2013-08-28, 14:57
Medlem
Helt rätt.

Jag och andra vänner har gått på den skolan 06-09 och det enda jag kan och vill få fram att säga är att det är väldigt fokuserat på droger, "uppvisning av social status", homofobi och på samma runda homoerotiska beteenden bland elever och inte minst lärare som vet om allt som pågår men inte säger något.

90% av dem som går på skolan är inte precis smarta men får sig status jobb pga. föräldrar.

Lundbergs skolan är inte en skola där man odlar fram intellektuella elever så att säga...
Citera
2013-08-28, 14:58
Medlem
LostGenerals avatar
Helt klart ett politiskt beslut. PK-vänstern och mångkulturalisterna vill att alla barn ska gå i värdelösa och ghettoiserade mångfaldskolor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Du pratar verkligen om saker du inte har någon aning om, jag har vänner och släktingar som gått på Lundsberg och dina vanföreställningar om vad som föregår där är bara pinsamma. '

Det är märkligt att så pass stor del av flashback helt plöstligt tar Aftonbladet och resten av pissmedia som ordagran sanning när det handlar om Lundsberg.
Slutsatsen vi kan dra av det här är att de jag känner som gått på Lundsberg har förmedlat en annan bild av vad som sker till mig än dem du känner förmedlat till dig.

Sedan har vi ju det där med att det här inte är första incidenten och att även före detta anställda vittnar om hur Lundsberg skiljer sig från andra skolor.
Citera
Medlem
SaftMajas avatar
Kommer bli intressanta scener i barnens hemkommuner när de ska få fram platser till elever med kort varsel till i morgon. -"Jaha, då har vi en plats åt ditt barn i Rosengårdsskolan/Fittjaskolan"

Mamma och pappa kommer också bli jättenöjda av att få avbryta karriären i Bryssel för att barnet inte kan bo i internatform längre, med kort varsel.
Citera
Medlem
Legendhens avatar
Helt rätt att stänga. Borde gjorts för åratal sedan. Ungar blir störda av den där sektliknande miljön.
Citera
2013-08-28, 15:00
Medlem
Två problem här.

1. Lundsberg skall inte stängas på riktigt utan under en period. Detta görs för att skolinspektionen skall ha ryggen fri mot framförallt media, som av pk-ideologiska skäl inte vill att det skall finnas internatskolor i Sverige.
Internatskolor kommer dock alltid finnas eftersom det alltid kommer finnas människor som antingen är globalt mycket rörliga eller av andra orsaker inte räcker till för sina barn. Om detta behov råder inga delade meningar i riksdagen.

2. Skulle våra riksinternat jämföras med landets övriga skolor i privat eller kommunal regi, skulle internaten placera sig i topp på listan över dem med minst mobbnings- och sociala problem. Detta handlar alltså inte om problem på Lundsberg i första hand utan om problem i pk-samhällets syn på Lundsberg.
Citera
2013-08-28, 15:01
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Två problem här.

1. Lundsberg skall inte stängas på riktigt utan under en period. Detta görs för att skolinspektionen skall ha ryggen fri mot framförallt media, som av pk-ideologiska skäl inte vill att det skall finnas internatskolor i Sverige.
Internatskolor kommer dock alltid finnas eftersom det alltid kommer finnas människor som antingen är globalt mycket rörliga eller av andra orsaker inte räcker till för sina barn. Om detta behov råder inga delade meningar i riksdagen.

2. Skulle våra riksinternat jämföras med landets övriga skolor i privat eller kommunal regi, skulle internaten placera sig i topp på listan över dem med minst mobbnings- och sociala problem. Detta handlar alltså inte om problem på Lundsberg i första hand utan om problem i pk-samhällets syn på Lundsberg.

Helt rätt...
Citera
2013-08-28, 15:02
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Mediernas intresse är att tjäna pengar, det som händer på Lundsberg är mer intressant än det som händer i vanliga skolor på grund av bland annat de två anledningar jag gav. Därför hanteras händelserna på Lundsberg mer som en riksangelägenhet än händelserna i vanliga skolor.

Jag förstår att du tycker att det är hemskt att vita barns sadism visas i media när det finns så många invandrarbarn som slår vita barn utan att det syns i media, men du får helt enkelt försöka förstå anledningen till varför det är som det är.

Jisses vilken idiot.

Hoppas du är medveten om att båda mina föräldrar är utomnordiska invandrare.
Citera
2013-08-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMaja
Kommer bli intressanta scener i barnens hemkommuner när de ska få fram platser till elever med kort varsel till i morgon. -"Jaha, då har vi en plats åt ditt barn i Rosengårdsskolan/Fittjaskolan"

Mamma och pappa kommer också bli jättenöjda av att få avbryta karriären i Bryssel för att barnet inte kan bo i internatform längre, med kort varsel.
Ett annat alternativ är ju att mamma och pappa låter barnet bo i Bryssel och studera vid någon av alla lämpliga skolor som finns där. Lundsbergskamraterna kommer framstå som fattiglappar i jämförelse med de nya kamraterna.
Citera
2013-08-28, 15:05
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Om landets framtida ledare går där eller inte är skitsamma. Detta är interna problem som borde hanteras internt och inte avhandlas på mediernas löp.

Är du dum i huvudet? Skolan finansieras av skattepengar. Då har också skattebetalarna rätt till information och rätt att ha synpunkter på verksamheten. Precis som i Oxie.
Citera
2013-08-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jisses vilken idiot.

Hoppas du är medveten om att båda mina föräldrar är utomnordiska invandrare.
Oj då, ja då blir det ju en HELT annan femma. Då byter vi ut "vita" och "invandrare" till "icke-muslimer" och "muslimer". Såja, nu framstår du som en mycket finare människa.

Rasister med invandrarbakgrund är fan lika snabba på att dra upp sin bakgrund som de hävdar att offerkoftor är med att dra upp rasistkortet.
Citera
2013-08-28, 15:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Någon skrev (inte i samband med denna incident) att Lundsberg idag inte enbart tar emot diplomatbarn och liknande utan också en (mindre) andel värstingar, vilka placeras där av olika kommuner för kamratuppfostran. Någon som kan bekräfta?
Rörande Lundsberg har jag hört att det finns "lokala" barn som går i skolan men som inte betalar fullpris (barnen kanske inte ens bodde där, osäker på den dock). Däremot vet jag att i Sigtuna så har det gått riktiga busar där staten betalat deras avgifter.

Tack för svar! Jag har kanske sammanblandat skolorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in