2011-06-26, 18:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Vad menar du?

Med anledning av att Don Rosa fyller 60 år är han gästredaktör för senaste numret av Kalle Anka. Jag köpte numret, var väl inget märkvärdigt. Rolig grej att ha kanske.
Citera
2011-06-26, 18:54
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Med anledning av att Don Rosa fyller 60 år är han gästredaktör för senaste numret av Kalle Anka. Jag köpte numret, var väl inget märkvärdigt. Rolig grej att ha kanske.

Intressant. Det visste jag inte. Jag trodde han för det mesta satt hemma och deppade nu.
Nu vet jag inte hur mycket som skulle kunna hända i en Kalle tidning då den mest bara består av serier
Citera
2011-06-29, 01:53
Medlem
Estresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Minns inte heller namnet men den handlade om ankorna begav sig till Anderna för att leta efter en gammal inkaskatt. Det fanns ett stort guldmynt som täckte en vulkan. Det slutade med att skatten försvann i en jättedjup sjö.

Detta är även min favorit med Don Rosa. Läste den en gång i personalrummet där jag jobbar.
Citera
2013-01-15, 16:36
Medlem
saftad_burks avatar
Den där sidan coa.inducks.com - går det att läsa serier på den eller är den lite som en Kalle Anka-version av IMDB? Får liksom inte igång det riktigt, och hittar inga sidor där man kan läsa online. Är ju sugen på lite Don Rosa!
Citera
2013-01-16, 16:39
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Finns det några samlarhäften/böcker med de serier don rosa har gjort? Man orkar ju inte kolla igenom varenda gamla seritidning man har för att hitta hans underbara verk.
Citera
2013-01-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kanake
Finns det några samlarhäften/böcker med de serier don rosa har gjort? Man orkar ju inte kolla igenom varenda gamla seritidning man har för att hitta hans underbara verk.

Hall of Fame: Don Rosa http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8242924953
Don Rosas Samlade Verk: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174055739

Hall of fame är slutsåld sen länge och går endast att få tag på via privatpersoner och serieaffärer.
Don Rosas Samlade Verk är en prenumerationstjänst som tyvärr inte tar emot fler prenumeranter.

Jag har några Hall of Fame kvar så är du sugen på dom så skicka ett PM.
Citera
2013-01-17, 16:35
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Hall of Fame: Don Rosa http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8242924953
Don Rosas Samlade Verk: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174055739

Hall of fame är slutsåld sen länge och går endast att få tag på via privatpersoner och serieaffärer.
Don Rosas Samlade Verk är en prenumerationstjänst som tyvärr inte tar emot fler prenumeranter.

Jag har några Hall of Fame kvar så är du sugen på dom så skicka ett PM.

Det var då själva fan att det ska vara så svårt att få tag i nå vettigt. nåja jag får väl söka på blocket och tradera. Hur kan de inte utöka en prenumeration så att fler kan köpa, det borde de ju tjäna mer på.

tyvärr så känner jag inte för att dela ut mina personuppgifter till någon anonym på FB. Men tack för erbjudandet.
Citera
2013-01-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kanake

Här är iaf en lista över när hans verk publicerades i Sverige
https://sites.google.com/site/wwwseriebodencom/don-rosalistan
Citera
2013-02-03, 21:36
Medlem
FreddeDs avatar
Brev hemifrån är min favorit. Men beror på vad man är på för humör. Gillar alla hans serier.
Citera
2013-08-27, 23:56
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeD
Brev hemifrån är min favorit. Men beror på vad man är på för humör. Gillar alla hans serier.
Fy fan, den är det nästan så att man gråter till, en annan favorit är "Sista släden till Dawson"!

Fy vad jag saknar mina Don Rosa-böcker just nu...
Citera
2013-08-28, 00:11
Medlem
Nekro.s avatar
Finns det någon hemsida där man kan läsa specifikt Don Rosa's serier?
Ja jag kan betala för dessa om jag kan få in serierna i Ipaden, har redan en massa men enbart i pockets/tidningar.
Citera
2015-05-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Finns det någon hemsida där man kan läsa specifikt Don Rosa's serier?
Ja jag kan betala för dessa om jag kan få in serierna i Ipaden, har redan en massa men enbart i pockets/tidningar.
Testa att söka efter "Don Rosa Zocoi Ready To Read" på Google, detta bör ge en hel del av Don Rosas serier.

Här har du Don Rosas allra första "Scrooge McDuck"-serie som ett exempel.

Zocoi - Ready To Read - Don Rosa - Scrooge McDuck - "The Son Of The Sun"

Redan i den här serien märker man Don Rosas klassiska drag - massor av detaljer, skön humor, originella scenarion, historiska referenser osv;
precis den Don Rosa som vi alla tycker så mycket om.
Senast redigerad av Peter_18 2015-05-14 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in