• 1
  • 2
2013-08-27, 14:50
Medlem
Gails avatar
Citat:
I en insändare till Merit Wagers blogg beskriver en SFI-lärare ett exempel på hur en ung man från Mellanöstern ljuger sig till uppehållstillstånd i Sverige som “ensamkommande flyktingbarn”. Insändarskribenten betonar att det är fråga om “ett av många fall”.

Citat:
Trots att mannen enligt såväl Migrationsverket som Migrationsdomstolen har befunnits vara en 20 årig iranier och inte den 16-åriga afghan han uppgett och trots att han har familj både i Skandinavien och Iran får han efter medias påtryckningar permanent uppehållstillstånd i Sverige.

Att de ljuger om åldern är ingen nyhet men när ska Svenssons sätta ner foten? Kommer skäggbarnens tid nånsin att vara över? Tänk på att varje skäggbarn kostar 2000 kr st/dygn. Inte konstigt att de skrattar åt oss utomlands. Hur många ensamkommande flickor anländer egentligen eller är det bara skäggiga pojkar?

Källa
Citera
2013-08-27, 14:55
Medlem
stelapinnens avatar
Varför länkas det alltid till mindre trovärdiga sidor?
Citera
2013-08-27, 15:00
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen

Jag hade länkat till aftonbladet om de skrivit om skäggbarn men de skriver endast när det handlar om snyftartiklar. I dansk och norsk media skriver de sanningen om skäggbarnen men aldrig i svensk media.
Citera
2013-08-27, 15:15
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Jag hade länkat till aftonbladet om de skrivit om skäggbarn men de skriver endast när det handlar om snyftartiklar. I dansk och norsk media skriver de sanningen om skäggbarnen men aldrig i svensk media.
Problemet är ju när en sida inte är trovärdig så är det ju svårt att bilda sig en uppfattning om reportaget.
Men jag hade inte blivit tryggare i min uppfattning om det vart Ab eller Expressen som skrivit då reportagen vinklas hela tiden.
Citera
2013-08-27, 15:24
Medlem
Gails avatar
Citat:
Problemet är ju när en sida inte är trovärdig så är det ju svårt att bilda sig en uppfattning om reportaget.
Men jag hade inte blivit tryggare i min uppfattning om det vart Ab eller Expressen som skrivit då reportagen vinklas hela tiden.

Allt hade varit enklare om vi haft en pålitlig media som inte vurmar för muslimer, den gruppen får aldrig kritiseras i Sverige. Skäggbarn är lika lämpligt i Sverige som urin i dricksvatten.

Vad jag inte förstår är hur Svenssons bara fortsätter le med sitt dumma pk-leende medan dessa skäggbarn lurar skjortan av oss. Varför ska vi skattebetalare i Sverige försörja progeria-barn från Afganistan?

Andra länder i Europa tar absolut inte emot i närheten av så många som Sverige. Skäggbarn är nåt virus som endast drabbat Sverige.
Senast redigerad av Gail 2013-08-27 kl. 15:27.
Citera
2013-08-27, 15:28
Medlem
Citat:
Vilka media anser DU vara trovärdiga? Gissar att du utgår från att de ska passa din världsbild för att de i din värld ska vara "trovärdiga". Avpixlat är en precis lika trovärdig källa som tex Aftonbladet eller GP. Det är ju faktisk så att Avpixlat i många fall är en bättre källa än tex dagspress då de inte väjer för obekväma sanningar.

Tex skulle den "etablerade pressen" aldrig skriva att svenska anstalter till största delen hyser fångar med utländsk härkomst. De skulle istället välja en unik avdelning på en öppne anstalt där det av någon outgrundlig anledning finns flest svenskar, sen skulle de skriva att denna anomali är representativ för helheten. En medveten lögn för att skönmåla verkligheten.

/m
Citera
2013-08-27, 15:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Till denna blogg rapporterar personer (migrationstjänstemän, SFI-lärare, anställda på hem för s.k. ensamkommande "barn" (läs män) m.m.) De är inte anonyma för bloggaren - men de är anonyma för läsaren.

Detta är enl. dig per definition inte trovärdigt.

Såå... vad anser du är trovärdigt? Vad ställer du för krav för att något ska vara trovärdigt?
Citera
2013-08-27, 15:40
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilka media anser DU vara trovärdiga? Gissar att du utgår från att de ska passa din världsbild för att de i din värld ska vara "trovärdiga". Avpixlat är en precis lika trovärdig källa som tex Aftonbladet eller GP. Det är ju faktisk så att Avpixlat i många fall är en bättre källa än tex dagspress då de inte väjer för obekväma sanningar.

Tex skulle den "etablerade pressen" aldrig skriva att svenska anstalter till största delen hyser fångar med utländsk härkomst. De skulle istället välja en unik avdelning på en öppne anstalt där det av någon outgrundlig anledning finns flest svenskar, sen skulle de skriva att denna anomali är representativ för helheten. En medveten lögn för att skönmåla verkligheten.

/m

Sveriges radio tabbade sig igår när de visade bilder på de nyrakade barnen. Inte enda flicka, bara män i 25-30 års åldern som benämndes som barn. Journalisten som lade upp bilden fick nog sparken.

Använd google och se själva hur dessa barn ser ut. Flera av barnen har säkert egna barn i hemlandet.
Citera
2013-08-27, 16:41
Bannlyst
Citat:

På vilket sätt är avpixlat mindre trovärdigt än Aftonbladet?
Citera
2013-08-27, 16:52
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Skulle nog se avpixlat som mer trovärdigt. Aftonbladet skulle aldrig skriva sanningen om muslimer utan ljuger samt skönmålar denna missanpassade grupp som ingen egentligen vill ha i Sverige.
Citera
2013-08-27, 17:20
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Till denna blogg rapporterar personer (migrationstjänstemän, SFI-lärare, anställda på hem för s.k. ensamkommande "barn" (läs män) m.m.) De är inte anonyma för bloggaren - men de är anonyma för läsaren.

Detta är enl. dig per definition inte trovärdigt.

Såå... vad anser du är trovärdigt? Vad ställer du för krav för att något ska vara trovärdigt?
Jag skulle hellre se att Uppdrag granskning eller Kalla fakta eller liknande tar upp ämnet.
Citera
2013-08-27, 17:21
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Ja med tanke på allt annat drabbel dom skriver om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in