2013-08-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Chalmers består av tekniknördar och det är vuxna som går på Chalmers .
Gymnasie och högstadieungdomar kommer alltid bryta mot regler mer eller mindre och det får skolan åtgärda i det enskilda fallet, att leka sheriff och stänga skolor grundat på kvällstidningsartiklar är barockt .
Ja men media rapporterar ofta om nollningar som spårar ut, men i övdriga fall så löser skolorna det till nästa läsår, det har de inte gjort på Lundsberg, det är inte nollningen i sig som är felet utan övergreppen som sker i den. Man ahr ju helt klart inte klarat att få bort det trots att det har blivit påtalat och däri problemet.

Citat:
Fast då får du stänga alla skolor där nollning sker?
Bara skolor som har upprepade problem med kräkningar år efter år, då är det inte individernas fel utan kulturen som finns i skolan som måste ändras.
Citera
2013-08-28, 23:33
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:

Jepp.
Där nollning sker i nollans hem/bostad/privata rum så absolut!
Citera
2013-08-28, 23:37
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Trams barn och unga har alltid spöat på varandra skälv slog jag en kamrat blodig i 1:a klass dvs en smäll på nosen, sånt händer. Snarare har ängsligheten gått översatte där polisanmälningar haglar för saker som var helt naturliga för 30 år sedan.
Hade du slagits mindre så hade du stavat bättre!
Dessutom oerhört korkade inlägg från din sida! Här behövs det bildning!

Man kan aldrig försvara våld och pennalism!
Våld föder våld, vilket internatskolornas historiska kultur tydligt manifesterar fram till dags dato!
Och kulturen förs vidare från generation till generation.
Senast redigerad av wire2 2013-08-28 kl. 23:39.
Citera
2013-08-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Någon som vet hur mycket betygsnivån skiljer sig från en vanligt skola, alltså det genomsnittliga? Man har ju bilden av att de flesta går ut med toppbetyg på exempelvis Lundsbergs internatskola.

Toppbetyg vet jag inte, men man pluggar otroligt mycket mer då det är 1,45 tim obligatorisk läxläsning varje dag förutom helger, samt att man har "studden" som elever kan gå till om de vill ha hjälp med läxor eller plugg inför prov.

Där av det höga betygssnittet.

Jag hade inte pluggat Civilingenjör om det vore för att jag höjde mina betyg från G rakt igenom då jag gick på kommunal skola och mina föräldrar inte hade tid att hjälp mig med läxorna för dom jobbade så mycket, till betyg som tog mig in på en Civilingenjörs utbildning tack vare Lundsberg.
Citera
2013-08-28, 23:38
Medlem
Stäng alla skolor i förorterna, där är det stökigt vilket man lägger miljontals skattemedel på hela tiden. Dock till ingen nytta.

Sen kan vi stänga alla skolor med nollning, dvs typ alla. På dessa "tvingas" nollorna i sig sprit och många uppviglas till att skämma ut sig.. Usch Usch vilken kräkning!

Bäst att börja med individuell hemundervisning för alla! YAY!
Citera
2013-08-28, 23:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Jepp.
Där nollning sker i nollans hem/bostad/privata rum så absolut!
Vad är det för konstig gränsdragning ? Går nollningen över gränsen så gör den?
Citera
2013-08-28, 23:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Normala människor förstår skillnaden på en rolig nollning och en som resulterar i sjukhusbesök.
Dock verkar du ha uppenbara problem att förstå skillnaden.
Citera
2013-08-28, 23:42
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Hade du slagits mindre så hade du stavat bättre!
Dessutom oerhört korkade inlägg från din sida! Här behövs det bildning!

Man kan aldrig försvara våld och pennalism!
Våld föder våld, vilket internatskolornas historiska kultur tydligt manifesterar fram till dags dato!
Skriver på en telefon och anser inte att du är värd besväret att sitta och rätta texten!
Våld är en naturlig del av människan och alla skolor i hela världen har haft och kommer ha upprepade problem med mobbing och våld där enskilda elever far illa.
Således får vi stänga alla skolor till slut.
Citera
2013-08-28, 23:42
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilswede
Snälla, sluta upp med småbarnsfasoner och besök skolan istället, media formar sin egna version för att sälja mer självklart, Där av rubriker som analpenetreringslekar

Frågan är, har du ens följt utvecklingen på Lundberg mer än att hoppa på en debatt när det är som värst med dina bristfälliga källor om hur det är på Lundberg.
Vad vet du om vad skolledningen samt styrelsen har arbetat fram med för att trygga skolgången på Lundsberg.

tyvärr så är detta en ändlös tråd som många "jag tror jag vet" kommer skriva en väldigt mycket ovettiga saker.

Självfallet median hakar på snabbt som satan då det gäller en så kallad elitskola. Finns inget mer underbart för journalistsvinen att hitta era brister och visa upp dom så att andra mer misslyckade skolor framstår som inte komplett värdelösa.
Hur är källorna bristfälliga då det är erkännande och väl dokumenterade händelser som eran personal avvisar allt som pojkstreck? Det är hela attityden kring pennalismen och bortförklaringarna som är ett problem( katedral är värre, händer våld på kommunala skolor osv osv).
Nu har t o m din förra rektor gått ut med att man känt till någon lek vid insparken som inte var helt trevlig.
Nä ni har bara er själva att skylla för denna utvekligen och jag förstår inte hur ni tycker det kan komma plötsligt då det frekvent varit i media med diverse "pojkstreck" som ni så kärt kallar det för.
Men din syster får säkert komma tillbaka inom färre än sex månader och förhoppningsvis blir detta en läxa som både elever och personal tar god lärdom av och ser till med dessa..."pojkstreck" slutar.
Citera
2013-08-28, 23:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret
Det är skillnad på nollning och nollning. De flesta universitet/högskolor har nollningar som går ut på att de nya eleverna ska ha det så roligt som möjligt och träffa vänner och komma in i gemenskapen. Nollning som går ut på att förnedra är bara förkastligt och borde totalförbjudas.
Så är väl tanken på Lundsberg med sen finns det av och till individer som går till överdrifter och begår övergrepp .
Citera
2013-08-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Med tanke på alla de övergrepp och våldtäkter som sker på alla kommunala skolor så tycker jag att detta är högst märkvärdigt.
Hundramiljarder++

De har fuskat lite med bidrag men betalt tillbaks när de blev påkomna. Vadfan är detta om egentligen?
Citera
2013-08-28, 23:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Normala människor förstår skillnaden på en rolig nollning och en som resulterar i sjukhusbesök.
Dock verkar du ha uppenbara problem att förstå skillnaden.
Du verkar inte förstå den enskilda ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in