2013-08-26, 23:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
ttsp

Nu blir det lite sidospår här, men jag kom precis på att jag glömt fråga dig om syndafloden och noas ark också. Vad har du för syn där?

Jag vill också veta vad du har för kommentar kring bibelns syn på slaveri?

Edit: Du kan baka in det i ditt andra långa svar om du vill.
Citera
2013-08-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och exakt vad har JAG skrivit för nedsättande mot dig som person?

Nej du har inte sagt något direkt, men indirekt:

Citat:
Nåja, det vet jag inte. Kom ihåg att jag inte deltog mycket i andra tråden, så jag har ännu bara stått ut i ett par inlägg

Självklart pratar du här om mig, och inlägg skrivna till mig, att du måste stå ut med mitt idiotiska pladder eller vad som helst. Att du förnekar detta är horribelt.

Du är självklart en ängel, och har aldrig tänkt en förnedrande tanke om mig.

Citat:
Mellan oss båda skulle jag tro att du leder förolämpningsmatchen oss emellan. Vill du att jag ska kontra med angrepp eller vill du diskutera?

Jasså, suck, det här är inte sant! Jag har inte antytt att jag måste stå ut med dina inlägg. Men det har du!

Du klarade inte av mina argument, och då måste du släppa på ventilen genom att angripa mig som person genom att indirekt mena att du måste stå ut med mina idiotiska inlägg. Detta borde vara hur klart som helst för alla läsare på Flashback.
Citera
2013-08-26, 23:45
Medlem
Citat:
Jag kan inte riktigt släppa hur korkat det här var.

Detta är ett annat exempel, när har jag kallat dina inlägg för korkade?

Vet du vad respekt för andra åsikter handlar om?
Citera
2013-08-26, 23:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej du har inte sagt något direkt, men indirekt:

Och ändå var jag värd den långa harangen du gav mig?

Citat:
Nåja, det vet jag inte. Kom ihåg att jag inte deltog mycket i andra tråden, så jag har ännu bara stått ut i ett par inlägg
Citat:
Självklart pratar du här om mig, och inlägg skrivna till mig, att du måste stå ut med mitt idiotiska pladder eller vad som helst. Att du förnekar detta är horribelt.

Vad pratar du om? Jag fick beröm för att jag var tålmodig och kände att "nä, det är väl lite väl tidigt att säga". Så jag svarade lite skämtsamt tillbaka, anspelandes på deras uppenbarligen upplevda frustration över diskussionerna de haft med dig, men som jag ännu inte haft. Avslutade med smiley för att indikera skämt. Vad var så hemskt?

Citat:
Du är självklart en ängel, och har aldrig tänkt en förnedrande tanke om mig.

Har jag påstått det? Jag har förolämpat folk här på forumet mer än gång vill jag lova. Jag står för det och anser mig ha allt som oftast haft rätt att göra det. Jag har inte gett mig på dig än och hoppas att jag ska slippa.

Citat:
Jasså, suck, det här är inte sant! Jag har inte antytt att jag måste stå ut med dina inlägg. Men det har du!

Jag har förklarat mig ovan. Oavsett om du tror mig eller ej angående vad jag menar: Läs vad jag skrev till dig och vad du sedan skrev tillbaka till mig. Känns det som om jag förtjänade allt det där?

Citat:
Du klarade inte av mina argument, och då måste du släppa på ventilen genom att angripa mig som person genom att indirekt mena att du måste stå ut med mina idiotiska inlägg. Detta borde vara hur klart som helst för alla läsare på Flashback.

Nu är du igång igen. Visade du respekt nu?
Citera
2013-08-26, 23:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Detta är ett annat exempel, när har jag kallat dina inlägg för korkade?

Vet du vad respekt för andra åsikter handlar om?

Nyss var det om respekt för männsikor....nu var det helt plötsligt respekt för åsikter. NEJ, jag respekterar inte korkade åsikter. Det här var en sådan.

Edit: Skilj på sak och person.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2013-08-26 kl. 23:53.
Citera
2013-08-26, 23:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Åh, vad underhållande det kan vara att debattera med religiösa.
Citera
2013-08-26, 23:54
Medlem
Är ni nöjda nu?
Citera
2013-08-26, 23:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Nyss var det om respekt för männsikor....nu var det helt plötsligt respekt för åsikter. NEJ, jag respekterar inte korkade åsikter. Det här var en sådan.

Edit: Skilj på sak och person.

Fiffiniffi, var stark, och vet att jag stöttar dig i din kamp.

Edit: ttsp, vad har du att säga om syndafloden och Noaks ark?
Citera
2013-08-27, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Det sägs ju att det i Dödhavsrullarna fanns texter om reinkarnation men att det under tiden då Bibeln skrevs var förbjudet, och t om straffbart, när det gällde
detta.
Visa mig var det står nånting om reinkarnation, för "det sägs" är värdelöst med tanke på hur illa folk tolkar de heliga skrifterna.
Citera
2013-08-27, 08:31
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Visa mig var det står nånting om reinkarnation, för "det sägs" är värdelöst med tanke på hur illa folk tolkar de heliga skrifterna.

Allt om reinkarnation har dom helt enkelt tagit bort.
Citera
2013-08-27, 09:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det handlar inte om självförtroende, det handlar om att vara respektfull mot andra människor.

Det är ideligen påhopp och nedvärdering mot människor med annan livssyn från ateister, var lär ni er detta? Är det eran egoistiska uppväxt med uppfattningen att den starkaste överlever, som får er att bli så cyniska mot andra människor?

Jag tror inte det finns en enda vettig ateist här på Flashback, eller andra forum. Det hela handlar om att trycka ner andra med personangrepp. Det går ju inte att diskutera och argumentera med ateisterna här utan en enda kommentar av nedvärdering. Du verkade vettig i början, men nu visar du samma attityd som alla andra. Är det grupptrycket? Är du så svag att du inte kan motstå inbjudan till förnedring av andra?

Allt detta om egoistisk uppväxt, strawman om starkaste överlever, cyniska, inte en enda vettig ateist.. Och du klagar på våra påhopp? Om du läser dina egna inlägg, får du inte då en viss insikt i varför du blir bemött som du blir?

Citat:
Är ni nöjda nu?
Är det inte lite varmt i den där offerkoftan, hycklare?
Citera
2013-08-27, 09:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tror inte det finns en enda vettig ateist här på Flashback, eller andra forum.

Tydligen definierar du "vettig" som en .... gentemot dig ..... ja-sägare, som inte kritiserar dina missions-ansträngninger; är villig till passivt att acceptera din semantiska akrobatik; accepterar argumentations-fel; accepterar förvrängning av rationell, akademisk vetenskap och filosofi för att kunne efterrationalisera mytologi; anser att undanflyktar är OK; att omfokusering till en debatt OM ad hominem attacker går bra, när du inte klarar av det sakliga; och att det går bra att ignorera sånt som är obekvämd.

Att jag ovan har framförd en sån vass kritik av vad du manifesterar, har sin grund i att du ännu inte har presenterat ditt eget grundläggande underlag (inklusive metodologi), men hittills bara har slingrat dig igenom debatten på ett ytligt nivå, som .... när det kommer till kritan .... är meninglöst.

Så HAR du öht tänkt dig att börja en seriös diskussion ..... och när?
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-27 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in