Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
För det första skrev jag inte det, utan pekade på att samhället hade hade sådana element vid den tiden SD bildades.
Lägg av. Kan du inte formulera detta bättre än så här:
Citat:
Om man, som många politiskt aktiva, har referensramar tillbaka till 1990 och SD, så som de uppstod, så minns man skinheads, BSS, hat-och protestmarscher mot utlänningar och ett antal tämligen grova övergrepp mot utlänningar i allmänhet. Man har alltså en klar bild av varifrån SD har kommit
Du klumpar ju medvetet ihop allt möjligt och gör det till "SD:s historia".
Citat:
Nu tänker jag inte gå OT, men det är, för den som vill, enkelt att reda ut vilka som grundade SD, vad som hände på 90-talet, hur skinheadrörelsen fungerade, hela BSS-rörelsen och dess uppgående i SD. Nynazism frodades på svenskt sent 80- och 90-tal och det är väl belagt att det funnits kopplingar till SD.
Detta är din och Expos version och har redan tidigare i tråden blivit utrett. BSS var inte nazister, det fanns ett parti, NRP, för de som haft den läggningen.
Om du vill se vanliga hederliga Svenssons som medlemmar, så finns de i videon jag länkade till tidigare:
http://www.youtube.com/watch?v=48ziSi1vyp4
Att ständigt dra upp exemplet Tina Hallgren
räcker inte som förklaring till motståndet mot invandringskritiska partier i Sverige. (Denna händelse har heller aldrig varit speciellt känd.)
Att det fanns en handfull nötter som skränade i bakgrunden, ska inte förhindra samarbete med den seriösa majoriteten och ledningen av partiet, decennier senare, när de pekar på
reella samhällsproblem om man verkligen är intresserad av en lösning av dessa.
Du flyr ju konsekvent
huvudproblemet - att 7-klövern faktiskt förespråkar den idiotiska invandringspolitik som vi har.