomar och tjallade om en eller annan lapsus.

Vad som är verkligt unikt i fallet Lundsberg är mängden propaganda som riktats mot skolan. Flera gånger (senast i höstas) har anmälningar gjorts mot skolan, bara för att ett par veckor senare dras tillbaka av anmälaren, som då medgivit att några kränkningar inte begåtts.

Att stänga hela skolan är ett bisarrt och extremt beslut och en våldsam överdrift. Endast en gång tidigare har en skola i Sverige stängts på detta sättet. Det hela handlar om politik, inte om tillsyn.
Citera
2013-08-29, 08:48
Medlem
anuspontens avatar
Överklassens har fortsatt skicka sina ungar till Lundsberg trots att problemen varit kända i typ ett halvt sekel. Vad säger det oss? Jo att överklassen/makthavarna tycker att det är ok att dom starka pissar på,stoppar upp kvastskaft i röven på,pryglar,bränner med strytkjärn och "elar" bröstvårtor på dom svagare. Helt plötsligt finner man en förklaring till moderaternas mobbnings politik. Rätt att stänga skiten!
Citera
2013-08-29, 09:21
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Överklassens har fortsatt skicka sina ungar till Lundsberg trots att problemen varit kända i typ ett halvt sekel. Vad säger det oss? Jo att överklassen/makthavarna tycker att det är ok att dom starka pissar på,stoppar upp kvastskaft i röven på,pryglar,bränner med strytkjärn och "elar" bröstvårtor på dom svagare. Helt plötsligt finner man en förklaring till moderaternas mobbnings politik. Rätt att stänga skiten!

Låt oss för ett ögonblick låtsas som att ditt inlägg var att ta på allvar:

Hur ser framtiden ut för en Lundsbergsstudent, kontra en student på Gymnasiet i Skyffladyngamåla? Förmodligen en hel del ljusare. Kanske lär man sig många ovärderliga läxor på Lundsberg som gör att man har möjlighet att lyckas här i livet.

Kanske är det dags att införa grövre mobbing och ett mer inarbetat hierarkiskt system på våra vanliga skolor istället.
Citera
2013-08-29, 09:31
Medlem
blowns avatar
Jag hoppas innerligt de får möjlighet att fortsätta driva verksamheten i privat regi. Pengar lär inte vara ett problem.
Citera
2013-08-29, 09:33
Moderator
Siegfrids avatar
42 inlägg raderade och nio varningar utdelade.
Ska det vara så jävla svårt att hålla sig till ämnet som för tydlighetens skull är politiken bakom stängningen?
Vill ni diskutera mobbing eller överklassfasoner får ni göra det i andra trådar.
/Mod.
Citera
2013-08-29, 09:36
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag hoppas innerligt de får möjlighet att fortsätta driva verksamheten i privat regi. Pengar lär inte vara ett problem.

Lundsberg har hela tiden drivits i privat regi. Med skattefinansierade bidrag men driften klassas ändå som privat. Det är t ex inget fullmäktigeorgan eller staten som utser styrelseledamöter
Citera
2013-08-29, 09:39
Medlem
Pixlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Som om Sveriges kommunala skolor skulle vara något sorts under av intellektuell utveckling?

Nu handlade inte diskussionen om huruvida de kommunala skolorna odlar fram något intellektuell elit.

Jag visste inte att Lundsberg har varit skattefinansierad? Jag trodde att de som gick där betalade för sig...När ändrades detta? Eller har skolan alltid varit skattefinansierad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in