2013-08-24, 20:15
Medlem
SwingKidds avatar
Har bott i Malmö nu i ett och ett halvt år. Har innan bott i både Stockholm, Västerås och Uppsala. Är svensk. Trivs hur bra som helst och inga problem. Allt är kraftigt uppblåst och överdrivet. Malmö är hur mysigt som helst men väldigt segregerat. Närheten till Köpenhamn är helt underbar och Öresundsregionen är verkligen fantastisk och expanderande.

Rekommenderas varmt!

Om man inte är rasist, det vill säga. Då är det ju lite jobbigt.
Citera
2013-08-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Har bott i Malmö nu i ett och ett halvt år. Har innan bott i både Stockholm, Västerås och Uppsala. Är svensk. Trivs hur bra som helst och inga problem. Allt är kraftigt uppblåst och överdrivet. Malmö är hur mysigt som helst men väldigt segregerat. Närheten till Köpenhamn är helt underbar och Öresundsregionen är verkligen fantastisk och expanderande.

Rekommenderas varmt!

Du säger ju själv. Det är väldigt segregerat det är därför det funkar för dig. Så du är rasist själv med andra ord utan att veta om det eller?

Skulle du bo i ett av de mångkulturella områdena hade du aldrig stannat i ett och ett halvt år.
Men det är klassiskt anti-vitt beteende. Bo i säkert vitt område och sen klaga på alla hemska "rasister".

Fast har vi tur kan vi snart bygga murar runt dessa muslimska områden som i Slovakien där dom bygger murar runt zigenare.
Citera
2013-08-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HammerbyArsenal
När jag har gått runt i Malmö och kollat, tyckte jag inte det var så farligt.

det är inte seriöst.
Senast redigerad av ascheberg 2013-08-25 kl. 08:29.
Citera
2013-08-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd

Rekommenderas varmt!

Du är inte seriös, ett och ett halvt år i Malmö.Du har jävlar i det ingen aning om vilken väg Malmö har tagit.Din röst har gjort det segregerat så gnäll inte.

Sifo augusti: SD +2,3.
Citera
2013-08-25, 19:41
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaineHarding
Det är relevant med en jämförelse med andra städer i västvärlden eftersom den trygghetsknarkade inställningen här på flashback ger vid handen att Malmö är farligt eftersom det tydligen hänt en grej där. För övrigt finns det värre svenska städer också. Som ändå är relativt sett väldigt trygga och säkra.

Det är Öresundspendlingen som drabbar Malmö negativt. De som bor i Malmö och har sin sysselsättning i Köpenhamn, många såväl infödda malmöiter som inflytttade danskar, använder social service i Malmö men skattar i Köpenhamn. De som pendlar till Malmö betalar skatt i sina respektive hemkommuner. Loss-Loss alltså.

Mmm det hade ju varit bättre för Malmö om dessa som pendlar till Danmark hade varit arbetslösa. Sen är öresundspendlingen inget avgörande för Malmös sysselsättning. Överlag så har Öresundsbron hjälpt Malmö mer än stjälpt.
Citera
2013-08-25, 19:54
Bannlyst
Citat:

ascheberg

Citat:

När jag har gått runt i Malmö och kollat, tyckte jag inte det var så farligt.

det är inte seriöst.

Det är inte så många invandrare som jag trodde att det skulle vara.
Kanske i rosengård har inte varit i förorterna än.
Jämfört med Stockholm är det knappt inga alls.
Citera
2013-08-25, 19:57
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Det är inte så många invandrare som jag trodde att det skulle vara.
Kanske i rosengård har inte varit i förorterna än.
Jämfört med Stockholm är det knappt inga alls.

Då har du inte besökt Möllan!
Citera
2013-08-25, 20:00
Bannlyst
Ska väll besöka möllan och rosengård.
Citera
2013-08-25, 20:07
Medlem
thewellovedones avatar
Finns Ascheberg, lost general och deras gelikar på riktigt? Jag Frågar därför att jag bor i Rörsjöstaden i Malmö och jag känner inte igen någonting av det Malmö som de beskriver. Min mamma är 75 år och hon vill gärna flytta till Malmö på grund gemytligheten och spontaniteten i den här stan.
Citera
2013-08-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaineHarding
Du skulle bli förvånad om du visste hur otroligt lite som rapporteras om vardagslivet i Malmö. Det har att göra med att vardagslivet i Malmö har ett så fantastiskt otroligt försvinnande litet nyhetsvärde. Jag skulle då inte köpa en tidning som skrev spaltmeter om att någon varit på ett köpcenter och handlat komplett med vittnesuppgifter, eller att någon annan varit på bio eller en konsert, ute och festat, hemma och städat eller haft en tuff dag på jobbet, det hade inte ens intresserat mig om det var en person som varit ute för allt detta på en och samma dag. Det ligger i nyhetsrapporteringens natur att det snarare är det exceptionella man rapporterar.

Tycker du att det är "ok" att minst 1000 svenskar/år personrånas av blattar? Mörkertalet är förstås stort pga övergrepp i rättsak. Kph har 500 fall/år trots att staden är 5 ggr större än Malmö.

Jävla idiot. Jag har bott här större delen av mitt liv din lilla sopa.

Varför tror du Malmö behöver 4.000.000.000kr/år i statsbidrag? För att vi har för få pensionräddare?
Citera
2013-08-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Finns Ascheberg, lost general och deras gelikar på riktigt? Jag Frågar därför att jag bor i Rörsjöstaden i Malmö och jag känner inte igen någonting av det Malmö som de beskriver. Min mamma är 75 år och hon vill gärna flytta till Malmö på grund gemytligheten och spontaniteten i den här stan.

Ok, du bor i mer eller mindre helvita röris. Du läser inte tidningar och skiter i statistik.

Bra där.
Citera
2013-08-25, 21:51
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DellMannen
Ok, du bor i mer eller mindre helvita röris. Du läser inte tidningar och skiter i statistik.

Bra där.

Helvita röris!!!! helvita!!! det är vad du tror. Jag läser många dagstidningar dagligen (på nätet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in