2013-08-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Normala människor anser att polisen ska beivra brott eftersom det är deras uppgift. Varför hoppas du att polisen ska beivra alla brott utom vänsterextrema brott?

Jag tycker att ni borde vara tillräckligt starka att förvara egna demonstrationer.. Annars så har er rörelse ingen orsak att existera. Ni blir mera SD för varje dag.
2013-08-27, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Varför hoppas ni på att poliser försvarar er?
Det är klart att man som god och rättrådig medborgare vill att polisen ska stävja kriminella element - detta är ju trots allt deras jobb och bör så vara. Vi strävar inte efter någon anarki eller något statslöst samhälle "där poliser inte längre finns" eller dylikt nonsens. Du kan inte försöka projicera dina egna vansinnesfantasier på oss, när vi inte delar dem.

Självfallet ska där finnas poliser även i framtiden och självklart ska de handskas korrekt med slödder som förpestar tillvaron för hederligt folk.
2013-08-27, 17:04
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Som sagt.. Du låter som en SD medlem.. Ingen pratar om polisen som organisation.. Jag bara undrar varför ni inte kan försvara era egna demonstrationer? Ska ni gråta till polisen om ni blir blöta? Ryggradslösa nassar.

Målet är ju inte att slåss med dig och dina gelikar utan att demonstrera. Det är polisens jobb att handskas med kriminella i första hand, men jag är övertygad om att SvP kan försvara sig själva om det krävs.
2013-08-27, 17:05
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att ni borde vara tillräckligt starka att förvara egna demonstrationer.. Annars så har er rörelse ingen orsak att existera. Ni blir mera SD för varje dag.
Det är alltså kommunister och antivita som bestämmer huruvida vår rörelse har orsak att existera eller inte? Spännande

Vi vill föra ut vår politik och vårt budskap och skapa uppmärksamhet. Det kommer vi lyckas med helt oavsett vad rödingarna hittar på och Realisten och partihemsidan kommer att få flera tiotusentals nya besökare efter detta event och partiet kommer att växa. Detta är oundvikligt och kommer att ske helt oavsett kommunistiska apkonster.

Självfallet bör vi försvara oss om vi behöver göra det, men vad vinner vi på att jaga runt en massa rödingar som lägger benen på ryggen så fort vi närmar oss bara för sakens skull? Vårt mål är ju knappast att bråka med er.

Du verkar ha en fotbollshuligans synsätt på det hela där två grupper ska mötas och slåss. Vi resonerar inte så och vi har heller inget att vinna på att resonera så. Ni är på sin höjd tillfälliga och stundtals irriterande hinder, vårt politiska arbete handlar inte om att leka katt och råtta med er.

Citat:
Jag bara undrar varför ni inte kan försvara era egna demonstrationer?
Du vet mycket väl om att vi inte hade fått anordna en polisfri demonstration även om vi hade velat. Du vet att det inte fungerar så, så du kan skippa det imbecilla judepladdret på en gäng. Resten har jag förklarat.
Senast redigerad av Straybullet 2013-08-27 kl. 17:08.
2013-08-27, 17:08
Bannlyst
Citat:
Som sagt.. Du låter som en SD medlem.. Ingen pratar om polisen som organisation.. Jag bara undrar varför ni inte kan försvara era egna demonstrationer? Ska ni gråta till polisen om ni blir blöta? Ryggradslösa nassar.
Straybullet låter absolut inte som en SD-medlem. Du låter helt sjuk, vi bor i ett demokratiskt samhälle. Varför ska inte polisen försvara oss när några rödingar kastar flaskor och skit på oss. Bara för att vi inte delar dina politika åsikter?
2013-08-27, 17:10
Bannlyst
Citat:
Är erat mål att leka 90-talets SD? Ni får max 2000 röster i valet och vad händer sen? Namnbyte på organisationen och medlemmar som hoppar av och går med i andra nasse grupperingar?
Du verkar väldigt arg och upprörd över den här demonstrationen och artikeln i Nyheter24, nästan så att du bajsar på dig av indignation. Varför är det så tror du?
2013-08-27, 17:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Polisen ska upprätthålla ordningen så länge rättsamhället fungerar någorlunda. SvP bör planera och vidta åtgärder för en framtida situation där detta inte längre gäller, men påpeka sin självklara rätt att behandlas likvärdigt så länge det existerar.
2013-08-27, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Polisen ska upprätthålla ordningen så länge rättsamhället fungerar någorlunda. SvP bör planera och vidta åtgärder för en framtida situation där detta inte längre gäller, men påpeka sin självklara rätt att behandlas likvärdigt så länge det existerar.
Naturligtvis är det så. Allt annat är ju idioti. Snauhi använder sig dessutom av lögner och demagogi i sin argumentation då han naturligtvis är mycket väl medveten om att SvP aldrig hade tillåtits arrangera en polisfri demonstration.

Jag har heller aldrig riktigt förstått argumentet man ständigt hör från den mer svagsinta delen av vänsterrörelsen att vi nationalister frivilligt bör "avsäga" oss diverse rättigheter, grundlagsskyddade som ej. Varför i hela friden skulle vi göra detta om vi inte tjänar mer på att göra det än att inte göra det?
Senast redigerad av Straybullet 2013-08-27 kl. 17:24.
2013-08-27, 17:33
Medlem
QMs avatar
Ni rödingar vet ju att ni åker på stryk när polisen inte klarar av att hålla ordning och reda, jobbigt att erkänna det eller?
2013-08-27, 17:42
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Ni rödingar vet ju att ni åker på stryk när polisen inte klarar av att hålla ordning och reda, jobbigt att erkänna det eller?

Vi Nationalister kanske borde börja ha våra demonstrationsmöten på Ölpubar istället med medlemskort inträde och talare varje vecka!

Senast redigerad av Saturnuspojken 2013-08-27 kl. 17:46.
2013-08-27, 18:25
Bannlyst
Citat:
SMR skulle aldrig be om att polisen skulle hjälpa de.. Eller vad tycker ni?
Jag hittar följande talstreck
Citat:
– Det verkar idiotiskt att springa runt med vapenliknande föremål i Stockholms innerstad. Men det här känns som en fråga för ordningsmakten, säger han till Nyheter24.
Åsyftar du något annat? I så fall är det nog hög tid att du länkar det här.

Är något konstigt i citatet? Är det inte idiotiskt att en massa babbar och rödingar springer runt med vapenliknande föremål i Stockholms innerstad, och är inte dylikt en fråga för ordningsmakten?

Det verkar som att du håller på att slå knut på dig själv i all din enfald och det verkar framför allt fortfarande som att du är väldigt arg och upprörd. Varför är det så?
2013-08-27, 19:50
Medlem
Citat:
Men är inte demons syfte att försvara svenska band? Är tyskar svenskar?

Hade du kunnat din europeiska-historia så skulle du förstå, Sverige har, historiskt, många och täta band med Tyskland! Våra europeiska-nationers öden är sammanflätade.

Detta gör visserligen inte tyskar till svenskar, som du helt riktigt noterar ovan, men dom är oss väldigt lika och som broderfolk så är dom oss jämnbördiga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in