2013-08-28, 18:00
Medlem
Vad är vitsen med privat- och internatskolor? Överklassungarna får väl gå i vanliga skolor de också, precis som alla andra.
Citera
2013-08-28, 18:05
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils-Inge
Vad är vitsen med privat- och internatskolor? Överklassungarna får väl gå i vanliga skolor de också, precis som alla andra.

Vet du vad valfrihet är för något? Varje familj har väl sin egen frihet att bestämma i vilken skola barnen skall gå, eller? Vem ger staten rätt att ta den demokratiska rättigheten från individen?
Citera
2013-08-28, 18:05
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:

Det är väl främst för de som inte har föräldrar som är hemma så mycket. Då är det praktiskt om ungarna ligger borta hela terminerna.
Citera
2013-08-28, 18:06
Medlem
H8reds avatar
Skolledningen = Fail.

Och vad tänkte smartskaften som brände andra på ryggen med ett strykjärn?

Helt rätt att stänga skolan.
Citera
2013-08-28, 18:10
Medlem
Citat:

De flesta som går på dessa skolor har föräldrar som resar väldigt mycket i sitt arbete. Saknar tid och ansvar för att uppfostra sina egna barn.
Citera
2013-08-28, 18:11
Medlem
buffalos avatar
Olyckligt att skolan måste stänga, men bra att det blir en kraftig reaktion på missförhållandena.

Hur svårt ska det vara att skipa ordning egentligen? Är inte hela idén med Lundsberg att det ska vara mer ordning och reda och goda manér där än på andra skolor?
Citera
2013-08-28, 18:13
Medlem
Topppis avatar
fattar faktiskt inte varför skolledningen och dess personal har så svårt att sätta stopp för det som sker på skolan, alla vet ju att de händer men dom vägrar ju göra något.

vad är dom så rädda för? att bli påhoppade själva?
Citera
2013-08-28, 18:14
Medlem
Oj vad folk ojar sig för pennalism. Ja förkastligt att bränna folk med strykjärn och misshandla yngre barn. Men Lundsberg är ju knappast det enda stället i samhället där det förekommer kamratuppfostran och lite pennalism. Tror vi som är lite äldre har fått en del av kakan i hockeylaget, lumpen mm.
All normbildning sker inte i enlighet med lagstiftarens intention.
Citera
2013-08-28, 18:15
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Men då kanske man inte ska skaffa sig ungar, om man inte kan ta hand om dem?

Finns ju de som väljer att ta med sina ungar överallt så de lär sig 10 olika språk men andra kansker tycker det är bättre att de får vara kvar i Sverige? Sen är det säkert många som anser det mer prestigefullt att gå på en internatskola än bland vanliga svennebananer.
Citera
2013-08-28, 18:15
Medlem
Inte konstigt att skolan stängs ner..
När de lögnaktigt säger att de vidtagit de åtgärder som de var tvungna till.. Sen ser man att alltihopa bara var snack.
Dessutom var strykjärnsincidenten gjort av elever som gått i skolan i flera år.. De om någon borde vara informerade om läget..
Citera
2013-08-28, 18:19
Medlem
Norpheuss avatar
Förstår att skolans elever befinner sig i shocktillstånd o bryter ihop gråtandes - nu får de ju gå i skola med vanliga människor
Citera
2013-08-28, 18:20
Bannlyst
Otroligt bra att skolan stängs , det är såhär den svenska överklassen knyter kontakter och fullkomligt imperialiserar stor-företagen idag. Såg för övrigt att Kassel släkten uttalade sig på aftonhoran idag. Kassel familjen är som innanmätet på en kropp. De bara finns där men det är inget man vill ta i . Och nej jag är ingen skadeglad och avundsjuk sosse! Jag tillhör överklassen , men dit har jag fått arbeta mig upp med bara händerna för att bygga den högen. Vissa föds ju med både spade och hög. Måste även tillägga att jag fick mig ett gott skratt utav bilden på de två slynorna i artikeln varav den ena stampar iväg med ett par trethorn stövlar trots det soliga och torra vädret. Är det modernt och se ut som en bonde nu för tiden? ONT: Kan skolan fortsätta om 6 månader ifall utredningen läggs ned?
Senast redigerad av Mcdahlen 2013-08-28 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in