2013-08-25, 21:18
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
48. Jag gillar henne som person, men går det att ha sex med en kvinna i den åldern?

Jag är tio år äldre och det går alldeles utmärkt att ha sex med en kvinna i den åldern (enligt personliga, djupt införstådda källor...)

Hennes klimakterium har antagligen inte ens börjat, så du behöver inte tänka på glidmedel mm.
Citera
2013-08-25, 21:45
Medlem
ParadiseRoads avatar
Citat:
48. Jag gillar henne som person, men går det att ha sex med en kvinna i den åldern?
Berätta, varför skulle det INTE gå att ha sex med en kvinna i den åldern?
Citera
2013-08-25, 22:28
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Duger detta?
Citat:
Ibland kommer lusten långsammare och det kan behövas mer tid, fler smekningar och nya spännande sätt att beröra och/eller beröras. Klimakteriet kan innebära att man får torra och sköra slemhinnor i underlivet. Glidmedel kan vara ett bra tips om du känner att du inte blir tillräckligt våt. Ibland kan till exempel östrogensalva vara gynnsamt för sköra slemhinnor. Att göra roliga saker tillsammans och kanske överraska varandra, till exempel med spännande erotiska övningar eller måltider, kan blåsa liv i lusten. Ibland kan det vara till hjälp med tips från olika böcker om sexualitet.
http://www.rfsu.se/en/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Klimakteriet/

Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Klart det är genomförbart. Äldre kvinnor är i regel bättre i sängen än sina yngre motsvarigheter. Men börjar du utforska hennes kropp så kanske du hittar något som är direkt avtändande. Hon är som sagt en äldre kvinna.

Rekommenderar att du släcker lampan, låter henne värma upp dig och sedan håller ni er till missionären.
Som vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseRoad
Tråden är bara ett uttryck för en av TS många fabricerade sexfantasier...
Citera
2013-08-25, 23:16
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseRoad
Jag hoppas ju att det går. Men har ingen erfarenhet av det. Det vore kul om det funkar. Hon skrev nyss att hon kommer och hälsar på mig. Och då vill jag ju gärna ge henne njutning och njuta själv med henne.

Men jag vet inget om hur kvinnors fittor fungerar i denna ålder. Trodde att slidan torkar med åren. Den äldsta tjej jag har haft sex med var 28. Trodde att slidan av fysiologiska skäl torkar ut i ca 35-årsåldern men har kanske fel, börjar tro det efter att ha läst era svar här.

Jag ska prova! Gillar ju henne. Och funkar det inte att knulla av kroppsliga skäl, så kan vi ju bara kramas och snacka helt enkelt.
Citera
2013-08-25, 23:42
Medlem
Citat:
Jag hoppas ju att det går. Men har ingen erfarenhet av det. Det vore kul om det funkar. Hon skrev nyss att hon kommer och hälsar på mig. Och då vill jag ju gärna ge henne njutning och njuta själv med henne.

Men jag vet inget om hur kvinnors fittor fungerar i denna ålder. Trodde att slidan torkar med åren. Den äldsta tjej jag har haft sex med var 28. Trodde att slidan av fysiologiska skäl torkar ut i ca 35-årsåldern men har kanske fel, börjar tro det efter att ha läst era svar här.

Jag ska prova! Gillar ju henne. Och funkar det inte att knulla av kroppsliga skäl, så kan vi ju bara kramas och snacka helt enkelt.
Torr vid 35? Hehehe, gud asså du har verkligen noll koll.
Citera
2013-08-26, 00:25
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Torr vid 35? Hehehe, gud asså du har verkligen noll koll.
Glidmedel är helt ok för mig. Men bäst är ju om fittan är våt på ett naturligt sätt. Det känns för mig lite konstigt när det inte är så. Med all respekt för åldrande kvinnor. Jag undrar vid vilken ålder denna förändring i slemhinnornas funktion brukar ske.
Citera
2013-08-26, 02:57
Medlem
Charmaines avatar
Då jag tydligen närmar mig detta spännande kapitel i en kvinnas liv med stormsteg (är bara 43 , men en del är ju tidiga) hoppas och tror jag att min "f***a" (hatar ordet) fungerar alldeles utmärkt om några år också. Vad är fel med glidmedel?

Du som pratade om avtändande saker; inbillar du dig att du kommer vara en sexgud tills du är 80?
Citera
2013-08-26, 19:05
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Glidmedel är helt ok för mig. Men bäst är ju om fittan är våt på ett naturligt sätt. Det känns för mig lite konstigt när det inte är så. Med all respekt för åldrande kvinnor. Jag undrar vid vilken ålder denna förändring i slemhinnornas funktion brukar ske.

Det behöver inte ske överhuvudtaget, allt beror på vilken naturlig hormonproduktion som finns kvar. Och den hormonproduktionen hålls bäst uppe genom att kvinnan - tadaa! - har sex!

Jag vågar inte uttala mig om huruvida 85-åringa damer kan börja behöva extra glid, men 60-åringar med aktivt sexliv har inga problem!
Citera
2013-08-27, 09:51
Medlem
Milizers avatar
Jag vet inte hur detta fungerar för är er kvinnor. Det var därför jag undrade.

Kan bara svara som man. Jag känner redan nu att jag inte blir lika hård i kuken som jag blev i 20-årsåldern.

Om man ska ta det från det medicinska perspektivet, så är det kanske ett biologinsk budskap till oss att vi är som bäst på att skaffa barn i yngre ålder?

Samhällsutvecklingen verkar dock driva på åt ett annat håll. Alla ska plugga så länge. Får en känsla av att vi begår ett övergrepp mot hur våra kroppar fungerar där. Jag kan ha fel.
Citera
2013-08-27, 20:33
Medlem
CarolynHaxs avatar
Tja, ska man verkligen följa naturens lag, bör 15-25-åringar av bägge könen göra barn. Unga, friska, starka kroppar som kan skapa/bära fram friska barn.

Så samhället har lagt hinder i vägen för naturens lag många hundra år.
Citera
2013-09-07, 01:52
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Tja, ska man verkligen följa naturens lag, bör 15-25-åringar av bägge könen göra barn. Unga, friska, starka kroppar som kan skapa/bära fram friska barn.

Så samhället har lagt hinder i vägen för naturens lag många hundra år.
Jo, men så är det väl? Enligt de biologiska lagarna. Att ni kvinnor blir torrare med åren och att vi män får det svårare med ståndet i 40-50-årsåldern är troligen Guds eller naturens budskap till oss att tiden har kommit för oss att börja roa oss med annat än sex? Skriva böcker, måla tavlor, ta hand om våra barnbarn...
Citera
2013-09-07, 02:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Det går alldeles utmärkt. Vid 40+ är sex närmast en rutinsak och inte så himla märkvärdigt längre. Om hon nu vill ha dig, så överlåt allt åt henne, slappna av och haka på bara. Hon kommer säkert att tala om eller visa hur hon funkar och om ni behöver göra nåt speciellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in