2013-08-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
I så fall så borde väl skulden till fogden vara borta då dom går in direkt och plockar arvspengar.

Brodern hade för övrigt barn så den ärvde han inget ifrån.

Brodern är helt OT, samt skulder mm
Citera
2013-08-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Folk som är så flitiga med amatörresearch här inne har tydligen missat att hans far, bror och farmor dött nyligen. Och att ett fläskigt arv landat i knät på honom

Tvivlar på att de hade några större tillgångar att lämna till eftervärlden.
Citera
2013-08-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Tvivlar på att de hade några större tillgångar att lämna till eftervärlden.

Fortsätt tvivla. Men det får stå för dig! Vi som vet... kan bekräfta.
Citera
2013-08-28, 19:16
Medlem
ThordOlavssons avatar
Jag försöker få klarhet i detta med att AJ skulle ha talat i telefon vid porten 02:30 på söndag. Så vitt jag förstår har denna tid kommit in sent i tråden. Lilltoe tror att folk som är ute sent kommer hem 02.30-03.00 och undrar underförstått om någon i trappuppgången kan ha kommit hem sent och sett eller inte sett blod. Ull-strumpa får för sig att samtalet med PT hölls 02:30 men hittar inte sin källa.

Tattoo66 förefaller vara tredjehandskällan till att någon verkligen sett AJ 02:30, men var det ett samtal som iakttogs? Qarrel har frågat efter källan och får svaret "En vän till mig som känner grannarna". Då undrar jag bara om vännen frågade grannen både om tiden för dunsarna och om, tiden då de såg AJ. I värsta fall är ju bara tiden 00.30 bekräftad hos grannarna...

Dessutom verkar det som om uppgiften om ett samtal 02.30 kommer från någon missuppfattning om tiden för samtalet med PT?

Vore bra om några i tråden kunde bekräfta tiden 02.30 med tydlig källangivelse om vad som verkligen bekräftats av grannar och andra vittnen, dvs förstahandskällor. All respekt för Tattoo66, jag vill bara kontrollera att inga missförstånd skett med uppgifterna på vägen från grannarna...

Edit: En lite känslig fråga kanske... Gick grannarna in i samma trappuppgång och då genom entren eller källaren?

2013-07-07, 11:57
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det var väl både yngre och betydligt äldre som bor i trappan. Låt oss säga att de som var ute kom hem 02.30-03.00.

2013-07-09, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kan inte hitta det nu, men har för mig att det var 02:00 eller 02:30 [=samtalet med PT].

2013-07-20, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Intressant info, dunsar har figurerat tidigare i tråden.

Kan AJ ha gått ut medan han pratade med PT?
Det enda vi vet är att PT sagt sig prata med IF och AJ efter midnatt och att samtalet pågick i ca 10 minuter, om inte jag minns galet.
Men sen är vi flera som har för oss att samtalet med PT ägt rum nån gång vid 02-02:30.

Kan han redan ha dängt henne då hon pratade med pappan, men låtsades som ingenting, hon visste ju att Cl*ff skulle bli tokig om hon berättade.

2013-07-20, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
2 grannar har hört dunsar under kvällen. Den ena hörde de 3 gånger och den andre 1 gång. En utav dessa grannar hörde detta runt 00.30. Och det skulle ha låtit som om det kom från vardagsrummet.
Kan ingen som känner PT ta reda på vilket klockslag han pratade med BO?

2013-07-23, 23:40
Citat:
Nu har jag fått fram tidpunkterna: Grannen hörde duns 00.30 från BO lägenhet. 02.30 sågs AJ utanför BO.

02.12 uppdaterar DB på facebook att han skall lägga sig. Slår det en klocka för samtliga?

2013-07-23, 23:44
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Gör det något om jag frågar efter källa?

2013-07-23, 23:48
Citat:
Vän till mig som känner grannarna

2013-07-24, 00:28
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
I första utsagan var det den granne som ser AJ utanför vid 2:30 som noterade att dörren stöd öppen med hjälp av mattan. Jag antar det fortfarande gäller?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2013-08-28 kl. 19:18.
Citera
2013-08-28, 19:18
Medlem
Finns det bild på FH
Citera
2013-08-28, 19:26
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Du menar ett sånt liv som såna som DB och Company inte låter andra kvinnor ha? Utan dom har ihjäl dom och slänger dom i en buske att ruttna bort? Är det ett sånt liv du önskar oss andra här? Nej tack. Det klarar vi oss nog utan att skaffa oss ett sånt "liv"...det liv DB och kumpaner har är inget liv. Det är en patetisk ursäkt för liv är vad det är. Deras liv är ju bara extremt tragiska.

Vad har det med val av tatuering att göra? Håll er till ämnet nu, skit samma om han har tatuerat in en dödskalle (som ju som sagt är loggan till hans favoritband).
Citera
2013-08-28, 19:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag försöker få klarhet i detta med att AJ skulle ha talat i telefon vid porten 02:30 på söndag. Så vitt jag förstår har denna tid kommit in sent i tråden. Lilltoe tror att folk som är ute sent kommer hem 02.30-03.00 och undrar underförstått om någon i trappuppgången kan ha kommit hem sent och sett eller inte sett blod. Ull-strumpa får för sig att samtalet med PT hölls 02:30 men hittar inte sin källa.

Tattoo66 förefaller vara tredjehandskällan till att någon verkligen sett AJ 02:30, men var det ett samtal som iakttogs? Qarrel har frågat efter källan och får svaret "En vän till mig som känner grannarna". Då undrar jag bara om vännen frågade grannen både om tiden för dunsarna och om, tiden då de såg AJ. I värsta fall är ju bara tiden 00.30 bekräftad hos grannarna...

Dessutom verkar det som om uppgiften om ett samtal 02.30 kommer från någon missuppfattning om tiden för samtalet med PT?

Vore bra om några i tråden kunde bekräfta tiden 02.30 med tydlig källangivelse om vad som verkligen bekräftats av grannar och andra vittnen, dvs förstahandskällor. All respekt för Tattoo66, jag vill bara kontrollera att inga missförstånd skett med uppgifterna på vägen från grannarna...

Edit: En lite känslig fråga kanske... Gick grannarna in i samma trappuppgång och då genom entren eller källaren?
Telefonsamtal utanför porten är endast en spekulation om han kanske ringt efter hjälp i samband med att han iaktogs i porten. Den tog fart i och med att det uppdagades att DB gjort en statusuppdatering 2:12.

Det finns en uppgift i tråden, från samma nick som berättat om vittnet, att grannen skulle gått in i vanliga trapphuset vid den aktuella tidpunkten.

Jag och en användare till frågade tattoo om en så specificerad tid som möjligt och om vittnet kunde bekräfta att det var AJ.

Den första uppgiften var ju att att AJ synts c:a 00.30 men korrigerades efter att han kollat upp till 2.30Dunsarnrna verifierades enligt denne till 00.30.
En granne hade hört en duns, en annan 3 dunsar.
Det sades också att det var just AJ och ingen annan, som denne passerat i porten.

Att samtalet med PT skulle ägt rum vid 2.30 var en spekulation samtidigt som man trodde att AJ och IF lagt ut bilder på instagram runt tvåsnåret, som sedan visade sig vara ett par dagar tidigare. Och att samtalet skulle skett efter det. Sedan har det spekulerats i att IF ringde PT när AJ varit ute vid 00.30 som sedan korrigerats till 2.30, så det har säkert lett till missuppfattningar.
En del teorier har ju krävt ett så sent scenario som möjligt, som säkert har hjälp till.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-28 kl. 20:39.
Citera
2013-08-28, 19:47
Medlem
silbersky007s avatar
hur går det med polisens utredning har polisen hittat interssanta fynd ...
Citera
2013-08-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Fortsätt tvivla. Men det får stå för dig! Vi som vet... kan bekräfta.
gissar på att du då sköter hans ekonomi då? för du har tydligen full koll på hur mycke han har kvar?
har du en aning om va den skrothögen till gammal bil han köpte kostar? i mina kretsar springer vi då inte omkring å talar om hur mycke pengar var å en har..
Citera
2013-08-28, 20:00
Medlem
Ärligt talat... vilka jävla präktiga, prettokärringar det är som skriker här inne nu. Killarna är inte dömda ännu och tills motsatsen bevisas så är de (fh och db) faktiskt frisläppta även om misstanke kvarstår.

Det är inte ok att sparka på någon som ligger...inte heller mentalt.. och det görs duktigt just nu. Håll er till ämnet och låt bli att dra in syskon (levande eller döda) och arv och fan-å-hans-jälva-moster.

Nu ska jag även berätta en liten hemlis... oavsett om man gillar Misfits eller ej så är det rätt inne med döskallar nu blev ni chockade va?

Läs inte in skit där det inte finns skit att hämta. Bite me!

Edit: er pajkastning hjälper knappast fallet framåt
Senast redigerad av Magneticsystem 2013-08-28 kl. 20:04.
Citera
2013-08-28, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
gissar på att du då sköter hans ekonomi då? för du har tydligen full koll på hur mycke han har kvar?
har du en aning om va den skrothögen till gammal bil han köpte kostar? i mina kretsar springer vi då inte omkring å talar om hur mycke pengar var å en har..
Måste alla vara som du och dina kretsar? Visst kan man veta lite om en väns ekonomi utan att det skulle vara en världshändelse. Men vad har detta egentligen med Ajaj´s dåd att göra, hänger inte riktigt med där. Tycker vi skall fiska mer i Ajaj´s konstigheter som roadtrip Jönköping runt, Polen semester just när han bli häktad och var han ställt/kastat tjej-mc:n.

Inget som läkt från nått av Ajaj förhören?
Citera
2013-08-28, 20:41
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Telefonsamtal utanför porten är endast en spekulation om han kanske ringt efter hjälp i samband med att han iaktogs i porten. Den tog fart i och med att det uppdagades att DB gjort en statusuppdatering 2:12.

Det finns en uppgift i tråden, från samma nick som berättat om vittnet, att grannen skulle gått in i vanliga trapphuset vid den aktuella tidpunkten.

Intressant om detta finns bekräftat i polisens FUP. Jag tycker cocktailen dunsar 00.30, AJ utanför porten som vittnet gick in i (utan att se någon kropp eller blod) är lite svår att häva i sig. AJ står ju där endast om han väntar på DB och FH och varför har han då väntat 2 timmar, om nu dunsarna något betydde. Om han å andra sidan bar ut kroppen själv och lånat DB:s bil för att på egen hand fixa allt, ja varför står han då i porten om inte kroppen ligger i entren?

Jag tycker bara att samtalet med PT och dunsarna stämmer så väl överens i tid (00:30) att man bör räkna det som startpunkt för hela processen att skaffa dit en bil osv.

Jag är lite tveksam till dessa tidsuppgifter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in