2013-08-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Ta det lugnt ! Jag ville att CC själv skulle meddela sina planer. Men jag vet att hon ska vara på plats i morgon för att köpa FUPen och att hon kommer att lägga ut den här på Flashback. Det är också klart hur inköpet ska finansieras. Nu gäller det bara att ha tålamod och vänta på onsdagen.

Va bra!
Citera
2013-08-28, 08:39
Medlem
Wooloomooloons avatar
- Tekniskt bevis i form av offrets blod på PKs gevär
- Pks mobil befintlig på mordplatsen
- en mängd indicier

Nog sjutton blir han dömd för detta! Det kan aldrig gå att bortförklara.
Citera
2013-08-28, 08:41
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Ta det lugnt ! Jag ville att CC själv skulle meddela sina planer. Men jag vet att hon ska vara på plats i morgon för att köpa FUPen och att hon kommer att lägga ut den här på Flashback. Det är också klart hur inköpet ska finansieras. Nu gäller det bara att ha tålamod och vänta på onsdagen.

Japp, precis som Atte säger så fixar jag och en medbrottsling så att Fuppen kommer upp här så fort det bara går. Atte har erbjudit sig att sponsra köpet denna gång vilket jag tacksamt tackat ja till.

Bara 2.5 timmar kvar nu!
Citera
2013-08-28, 08:44
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Snickare åtalas för dubbelmord

KVP: Telefonmaster kan fälla dubbelmördaren

Artikeln i Aftonbladet är skriven av Pelle Tagesson så informationen att det är G:s blod på vapnet tror jag vi ska ta med en nypa salt. Det kan mycket väl vara något som Pelle hittat på. Särskilt eftersom dem informationen inte finns i någon annan media överhuvudtaget...
Citera
2013-08-28, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Japp, precis som Atte säger så fixar jag och en medbrottsling så att Fuppen kommer upp här så fort det bara går. Atte har erbjudit sig att sponsra köpet denna gång vilket jag tacksamt tackat ja till.

Bara 2.5 timmar kvar nu!

Plus tiden i kön till luckan!

Sid 999:
- men om vi nu går tillbaka till när Kronofogden kom för att ta dina vapen,
varför blev du så skogstokigt upprörd då?
Citera
2013-08-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Artikeln i Aftonbladet är skriven av Pelle Tagesson så informationen att det är G:s blod på vapnet tror jag vi ska ta med en nypa salt. Det kan mycket väl vara något som Pelle hittat på. Särskilt eftersom dem informationen inte finns i någon annan media överhuvudtaget...

Ja, för det känns väl en smula märkligt? Och, för PK:s del, som mkt lättare att förklara bort. Typ:"Gustaf var med när jag jagade en gång och...". Annikas blod på geväret (eller helst inne i pipan) väger enligt mig tyngre (även om hon såklart också skulle kunnat vara med på nåt drev nån gång, men...)

När tror du att du kan ha laddat upp åtminstone NÅGON del av FUP? Kl 15?

Wow, vilken service!!!
Citera
2013-08-28, 08:56
Medlem
Mkt intressant dag. Finns det någon bild på MGM? Har letat men ej funnit
Citera
2013-08-28, 09:08
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Ja, för det känns väl en smula märkligt? Och, för PK:s del, som mkt lättare att förklara bort. Typ:"Gustaf var med när jag jagade en gång och...". Annikas blod på geväret (eller helst inne i pipan) väger enligt mig tyngre (även om hon såklart också skulle kunnat vara med på nåt drev nån gång, men...)

När tror du att du kan ha laddat upp åtminstone NÅGON del av FUP? Kl 15?

Wow, vilken service!!!

Jag räknar med att få upp fuppen före 12 men det beror förstås till stor del på hur lång kö det är hos TR och om det blir strul att få ut den eller inte. Går allt som det ska så borde det gå relativt fort.
Citera
2013-08-28, 09:23
Medlem
Vad kan man tänka sig att den kostar? Betalar man direkt över disk? Kort cash?
Citera
2013-08-28, 09:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildboar666
Vad kan man tänka sig att den kostar? Betalar man direkt över disk? Kort cash?
Det beror på om det är papper eller CD, och beroende på hur omfattande den är. Papper brukar kosta 2 kr per sida, och min erfarenhet av FUP i mordfall är ca 2000 sidor. CD brukar kosta 120-150 kr, och där har jag aldrig stött på mer än tre skivor. Jag har betalat kontant över disk, eller när jag har beställt på distans har jag fått faktura.
Citera
2013-08-28, 10:59
Bannlyst
Citat:
Bevisningen är betydligt starkare denna gång än senast han åtalades. I förundersökningen, som lämnades in i dag och som är på flera tusen sidor, finns teknisk bevisning som knyter 55-åringen till brottet.
Enligt Aftonbladet rör det sig om blodspår från ett av offren på vad som förmodas vara mordvapnet – 55-åringens eget hagelgevär

http://www.expressen.se/kvp/55-aringen-atalas-for-dubbelmordet/
Citera
2013-08-28, 11:05
Medlem
countrychicks avatar
Go vänner! Här är fuppen! Filerna håller fortfarande på att laddas upp så ni får ha lite tålamod innan ni kommer åt allt.

https://www.dropbox.com/sh/zxdi6xqggne8htr/g3xonPLZGa

Största nyheterna jag hittat hitintills är att det faktiskt var Gustafs blod på vapnet och att Gustaf var vid liv när branden startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in