2013-08-27, 15:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
SD kommer att gå kraftigt framåt i samtliga val p.ga. Svenska folkets uppvaknande.Problemet för SD är att "hitta/mobilisera" representanter för partiet,men det kommer nog att lösa sig allt-efter-som.SD 2014!
I och med att partiet växer och får ett högre väljarstöd kommer det även finnas personer som är villiga att ge sig in i politiken.
Skulle M förlora valet och KD och ut ur Riksdagen finns det nog politiker från dessa partier som går över till SD.
2013-08-27, 16:08
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Det är många som har jobbat hårt för att uppnå detta. Vi ska tacka våra vänner zigenarna och de irländska tattarna som grundligt förändrat gatubilden på senare år och gjort livet mer spännande långt ut i landsbygdens mest avlägsna avkrokar.

Vi ska tacka Magdalena Andersson mfl som fixat ett av de mest dårhusmässiga mediajippona på väldigt länge.

Vi ska tacka hela den svenska journalistkåren som i en aldrig sinande ström levererat lättspräckta tidningsankor och andra dumheter om den fantastiska invandringen.

Vi ska tacka invandrarna för att de givit oss en dödskjutning i veckan i gangsteruppgörelser med nästan dagliga skottlossningar på våra gator. Särskilt tackar vi för dagliga anlagda bränder i byggnader och bilar och en sällan skådad epidemi av överfallsvåldtäkter. Och för att de ser till att kriminalvården blivit en expanderande framtidsbransch.

Vi ska tacka alla statens tjänare på myndigheter och i rättsväsende för rättsliga åtgärder mot negerbollar, kinapuffar och 16-åringar som skämtat om att slå somalier i nyllet med en spade.

Särskild tacksamhet ska vi rikta mot alla våra vänner inom allahiansen som hunsat med och förnedrat arbetslösa och sjuka, skänkt bort vår gemensamt betalda egendom, förstört vårt försvar, runkat ned skola, industri och infrastruktur och tvingat flera generationer svensk medelklass att skuldsätta sig för livet genom att ge bort deras bostäder till asylfuskande utlänningar.

Och vi skall absolut inte glömma vår käre landsfaderlige statsminister med sitt stolta människoätande blåmannaursprung på den kringresande cirkusen. Som står upp och säger offentligt att det enda som är riktigt inhemskt är barbariet och talar om pensionering vid 75 års ålder som vore det en storartad välfärdsreform.

Med sådana storartade medarbetare kan det bara gå bra.

Ett stort och djupt känt tack!

Väl rutet. Mycket av förklaringen till varför Sverigedemokraterna växer går antagligen att finna i detta. Låt mig bidra med några autentiska exempel från vänner och bekanta till mig som tagit steget över till SD: Tack till politikerna som sänker pensionerna samtidigt som det vräks oändligt med pengar över halvhjärtade integrationsprojekt och massinvandring. Tack till politiker och media som inleder en rabiat häxjakt på Sveriges migrationsminister - som rimligtvis har bättre koll på situationen än någon annan - när han vill diskutera volymer. Och ett synnerligen stort tack till våran statsminister Fredrik Reinfeldt för ditt beslut att sammarbeta med Miljöpartiet. "Det största sveket i Moderaternas historia", låter mina före detta moderata numera SD-röstande kollegor hälsa. Du har drivit mången osäker väljare rakt i armarna på Jimmie Åkesson. Må ditt porträtt pryda väggarna hos sverigedemokrater långt efter det att din Reign of terror är över. Tack!

Jag har sagt det förut: För SD är jakten på röstare ett självspelande piano. Åkesson behöver bara ta en öl och luta sig tillbaka medan invandrarna fortsätter att tydliggöra problemen, och media och sjuklöverpolitiker fortsätter att trassla in sig i sitt nät av lögner, propaganda och krystade förklaringsmodeller utan verklighetförankring.
2013-08-27, 16:15
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Och ett synnerligen stort tack till våran statsminister Fredrik Reinfeldt för ditt beslut att sammarbeta med Miljöpartiet. "Det största sveket i Moderaternas historia", låter mina före detta moderata numera SD-röstande kollegor hälsa.

Precis så. Innan det beslutet fattades hymlade jag med mina SD-sympatier och hade någon slags förhoppning om att jag skulle kunna gå tillbaka till mitt borgarparti. Att de åter skulle börja verka för sänkta skatter och minskad statlig inblandning i allt. Men samarbetet med MP var spiken i kistan. Nu berättar jag för vänner och bekanta precis vad jag tycker och varför jag tycker det. Det känns befriande.
2013-08-27, 16:15
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror också att det är uteslutet med någon sorts bibehållen trovärdighet.
Noll trovärdighet kvar, det kommer vara resultatet.
Du menar att de fortfarande skulle ha någon form av trovärdighet kvar?
2013-08-27, 16:22
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Du menar att de fortfarande skulle ha någon form av trovärdighet kvar?

De lyckas ju fortfarande lura uppåt 60 % av svenska folket. Att förtroendet är förbrukat i det här delforumet står väl klart sedan ganska länge.
2013-08-27, 16:24
Medlem
SD har en potential att nå över 25% redan om något år och bli
jämnstora med ett borttynande S och långt före ett hopfallande M.

I Skåne och Blekinge ligger SD redan på ca 20% bland män.
Kvinnorna följer nu gradvis efter sina män, pappor, bröder och söner.
Allt fler områden berikas nu med oplacerbara och förskräckliga asylinvandrare
med samma katastrofala följder som skett i Skåne och Blekinge.

När sedan skatterna höjs i kommuner och landsting med riktning mot
höjningar på 10 kr utarmas den "toleranta" medelklassen.
I detta läge kommer SD nå 35% eller mer.
2013-08-27, 16:32
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Men alltså. En ohelig allians mellan S och M vore ju förödande för dem. Med näbbar och klor försöker de övertyga en allt mer skeptisk folkmassa om att det faktiskt finns skillnader mellan dem (i själva verket är det naturligtvis bara kosmetiska skillnader). Om de skulle samarbeta skulle de befästa SD:s ställning som enda oppositionsparti och gräva sin egen grav. Även om de är maktkåta har jag svårt att se att de inte skulle uppfatta det här själva. Eller överskattar jag deras känsla för strategi?
En allians mellan M och S skulle bara kunna ha ett syfte, nämligen att skapa ett tillverkat och högst medvetet politisk kaos i ett sorts spel för gallerierna. Sedan utlysa nyval och hoppas att folket inbillar sig att kaoset är SDs fel.
2013-08-27, 16:33
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
De lyckas ju fortfarande lura uppåt 60 % av svenska folket. Att förtroendet är förbrukat i det här delforumet står väl klart sedan ganska länge.
Ja så är det, men jag tror inte det har med förtroende eller inte förtroende att göra. Jag tror att det har att göra med vanans makt.
2013-08-27, 16:38
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Sd och S är enligt sentios senaste mindre än 1% från alternativet S+Sd ...

Et ofrivilligt, men roligt, sätt att illustrera statistisk osäkerhet. Meddelas endast på detta sätt.
2013-08-27, 16:40
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Inte för att jag kommer rösta på smygrasist partiet SD, men grattis i alla fall till 14,6 %
2013-08-27, 17:20
Medlem
Varför står det inget om detta i tidningarna?

Sverigedemokraterna fick inte vara med i de stora tv-debatterna vid det förra valet. Den här gången så kommer de att få vara med. Jag tror den saken kommer göra rätt mycket. Det är inte ofta svensken får höra debatter som inte körs genom ett PK-filter eller där den motsatta sidan ens finns representerad.

Nu är det ganska exakt ett år kvar. Tycker det finns en helt annan känsla i omgivningen om man jämför med hur det var året innan det förra valet, då hörde jag nästan aldrig någon tala om situationen Sverige befinner sig i, men nu hör man hela tiden hur jävla trötta folk börjar bli på det vansinne som pågår.
2013-08-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Absolut sann analys!!

1. Inte helt, men det är ett alternativ som kommer att försökas som sista anhalt. Alternativet innan är minoritetsregering, kanske tom. ensam minoritetsregering. Nu brukar det inte bli några ensamma minoritetsregeringar eftersom många partier alltid uppnår konsensus i allvarligare frågor av icke prestige karaktär. S+V tex. och M+olika allians partier.

2. Alternativet blir enbart osannolikt ifall Sd framstår som så gulligt&gosigt att det framstår som löjligt att gå på vatten för att stoppa den högerextrema teddybjörnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Et ofrivilligt, men roligt, sätt att illustrera statistisk osäkerhet. Meddelas endast på detta sätt.

Nja kalkylen förutsätter att Vp stödjer alternativet implicit i S frågor samt att Sd sitter snällt i övriga frågor eller hämtar stöd från allianspartierna. Det är alltså S som bär regimskapet i det alternativet och Sd som supportar. Alternativet är alltså enbart kompatibelt med industri/fack/betong sossestyre inte med tex. Sahlinstyre.

Men jag förstår att du tyckte att det roade dig, trots allt är det väl egentligen +-5% i osäkerhet på alla nuvarande opinionsundersökningar map. de större och mer aggressiva partierna som M, S, Sd och Mp samt i vissa tider Fp, V och C.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in