2013-08-26, 18:35
Medlem
Snoddlans avatar
Hej! kort och gott så tar jag iktorivil varje dag nu (dock små doser, kanske 0,5-1mg om dagen) Hur länge kan jag hålla på så innan jag blir beroende? behöver dem verkligen då ångesten är skitjobbig, men vill inte få massa AT och shit..
Citera
2013-08-26, 18:51
Medlem
NirvanAs avatar
Tror mycket har att göra med generna, vilka anlag man har för att bli beroende av diverse substanser, också hur din livssituation är, hur bra ditt liv funkar utan sakerna etc. Ju bättre du klarar dig utan en substans desto mindre är risken att bli beroende många gånger.
Citera
2013-08-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Hej! kort och gott så tar jag iktorivil varje dag nu (dock små doser, kanske 0,5-1mg om dagen) Hur länge kan jag hålla på så innan jag blir beroende? behöver dem verkligen då ångesten är skitjobbig, men vill inte få massa AT och shit..

Om du inte orkar leva utan dina iktrovil för att du får ångest så är du väl endå beroende? En avtändning kan du nog räkna med eftersom din ångest enbart kommer bli värre och värre av detta bruk.

Benso är ett jävla gift som borde förbjudas
Citera
2013-08-26, 19:01
Medlem
Lider man av ångest så är man beroende redan innan man har svalt det första pillret. Din ångest skjuter i höjden sen när du lägger ner dom. Sluta så snabbt som möjligt är mitt tips. Det är HELT JÄVLA fel väg att gå om man lider av ångest. Du kommer bli sjukare av pillerna.
Citera
2013-08-26, 19:07
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waoh
Om du inte orkar leva utan dina iktrovil för att du får ångest så är du väl endå beroende? En avtändning kan du nog räkna med eftersom din ångest enbart kommer bli värre och värre av detta bruk.

Benso är ett jävla gift som borde förbjudas

Är mer tvärtom, jag orkar inte leva utan dem för att jag redan HAR ångest, det var därför jag fick dem in the first place.
Citera
2013-08-26, 19:09
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Lider man av ångest så är man beroende redan innan man har svalt det första pillret. Din ångest skjuter i höjden sen när du lägger ner dom. Sluta så snabbt som möjligt är mitt tips. Det är HELT JÄVLA fel väg att gå om man lider av ångest. Du kommer bli sjukare av pillerna.

Som jag ser det har jag inget val, det är det eller självmord. Har haft panikångest i 9 år nu typ :/
Citera
2013-08-26, 19:12
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror mycket har att göra med generna, vilka anlag man har för att bli beroende av diverse substanser, också hur din livssituation är, hur bra ditt liv funkar utan sakerna etc. Ju bättre du klarar dig utan en substans desto mindre är risken att bli beroende många gånger.

Har aldrig haft ett pillerberoende (eller alkohol) innan, det enda är att jag är lite för förtjust i coca cola, det är väl det med livssituationen, jag får så jävla läskiga tankar av panikångesten så det är inte klokt, orkar inte ränna till psyket i tid och otid där ändå samma sak händer: Benso och vänta :/
Citera
2013-08-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Som jag ser det har jag inget val, det är det eller självmord. Har haft panikångest i 9 år nu typ :/

Det finns folk som har botat sin panikångest. Men så länge du går på benso så kommer du ALDRIG bli friskt, aldrig någonsin. Benso jobbar emot ditt tillstånd.

Kolla upp DMT, LSD och MDMA i terapisyften. Jag känner folk som har botat sin ångest med hjälp av det, och det finns ton av människor på nätet som har blivit hjälpta. Det handlar inte om att droga ner sig hela tiden, det kan räcka med ett par gånger för att bli frisk, eller åtminstone bli friskare.

http://www.youtube.com/watch?v=c4FaDMak-TQ

http://www.youtube.com/results?search_query=mdma+psychotherapy&oq=mdma+ps y&gs_l=youtube.3.0.0l2.139.3231.0.4358.9.9.0.0.0.0 .207.1004.3j5j1.9.0...0.0...1ac.1.11.youtube.mTB_v WF 0AHs
Citera
2013-08-26, 19:33
Medlem
Snoddlans avatar
Min diagnos går aldrig bota, nej, men tvekar på att MDMA osv skulle vara bra, då strävar man väl bara efter att bli så lycklig igen? Jag vill bara ha ett drägligt liv, och ärligt talat har jag inte haft det innan jag började med benson, det är väl som barn då möjligtvis, men att ligga i sängen och inte våga gå ut från lägenheten, det är inget liv. ingen terapiform hjälper, jag vill inte ta mitt liv. Tänker väl att med benson kanske jag vågar/orkar göra saker som gör att man mår bra och då tillslut har en grund att stå på när jag slutar. en sköterska på 1177 sa att jag inte skulle oroa mig för beroende i nuläget för att det handlar bara om att leva ett drägligt liv, och måste man så måste man, när det var som värst kunde jag varken äta eller sova, förlorade 10 kg och då är jag inte särskilt stor som jag är. jag undrar mest hur länge jag kan hålla på utan att bli FYSISKT beroende, psykiskt är jag ju redan eftersom att jag behöver det för att minska ångesten.
Senast redigerad av Snoddlan 2013-08-26 kl. 19:37.
Citera
2013-08-26, 19:52
Medlem
Ja det är ju lätt för mig att sitta här och säga att du ska lägga ner benson...

Det kan finnas en risk med MDMA, ja. Men jag tror inte den är speciellt stor. LSD och MDMA i terapisyften ser jag som några av dom främsta behandlingarna mot ångest. Det finns nog inget mer effektivt sätt. Du kommer få dig en resa i ditt sinne och du kommer kunna klura ut många grundläggande saker för att leva ett bra liv, och hitta massor med fel i din nuvarande livsstil. Du kan även finna grunden för din panikångest och bearbeta den under trippen. Läs på lite om det och kolla på några klipp på youtube. Det kan vara läskigt effektivt ibland.

Jag lovar, det här är lösning du har väntat på. Se till att läsa mycket om det, och släng inte i dig något utan att skaffat dig kunskap om det först. Jag kan lite i ämnet, så om du får tankar på att genomgå något sånt här så kan du bara höra av dig, så ska jag ge dig den information du behöver.
Citera
2013-08-26, 20:08
Medlem
lithionits avatar
som tidigare nämnt så beror det på en del faktorer, genetiska faktorer kan göra att man har hög risk för beroende.

Enda sättet att veta huruvida du hunnit bli beroende är att du försöker göra ett uppehåll på ett par dagar och se hur du mår utan.
Att vara beroende av benzo blir ett helvete, speciellt när man försöker sluta!
Citera
2013-08-26, 20:19
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
som tidigare nämnt så beror det på en del faktorer, genetiska faktorer kan göra att man har hög risk för beroende.

Enda sättet att veta huruvida du hunnit bli beroende är att du försöker göra ett uppehåll på ett par dagar och se hur du mår utan.
Att vara beroende av benzo blir ett helvete, speciellt när man försöker sluta!

Var utan i över en vecka, det enda jag märkte var samma panikattacker osv som alltid.
Gillar dock inte riktigt det där med "du kommer aldrig bli frisk med dom" nej men det kommer jag inte utan heller eftersom att jag har borderline personlighetsstörning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in