2013-08-27, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Rena önskedrömmar att polis/åklagare skulle svara på frågor angående händelserna 2006 innan denna rättegången ens börjat.

Dessutom har det ju nämnts tidigare att det krävs väldigt mycket för att begära resning mot en tidigare frikänd, och några nya bevis har väl knappast framkommit.

Det är en berättigad fråga nu när man kan vara en seriemördare på spåren.

Nya bevis är väl att ännu ett mord inträffat i en serie av dödsfall?
Citera
2013-08-27, 09:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Det är en berättigad fråga nu när man kan vara en seriemördare på spåren.

Nya bevis är väl att ännu ett mord inträffat i en serie av dödsfall?
Det är inget bevis, det är ett indicium, och det ensamt räcker inte för resning. Det är möjligt att dubbelmordet från 2006 utreds igen, men hur mycket är det värt att få det löst? Om PK döms får han sannolikt livstidsfängelse eller rättspsykiatrisk vård. Hårdare påföljd kan han inte få.

Det kan vara mer värdefullt att utreda andra brott som PK inte kan misstänkas för. Där finns också brottsoffer som behöver upprättelse.
Citera
2013-08-27, 09:29
Medlem
Quarrels avatar
KVP: 55-årig man åtalas för mord efter GW:s larm
Citat:
Även om 55-åringen friades för dubbelmordet i Byxelkrok anser Leif GW Persson att det rättsfallet kan vara till nackdel för honom vid en prövning av det som skedde i Flakeböle.

- Det är klart att det gör. Och med rätta skulle jag vilja påstå, säger han.

- Hur ofta har du själv varit indragen i en mordutredning som misstänkt? Ungefär så enkelt är det. Därmed är det inte givet att du gjort det bara för att du blivit misstänkt igen. Man måste titta källkritiskt på det.

Delar av allmänheten på Öland tycks redan betrakta 55-åringen som skyldig. Hur ska man se på det?

- Det ska man nog vara försiktig med. Det händer ju från och till att misstankar inte stämmer.
Citera
2013-08-27, 17:45
Medlem
Är det någon som tar på sig uppgiften att hämta ut en cd på FUP i morgon och sedan raskt dela ut här på FB? Får väl åka in till Kalmar själv om ingen annan gör det, men har en bit dit...

Vore tacksam, och kan, som jag skrivit tidigare, bidra ekonomiskt - om det faller på det.
Citera
2013-08-27, 18:15
Medlem
Jag tänkte ta en sväng. Frågan är bara hur utdelningen ska gå till och om man överhuvud taget kommer att få ut någon fup då det lär vara en del folk där ja.
Citera
2013-08-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Är det någon som tar på sig uppgiften att hämta ut en cd på FUP i morgon och sedan raskt dela ut här på FB? Får väl åka in till Kalmar själv om ingen annan gör det, men har en bit dit...

Vore tacksam, och kan, som jag skrivit tidigare, bidra ekonomiskt - om det faller på det.

Om vi avvaktar ett tag så tror jag vi får besked vad som gäller. Jag tror att vår fasta klippa CC vet vad som gäller. Förhoppningsvis tittar hon in i bloggen under kvällens lopp.
Citera
2013-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Om vi avvaktar ett tag så tror jag vi får besked vad som gäller. Jag tror att vår fasta klippa CC vet vad som gäller. Förhoppningsvis tittar hon in i bloggen under kvällens lopp.

"Vet vad som gäller"... tja, det kan väl knappast ligga på CC att veta hur allt ska gå till och fördela vem som ska göra vad. OM hon nu fixar FUP är det väl jättebra men för mig spelar det ingen roll vem som gör det: bara den kommer upp länkad här.

SÅ: bra vore det om någon kunnig på den tekniken - alltså var och hur man laddar upp filer för tillgänglighet publikt - meddelar detta här på FB så den eventuella han/hon som nu är så god och hämtar en kopia på FUP också snabbt och lätt kan göra det tillgängligt för oss alla.

GRYMT stort tack på förhand till den som förbarmar sig!
Citera
2013-08-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
"Vet vad som gäller"... tja, det kan väl knappast ligga på CC att veta hur allt ska gå till och fördela vem som ska göra vad. OM hon nu fixar FUP är det väl jättebra men för mig spelar det ingen roll vem som gör det: bara den kommer upp länkad här.

SÅ: bra vore det om någon kunnig på den tekniken - alltså var och hur man laddar upp filer för tillgänglighet publikt - meddelar detta här på FB så den eventuella han/hon som nu är så god och hämtar en kopia på FUP också snabbt och lätt kan göra det tillgängligt för oss alla.

GRYMT stort tack på förhand till den som förbarmar sig!

Ta det lugnt ! Jag ville att CC själv skulle meddela sina planer. Men jag vet att hon ska vara på plats i morgon för att köpa FUPen och att hon kommer att lägga ut den här på Flashback. Det är också klart hur inköpet ska finansieras. Nu gäller det bara att ha tålamod och vänta på onsdagen.
Citera
2013-08-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Ta det lugnt ! Jag ville att CC själv skulle meddela sina planer. Men jag vet att hon ska vara på plats i morgon för att köpa FUPen och att hon kommer att lägga ut den här på Flashback. Det är också klart hur inköpet ska finansieras. Nu gäller det bara att ha tålamod och vänta på onsdagen.

Du har alldeles rätt,det finns flera här som håller på att spricka i väntan på denna FUP en.vi får säkert tillgång till den ganska snart,kommer att vara stökigt i luckan imorgon.
Kommer det månne finnas något i denna FUP en vi inte alls har tänkt på?
Citera
2013-08-27, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewinner6
Du har alldeles rätt,det finns flera här som håller på att spricka i väntan på denna FUP en.vi får säkert tillgång till den ganska snart,kommer att vara stökigt i luckan imorgon.
Kommer det månne finnas något i denna FUP en vi inte alls har tänkt på?
Det kan jag lova. Det finns det alltid.
Citera
2013-08-28, 07:05
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Snickare åtalas för dubbelmord
Citat:
Främst handlar det om ett hagelgevär som Kronofogden tagit i utmätning hemma hos 55-åringen i hans villa utanför Byxelkrok

– Normalt är det svårt att binda ett hagelgevär till ett mord eftersom man inte kan söka spår på någon kula som kommer från vapnet, säger [åklagaren]. Men i det här fallet finns förekomst av blod på geväret, blod som kommer från [GL-N].

Själv har den 55-årige snickaren under alla förhör nekat till att ha med dubbelmordet att göra.
KVP: Telefonmaster kan fälla dubbelmördaren
Citat:
[PK:s advokat] tycker att bevisningen mott 55-åringen inte kan räcka för en fällande dom:

– Jag tror varenda människa på norra Öland är hörd i utredningen. Ingen har kunnat peka ut min klient på platsen. Han var på en annan plats, en bra bit söder om området där det brann. Jag vill inte precisera det närmare än så.
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-28 kl. 07:12.
Citera
2013-08-28, 07:49
Medlem
tempeZZts avatar
Ganska märkligt att bilden i artikeln visar PK:s bostad och inte brottsplatsen. Kan vara ett misstag p.g.a. att det finns avspärrattejp på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in