Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Intressant hur media stampar otåligt när Löfven vägrar ge besked om SD.
Media kan inte hjälpa Reinfeldt. Hur mycket han än fjäskar. Hur många utspel han än gör för att få deras stöd. Reinfeldt börjar inse att han slickade fel stövlar. Och det enda han kan göra nu är att fortsätta slicka dem ännu mer.
Precis såhär är det. Löfvén svarar inte på medias frågor om "tydlighet" mot SD, för han behöver inte.
Jag hade med några bekanta en diskussion häromdagen som gjorde att jag för första gången på ett tag kände mig gammal. Jag vet att "alternativa medier" typ Fria Tider och så har en stor genomslagskraft, och jag läser mer FB, och FT än DN och SvD själv. Vad som stod klart bortom allt rimligt tvivel efter diskussionen är att dagens tonåringar (förstagångsväljare nu 2014) konsumerar ännu mindre traditionell media än mig.
Det är bara alternativ media och bloggar som gäller för de yngre. Dom väljer tillochmed bort tablå-tv, ingen jävel tittar ens på tv längre. Djungeltrumman och saker som sprids via bloggar mm. är där ungdomar får sin information.
Traditionell media når inte dessa grupper - jag trodde inte det var så utbrett. Men jag vet nu att fler och fler precis aldrig ser tv-nyheter eller läser en traditionell tidning.
Jag skulle vilja sticka ut huvudet och hävda att Flashback, Fria Tider och några till är mer tongivande i opinionsbildningen än traditionell media idag för ungdomar. Och då räknar jag även in tablå-tv i "traditionell media".
Så snart om inte alls många år kommer 68-vänsterns flaggskepp SVT vara helt oviktigt som opinionsbildare för kommande generationer. Prästen predikar vidare, men kyrkan är tom.
Ingen jävel bryr sig, och Reinfeldt satsade på fel häst. För hästen han satsade på springer ensam på sin travbana utan publik. Publiken har dragit vidare.