2013-08-29, 07:41
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Men gör det verkligen det? Ja förutom att du möjligtvis skämtar om
blondiner på ditt arbete då?

Klart det gör! Vi pratar om allt från ljusskygga lager till byggarbetsplatser till krogen här. 1000+ polisanmälningar om dagen, om vi nu låtsas att det här är en misshandel.

Citat:
Ja men det här är i Riksdagen och inte ens där drar man sig för att misshandla våra folkvalda politiker.
Att det är en politiker, de renaste yrken som finns, som bär sig åt på detta vis är skandal.

Det här är inte i riksdagen, det är kommunfullmäktige i falköping, eller nåt liknande.

Kallade du just politiker för "det renaste yrket som finns"?
Senast redigerad av OleYeller 2013-08-29 kl. 07:45.
Citera
2013-08-29, 08:06
Medlem
BoyGoneBads avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Klart det gör! Vi pratar om allt från ljusskygga lager till byggarbetsplatser till krogen här. 1000+ polisanmälningar om dagen, om vi nu låtsas att det här är en misshandel.

Spännande. Kan du ge några exempel då, som dessutom filmats så att det inte finns
några tvivel om det inträffade?

Citat:
Det här är inte i riksdagen, det är kommunfullmäktige i falköping, eller nåt liknande.

Kallade du just politiker för "det renaste yrket som finns"?:D

Ja det var faktiskt lite humor

Edit: Att folk skäller på varandra och kallar varandra för en massa skit och mobbas
på det viset är ju frekvent förekommande. Men rena handgripligheter?? Jag måste säga
att få är dom gånger som jag råkat ut för eller sett att folk ens tar tag i varandra på en
arbetsplats
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-08-29 kl. 08:09.
Citera
2013-08-29, 08:08
Medlem
Twatssons avatar
Hör väl inte till ovanligheten att vänsterorienterade partier tar till våld och tjuvnyp när argumenten tryter. Hoppas tant får 5 lax i böter och en skriftlig varning.
Citera
2013-08-29, 08:15
Medlem
OleYellers avatar
[quote=BoyGoneBad|44993889]
Citat:
Spännande. Kan du ge några exempel då, som dessutom filmats så att det inte finns
några tvivel om det inträffade?

Nej. Menar du att jag har fel om jag inte visar källa? Det är ändå inte ett polisärende. Den som tycker att det här är ett polisärende är antingen A, en idiot. B, en enögd sverigedemokrat. C, En person som ännu inte har fått lära sig hur ett riktigt misshandelsfall ser ut.

Varför.. Bara varför..?

Edit: Poängen är att alla blir så galet kränkta för skit som inte ens är värt en axelryckning. Polis? nä, men det är klart att sossetanten ska få skämmas.
Senast redigerad av OleYeller 2013-08-29 kl. 08:27.
Citera
2013-08-29, 08:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Mycket troligt, men jag är inte pk-media och enligt mig är det en ickehändelse. Går man därifrån med ett leende så är "misshandeln" inte speciellt grov. Sånt här trams visar bara vilket vuxendagis det är i politiken. Polisen har nog viktigare saker att göra än att prata med några kassa politiker om ett blåmärke.

Helt ärligt, om jag skulle anmäla liknande saker så hade jag till dags dato gjort minst 200 polisanmälningar. Borde jag?

Man ser dock på filmen att S-tanten med flit ställer sig i vägen och vill tvinga Hanna att kliva på ventilationstrumman för att komma förbi. Normalt när man håller sådana interpellationer mm så brukar man låta den som avslutat sitt tal gå ner först innan man går upp. S-tanten borde alltså väntat med att gå fram istället för att demonstrativt bana sin väg. Så tjuvnypet var definitivt med vilja även om det kanske inte ser ut så på filmen.

Jag tror dock inte det går till åtal eftersom förseelsen anses för ringa.
Citera
2013-08-29, 08:48
Medlem
BoyGoneBads avatar
[quote=OleYeller|44993926]
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad

Nej. Menar du att jag har fel om jag inte visar källa? Det är ändå inte ett polisärende. Den som tycker att det här är ett polisärende är antingen A, en idiot. B, en enögd sverigedemokrat. C, En person som ännu inte har fått lära sig hur ett riktigt misshandelsfall ser ut.

Varför.. Bara varför..?

Edit: Poängen är att alla blir så galet kränkta för skit som inte ens är värt en axelryckning. Polis? nä, men det är klart att sossetanten ska få skämmas.

Ja jag menar att du har fel när du skriver att det händer 1000+ ggr om dagen.
Självklart är det en skitsak, men fortfarande en jävligt ful skitsak. Det är alltså en
fråga om att försöka trycka ner någon och när argumenten tryter så gör man det
handgripligen.

DET är jävligt fult och bra att hon får äta lite skit i tidningen för. Den som tycker att det
bara är en skitgrej som man ska rycka på axlarna åt är fel ute. Skitsak ja, men ingen
axelryckning. Jävla mobbarbeteende är vad det är. Fast visst... Hade det varit jag så
hade jag nog råkat halka vid nästa replikskifte, ramlat över kärringen och tagit emot mig
med armbågen.
Citera
2013-08-29, 08:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Härligt att både nypet och blåmärket finns på bild. Jag hoppas att tanten åker dit.
Citera
2013-08-29, 09:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Varför.. Bara varför..?

Om nu du accepterar att bli illa behandlad på ditt arbete och tycker det ingår så måste det stå för dig.
Att skada eller tillfoga smärta på andra är INTE okej, och skall inte vara det på någon arbetsplats - oavsett om vi talar om vuxna eller barn.

Skulle det vara som du påstår så är det ju bara ännu viktigare och bättre att hon faktiskt anmäler - det kan ju vara en signal som får fler att förstå att sådana övergrepp inte är okej.
Citera
2013-08-29, 09:24
Medlem
kxyzs avatar
Storgodsägare Persson brukade gå ock köra in fingret i magen på personer han inte riktigt gillade. Han har väl satt normen för vad socialdemokrater anser är OK.
Citera
2013-08-29, 09:28
Medlem
Hanna Wigh offer igen! Typiskt gråtande från SD som vanligt.
Citera
2013-08-29, 09:33
Medlem
http://falkoping.media.fnf.nu/34/kommunfullmaktige_26_augusti_2013/8

14 minuter och 15 sekunder in i klippet ser man kärringen nypa henne, utom all tvekan.

Att kärringen sedan går upp och pratar som ett litet barn och gråter är ju bara pinsamt. Herregud.

Hade detta vart tvärtom, någon från SD som gjort samma sak på t.ex någon från S eller V så skulle det blir ett jävla liv. Då hade hon förmodligen hängts ut som en sadist i media.
Senast redigerad av ch4rlie 2013-08-29 kl. 09:35.
Citera
2013-08-29, 09:45
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Hanna Wigh offer igen! Typiskt gråtande från SD som vanligt.

Visst är det så även det naturligtvis inte är ett acceptabelt handlande från såssetanten.

Citat:
Vem fan blir nypt och går leende därifrån? Jo, en blond kvinna, thats who.
Bitchmove att nypa, bitchmove att polisanmäla.

Det är inte helt tydligt men jag tycker mig uppfatta att Hanna medveten ställer sig i vägen för att provocera.

Jag är övertygad om att Hanna visste att det filmades och det är därför hon ser så glad ut. Där fick att hon en anledning att lipa ut. Skulle inte heller förvåna mig om hon bättrat på blåmärket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in