Resultat: .
0%
röster
2013-08-26, 16:10
Medlem
Oranginas avatar
Underbart, helt ärligt så vet jag ingenting om Thomas Schneider. Men har ju haft hand om Tysklands bästa talanger de senaste två åren så förhoppningsvis blir det mer speltid åt de talangfulla spelarna som Werner t.ex.

Han är ju även försvarare så han borde kunna styra upp backlinjen

Hursomhelst ser man fram emot matcherna nu iallafall, med Labbadia kunde man gissa startuppställningen för 5 år framåt.
Citera
2013-08-26, 19:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Teemu Pukki lämnar Schalke och går till Celtic.
Synd, jag gillade Pukki. Men han skulle förmodligen ändå inte få mycket speltid så det var väl lika bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Underbart, helt ärligt så vet jag ingenting om Thomas Schneider. Men har ju haft hand om Tysklands bästa talanger de senaste två åren så förhoppningsvis blir det mer speltid åt de talangfulla spelarna som Werner t.ex.

Han är ju även försvarare så han borde kunna styra upp backlinjen

Hursomhelst ser man fram emot matcherna nu iallafall, med Labbadia kunde man gissa startuppställningen för 5 år framåt.
Ha ha, läste nyheten idag och tänkte direkt att nu är nog Orangina glad. Vet inte heller något om denne Schneider men det kan ju knappast gå mycket sämre...
Citera
2013-08-26, 20:36
Medlem
Kul att få in ett rätt på tipset ang Brunos avsked. Dock ger ju detta tyvärr Stuttgart gott om tid att rycka upp sig och jag har ju lagt dem på en sextonde plats i ligan.

För övrigt kul att se hur Sidney Sam har utvecklats under sommaren. Har alltid tyckt han varit för självisk och tagit de mest knasiga avslut. Men av det lilla jag sett hittills känns det som att han blivit mer av en lagspelare.
Citera
2013-08-26, 22:18
Medlem
Riktigt underhållande andra halvlek mellan St.Pauli och Dynamo Dresden, tre mål och en missad straff sista 20
Dresden tar ledningen i 71a följt av en snabb St.Pauli kvittering. Dresden bränner därefter en straff och St.Pauli avgör med en läcker frispark i 88e.
Hur stor är rivaliteten lagen emellan? St.Pauli är ju vänster och vad jag har fattat det som är Dynamo Dresden mycket åt högerhållet.
Citera
2013-08-26, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Riktigt underhållande andra halvlek mellan St.Pauli och Dynamo Dresden, tre mål och en missad straff sista 20
Dresden tar ledningen i 71a följt av en snabb St.Pauli kvittering. Dresden bränner därefter en straff och St.Pauli avgör med en läcker frispark i 88e.
Hur stor är rivaliteten lagen emellan? St.Pauli är ju vänster och vad jag har fattat det som är Dynamo Dresden mycket åt högerhållet.

Dresdens största rivaler är nog ändå Union Berlin som var folkets lag i DDR medan Dynamo Dresden var ett framgångsrikt, Stasi-backat, lag
Citera
2013-08-27, 08:02
Medlem
cyberkalles avatar
Ikväll 18.30 är det dags för sista matchen innan det dryga två veckor långa BL-uppehållet.

Vi möter Fula Gubbens hobbylag eller det var i alla fall det tyvärr så har jag inte sett honom här på länge.

Enligt Bild så blir det denna startformation på bägge lagen. http://www.ladda-upp.se/bilder/gyrryixvblsd/

Martinez och Thiago är alltså borta pga skador.

Fjolårets succéman Dante har mycket att bevisa annars tycker jag att Pep borde låta Kirchhoff få starta.
Citera
2013-08-27, 08:25
Medlem
Rummenigge tycker att man ska förlänga med Löw innan VM. Nej, ge oss Hitzfeld istället.

Gündogan kommer förmodligen först att spela efter landslagsuppehållet.

Stocker flyttar till Schalke om de klarar CL-kvalet.
Senast redigerad av fortississimo 2013-08-27 kl. 08:35.
Citera
2013-08-27, 09:43
Medlem
Steff83s avatar
BL idag då! Glöm ej. Freiburg-Bayern..

Sen spelar Schalke CL-kval. Blir en intressant och kul kväll.
Citera
2013-08-27, 13:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Rummenigge tycker att man ska förlänga med Löw innan VM. Nej, ge oss Hitzfeld istället.

Gündogan kommer förmodligen först att spela efter landslagsuppehållet.

Stocker flyttar till Schalke om de klarar CL-kvalet.

Nej du skulle ha lyssnat på mig när jag skrev tidigare att han kommer vara borta länge.

http://www.dfb.de/news/de/d-bundesliga/bvb-muss-weitere-vier-wochen-auf-guendogan-verzichten/46133.html
Citera
2013-08-27, 13:42
Medlem
Steff83s avatar
Stocker in, och Pukki ut blir iaf ett uppköp för Schalke.

Stocker har jag längre varför han aldrig flyttat till Bundesliga för längesen.
Citera
2013-08-27, 13:56
Medlem
Jag fattar inte varför någon av de större klubbarna i Bundesliga köper loss Mohamed Salah. Stocker hade varit ett riktigt bra köp för Schalke. De är väl i behov utav en vänsterytter dessutom då Bastos inte skrev på ett nytt kontrakt.

Hur länge blir Javi Martinez borta?
Citera
2013-08-27, 14:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag fattar inte varför någon av de större klubbarna i Bundesliga köper loss Mohamed Salah. Stocker hade varit ett riktigt bra köp för Schalke. De är väl i behov utav en vänsterytter dessutom då Bastos inte skrev på ett nytt kontrakt.

Hur länge blir Javi Martinez borta?

Vet inte riktigt han har nått problem med ljumsken/arna och det spekuleras på fan-forumet i fall han måste till en operation och då blir han också borta länge.

Thiago borta länge och Schweinsteiger är inte riktigt fit så plötsligt så ser det enorma överflödet på mitten inte lika dant ut. Tur vi har att ta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in