2013-08-27, 21:51
Medlem
När jag ska somna dagen innan en tenta svår jag oftast jävligt dåligt. Mycket tankar som cirkulerar, ångest och allmänt sånt. Det har tidigare inte påverkat mitt resultat avsevärt, eller det kan jag ju inte veta. Men hur tror ni det hade påverkat min prestation om jag lägger mig kvällen innan till propavan som ju ska vara dämpande i hjärnan för att sedan stiga upp 06 och skriva en tenta 08. Kommer det snarare slå åt andra hållet så att jag bara blir seg i skallen?
Citera
2013-08-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
När jag ska somna dagen innan en tenta svår jag oftast jävligt dåligt. Mycket tankar som cirkulerar, ångest och allmänt sånt. Det har tidigare inte påverkat mitt resultat avsevärt, eller det kan jag ju inte veta. Men hur tror ni det hade påverkat min prestation om jag lägger mig kvällen innan till propavan som ju ska vara dämpande i hjärnan för att sedan stiga upp 06 och skriva en tenta 08. Kommer det snarare slå åt andra hållet så att jag bara blir seg i skallen?

Du kommer garanterat att bli seg i knoppen! Min erfarenhet.
Citera
2013-08-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du kommer garanterat att bli seg i knoppen! Min erfarenhet.
Ok!
Då tar jag den efter tentan istället för att njuta av en härlig djupsömn
Citera
2013-08-27, 23:32
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Jag har aldrig provat Propavan personligen, men enligt vad jag har hört (och det låter vettigt) så beror morgontröttheten väldigt mycket på dosering. Du kan till exempel prova att ta en halv tablett och se om det hjälper dig somna, och då lär morgontröttheten inte vara lika påtaglig, om den ens finns där.
Citera
2013-08-27, 23:36
Medlem
VonObens avatar
Om du är som jag kommer du inte få många rätt på den tentan. Har provat Propavan en gång, sedan slängde jag dom. Jag har aldrig mått så psykiskt dåligt och varit så seg som dagen efteråt. Tvi vale.
Citera
2013-08-28, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag har aldrig provat Propavan personligen, men enligt vad jag har hört (och det låter vettigt) så beror morgontröttheten väldigt mycket på dosering. Du kan till exempel prova att ta en halv tablett och se om det hjälper dig somna, och då lär morgontröttheten inte vara lika påtaglig, om den ens finns där.

Det är vad jag hört också
Citera
2013-08-28, 09:10
Medlem
Har aldrig fått baksmälla på propavan, 25mg.
Men det är ju ingen insomningsmedicin.

Finns mer potenta sömnmediciner utan ev. Biverkningar
Citera
2013-08-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00ven
Har aldrig fått baksmälla på propavan, 25mg.
Men det är ju ingen insomningsmedicin.

Finns mer potenta sömnmediciner utan ev. Biverkningar

Får inte heller någon baksmälla såsom seghet / trötthet dagen efter likt den man får av Theralen. Väldigt individuellt det där.
Citera
2013-08-28, 19:10
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Får inte heller någon baksmälla såsom seghet / trötthet dagen efter likt den man får av Theralen. Väldigt individuellt det där.

Tycker båda två är helt ok att sova ut på ibland, knappast innan en tenta dock (då jag får denna typ av baksmälla som antyds).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in