2013-08-28, 01:13
Medlem
Sönderdiskuterat ämne, jag vet! MEN, för säkert 15 år sedan skickades det ut en förfrågan från Mod_No_1 på FB vad man tyckte borde förbättras. Jag kommer inte ens ihåg vad mitt nick var på den tiden. Men som exempel på positiv feedback sändes det ut ett mail från FB innehållande svar från en medlem på flashbacks maillista. Tror det var innan flytten till .org. Där tog personen upp en STOR mängd exempel på särskrivningar som aldrig borde inträffa. Finns det någon kvar från den tiden som har kvar detta? Jag skrev ut det, men efter allt som hänt mig och mitt bohag finns det inte kvar. Hade vart roligt att få läsa det igen!
2013-08-28, 01:27
Medlem
BatmanLigists avatar
Finns risk för att den här tråden kommer bli osedd så jag kommenterar för att hålla den vid liv. Hade dessutom varit intressant att läsa listan!
2013-08-28, 01:45
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatmanLigist
Finns risk för att den här tråden kommer bli osedd så jag kommenterar för att hålla den vid liv. Hade dessutom varit intressant att läsa listan!
Tvärtom torde den flöda över med läsare som planerat skriva någonting i stil med: "Du särskriver själv, ditt jävla AS!", och: "Det stavas 'särskrivning', idiot!!!!!", etc.

edit: 9 läsare nu...
2013-08-28, 02:30
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Tvärtom torde den flöda över med läsare som planerat skriva någonting i stil med: "Du särskriver själv, ditt jävla AS!", och: "Det stavas 'särskrivning', idiot!!!!!", etc.

edit: 9 läsare nu...

DET STAVAS SÄRSKRIVNING!! :P

Nej, skämt å sido, jag håller helt med. Det är inte så svårt att ta reda på om det ska vara mellanrum eller inte när man skriver ett ord. Ett lätt knep för folk som är lite retarderade när det kommer till skrivandet är ju att bara säga ordet för sig själv, och om man misstänker att det ska vara ett mellanrum, så överdriver man bara pausen och hör om det låter vettigt eller inte...

Kassa.....apparat...nej det låter ju dumt, inget mellanrum..
Sär....skrivning...nej, låter också efterblivet.
Osv. Osv.
2013-08-28, 06:45
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop

Nej, skämt å sido, jag håller helt med. Det är inte så svårt att ta reda på om det ska vara mellanrum eller inte när man skriver ett ord. Ett lätt knep för folk som är lite retarderade när det kommer till skrivandet är ju att bara säga ordet för sig själv, och om man misstänker att det ska vara ett mellanrum, så överdriver man bara pausen och hör om det låter vettigt eller inte...

Osv. Osv.
Åsido.
2013-08-28, 07:05
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop

Osv. Osv.

Det är visst lite svårare än vad du trodde tydligen. Ibland bör man vara mer försiktig innan man kallar folk för saker så man inte kastar sten i glashus.

Men det hade definitivt varit kul att se listan. Någon som är duktig på sökfunktionen bör kunna få fram den. Kan man söka bland de arkiverade trådarna?
2013-08-28, 07:15
Medlem
csgos avatar
Slänger in en kommentar här också för att hålla tråden uppe i flödet. Det vore verkligen kul och intressant att se listan.
Mvh
2013-08-29, 11:27
Medlem
Kul att fler verkar intresserade! Mailet som sändes ut var bara en del av vad killen hade skrivit. Det var flera utskrivna A4-sidor bara på ämnet särskrivningar. Han hade inga som helst problem med felstavningar som ex :

Stjortknapp
Schortknapp

Etc etc

Men gick igång som f-n på:

skjort knapp

Sen följde en hel del exempel på hur en särskrivning fullständigt sabbar ett ord. Som ex

Sex vanor, vanor som till antalet är sex stycken.
Sexvanor, en persons sexuella beteende.

Jag skrattade högt rätt många gånger och skulle som sagt bli glad om någon hittade detta svar från någon gammal medlem.
2013-08-29, 11:36
Medlem
HITTAT!

Punkt 40. FNA'S SVENSKA-KURS.

http://www.flashback.se/fna/105/

Man kan inte göra annat än att skratta... Om man nu råkar ha min typ av humor.
2013-09-03, 23:00
Moderator
Hamilkars avatar
TS har hittat länken, och då har den här tråden inget existensberättigande som öppen tråd längre. Men vi är snälla, och låter den förbli sökbar, så vi låser tråden i stället för att papperskorga den. Och så byter vi rubrik, så att folk faktiskt fattar vad det var tråden sökte, och så småningom fann.
/Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in