2013-08-26, 22:21
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Detta ger följande mandatfördelning:
C: 17
Fp: 16
M: 90
Kd: 26
S: 104
V: 26
Mp: 29
Sd: 52
Övriga: 0

Alliansen: 149
Röd-Gröna: 159

Sd skulle således bli vågmästare.

Eller så lockar S över Fp och så har de 175 mandat
2013-08-26, 22:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark

Med vilket förslag då? "Bring back the folkparks" ?
2013-08-26, 22:24
Medlem
mefedronkungens avatar
Nej!!! Bara dagar efter SIFO:s undersökning kommer nästa nederlag för barnen i Sverige. De empatilösa svenska männen fortsätter strömma till rasisterna. Skäms ni inte? Tänker ni inte på de stackars barnen som tigger i tunnelbanan i Stockholm?

Sverige har faktiskt lovat 20 000 efter skatt till alla somalier. Löften är något man håller. Röstar ni på SD är ni svikare och barnhatare! Kom ihåg det! Fan va trött man blir på alla pensionärer som gnäller över att barnen får det bättre. Egoistiska svin.
2013-08-26, 22:26
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Tokigt roligt från Sifo.

Sifo:
Datum_____SD%_Mätperiod
2013-08-25 9,9 12-22 aug
2013-06-16 7,6 3-13 jun

Enligt den här undersökningen kunde SD bara öka 2,0 procentenheter fram till valet.
Däremot kunde SD minska hela 4,4 procentenheter.

Svd Sifo 2010-09-18:
"Sverigedemokraterna hamnar, med sina 3,8 procent, utanför riksdagen."

Fy fasen vad roligt. Bättre illustration på att opinionsinstitutens blaj ska lämnas helt därhän går knappt att hitta. Så ofattbart mycket ute och cyklar att random schimpans med en piltavla skulle kunna göra mer träffsäkra analyser.

Nån borde ställa SIFO mot väggen och avkräva dem svar för dessa eländiga förutsägelser -- sämre än sämst kan vi konstatera redan nu.
2013-08-26, 22:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Nej!!! Bara dagar efter SIFO:s undersökning kommer nästa nederlag för barnen i Sverige. De empatilösa svenska männen fortsätter strömma till rasisterna. Skäms ni inte?

Jag såg att Madicken horade idag på gröna linjen. Den blonda flickungen gick runt och sålde sex i min tunnelbanevagn. Jag köpte henne en kontant-internet-USB-sticka. Nu finns entreprenörerna på intern[a|e]t, sa jag. Du ska inte komma här och komma och prata om min brist på empati, OK?
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-08-26 kl. 22:31.
2013-08-26, 22:30
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fy fasen vad roligt. Bättre illustration på att opinionsinstitutens blaj ska lämnas helt därhän går knappt att hitta. Så ofattbart mycket ute och cyklar att random schimpans med en piltavla skulle kunna göra mer träffsäkra analyser.

Nån borde ställa SIFO mot väggen och avkräva dem svar för dessa eländiga förutsägelser -- sämre än sämst kan vi konstatera redan nu.
Fortfarande 1 år kvar till valet! MSM kan nog köra mediadrev om hur synd det är om de ensamkommande männen och om de somaliska barnen. När alla i Sverige tycker synd om barnen kommer SD RASA till valdagen! Sanna mina ord. Jag tror på empatin i Sverige. Det som byggde välfärden postverket, televerket och allt annat fantastiskt bra som borgarna monterat ned i borgarsverige.
2013-08-26, 22:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark

Tveksamt, är det verkligen sant? De får 49,57% tillsammans.
2013-08-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
SD:s stora svaghet är att de själva är en nödlösning som endast existerar för att sjuklövern är helt oresonliga i invandringsfrågan. Det har tagit dem 20 år att nå över 10%. Det tog Folkpartiet tio veckor att gå från 4% till 13,3% genom att föreslå språktester. Så lätt är det för ett "legitimt" parti som går åt mer invandringskritiskt håll. Om M eller S föreslog åtgärder i SD-riktning skulle SD tappa hälften av sina väljare på en kvart. Det mesta av SD-lojaliteten sitter i sjuklöverns envisa motstånd.

Jag tror faktiskt inte SD skulle tappa mycket om M eller S föreslog något som liknar SDs förslag, inte längre. Det kanske funkade för några år sen men de som är förlorade är förlorade minst över nästa val, troligtvis längre. Om S skulle våga föreslå något åt det invandringsrestriktiva hållet skulle de nog öka, men det skulle vara på bekostnad av M och inte SD. Det är dock en farlig väg att gå och jag tror inget kommer hända innan valet, ingen skulle våga legitimera SD lagom till valrörelsen. Skulle i och för sig bli en rolig valrörelse:

SL: "något förslag som liknar SD-light"
Reporter: men det här låter ju som sånt fascisterna i riksdagen brukar säga
SL: Men vi har bättre människosyn när vi säger det
2013-08-26, 22:42
Medlem
Ursäkta för OT men vad är MSM som ni tjatar om gång på gång? Media.. S.. M..?
2013-08-26, 22:44
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zandalor

mainstream media
2013-08-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zandalor

Mainstream media.

SD gräsrotsrörelse vill så gärna att politisktinkorrekt, avpixlat och andra suspekta sidor ska framstå som legetima så de underblåser mediamisstroendet som finns i Sverige.
2013-08-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Betänk även att MSM anser att det är ett allt överskuggande mål att stoppa SD till varje pris, även till priset av att M+S bildar en ohelig allians. Allt som behövs är att SD blir absoluta vågmästare som blockerar möjligheten för alliansen+MP att gå ihop. Inget alliansparti skulle ställa upp på att samregera med V, så den kombinationen skulle också vara utesluten. I det läget är M+S fullt lanserbart.
Det är dock ett vägval. Det skickar signalen att invandringspolitiken står över allt annat, vilket förmodligen kommer uppfattas som en extrem hållning av många. Senast en sådan koalition styrde Sverige, var under Andra världskriget, vilket ger ett lite annorlunda perspektiv på saken. M och S kommer behöva förklara varför de jämställer SD:s intåg i regeringen med en extrem krigssituation, vilket inte kommer sluta väl. Kortsiktigt ger det makt, långsiktigt smular det sönder blockgränsern. S, MP och de borgerliga kommer framstå som en enda blå-röd sörja, medan SD och VPK kommer framstå som avvikande och oppositionella. Jag tror att det vore oerhört destruktivt för både M och S långsiktigt, och jag undrar om partierna skulle bestå i samma form som de gör idag efter en sådan regeringsbildning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in