2013-08-18, 19:05
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalongBetong
Hmm, låter lite som SD. Tvätta bort stämpel. Trodde partiet ville ha soldater.
Är Motståndsrörelsen ett bättre alternativ än SvP för dom nationalister som vill ha kamp?
Vadå "vill ha kamp"? Om du menar vem som oftast slåss, så skulle jag faktiskt tro att SvP leder den ligan i år, även om SvP:are mest verkar ha fått spö, emedan motståndsmän mest verkar ha givit spö.

SvP är ett pragmatiskt nationalistiskt parti. Det innebär att vi kommer att arbeta på det sätt som är effektivast för vårt folks överlevnad. I dag är det inte effektivt med väpnad kamp.
2013-08-18, 19:06
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Är Motståndsrörelsen ett bättre alternativ än SvP för dom nationalister som vill ha kamp?

Tror han menar huliganstämpeln sådan som, att dricka öl och fara ut för att slåss bara för att slåss. Våld i sig är aldrig fel så länge det använts rätt och tjänar ett syfte. Men att ha med sig massa fotbollsgrabbar som bara är där för att slåss kommer nog leda till att det spårar. Må vara att dom skulle ge oss "styrka" med dom är inte ideologiskt övertygade så dom ramlar ner i träsket bland alla andra kriminella som förstör Sverige.(Jag skulle inte brytt mig ett piss om dessa luffare om dom valde att samlas på något avskilt ställe och slogs mot varandra där så mycket dom ville)

Kvalitet före Kvantitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Så ser det ut.. Jag läs bara texten för demonstrationen... Ingenting om ras, ingenting om judar.. Istället så är det massa prat om "blågula band" och hur massa identitär skräp om hur " svenskarna är ett enkelt folk".. Om man skulle bra lägga till nånting om sharia ditt så skulle man kunna tro att texten är skriven av SDL.

Tjenare röding, bra att du är här och utför lite antifascistisk internetaktivism. Du har ju lyckats splittra SvP, bara patetiskt när ni försöker smälta in som en nationalist och tala om saker ni inte förstår er på det minsta. I er bok ser ni ingen skillnad på KD till Motståndsrörelsen. "I huvudet på en kommunist".
2013-08-18, 19:07
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Bättre alternativ hur? SMR är en organisation, SvP är ett parti.
Det är väl irrelevant om frågan bara är vilken av de bådadera som brukar mest kamp.
2013-08-18, 19:11
Medlem
Citat:
Bättre alternativ hur? SMR är en organisation, SvP är ett parti.

Menar aktivism och demonstrationer och inte politiskt annars är SvP det enda alternativet när det gäller att rösta politiskt.
2013-08-18, 19:41
Medlem
Citat:
Menar aktivism och demonstrationer och inte politiskt annars är SvP det enda alternativet när det gäller att rösta politiskt.

Vill du slåss tycker jag du börjar engagera dig i en kampsportsförening. SvP sysslar med politik och inte "box". Detta utesluter dock inte det faktum att mindre fredliga metoder kommer användas mot meningsmotståndare som har för avsikt att tysta oss genom stenkastning och annat jätte revolutionärt "arbete".
2013-08-18, 20:12
Bannlyst
Citat:
På 90-talet bestod rörelsen till en mycket stor del av dekadenta fyllon utan ideologisk övertygelse och som bara var med för att slåss. Sådana "soldater" bör vi naturligtvis inte vara intresserade av att rekrytera av en mängd helt uppenbara skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Vill du slåss tycker jag du börjar engagera dig i en kampsportsförening. SvP sysslar med politik och inte "box". Detta utesluter dock inte det faktum att mindre fredliga metoder kommer användas mot meningsmotståndare som har för avsikt att tysta oss genom stenkastning och annat jätte revolutionärt "arbete".
En väldigt bra sammanfattning, vi är här för att nå ut med vår politik och ta makten i det här landet, vårt mål är inte att slåss med rödingar, även om vi såklart bör och ska använda våld i självförsvar och när dessa illasinnade individer försöker tysta oss.
2013-08-18, 23:23
Medlem
thelindgrennheros avatar
Given fråga som kanske redan ställts (och som jag troligtvis redan vet svaret på) men iom att ni vill locka så mycket folk som möjligt, även icke svp-anslutna, kommer det råda maskeringsförbud? Från arrangörernas sida dvs. Polisen skiter vi i
2013-08-19, 00:37
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Given fråga som kanske redan ställts (och som jag troligtvis redan vet svaret på) men iom att ni vill locka så mycket folk som möjligt, även icke svp-anslutna, kommer det råda maskeringsförbud? Från arrangörernas sida dvs. Polisen skiter vi i

Varför skulle du maskera dig?
2013-08-19, 00:45
Medlem
Citat:
Varför skulle du maskera dig?

Varför gör vänstern det?
2013-08-19, 01:06
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Varför gör vänstern det?

Jag gör inte det personligen under demonstrationer. Jag antar att folk som gör det gör det på grund av att försvåra identifiering av polisen ifall/om det skulle begå brott.

Tror du det var därför användaren ställde frågan, eller är det för någon annan anledning?
2013-08-20, 15:04
Medlem
NirvanAs avatar
Demonstrationer måste man ha tillstånd för va? Innebär detta i praktiken att man kommer ha polisskydd, likt 1 Maj demon?
2013-08-20, 15:07
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Demonstrationer måste man ha tillstånd för va? Innebär detta i praktiken att man kommer ha polisskydd, likt 1 Maj demon?

Nej, det behövs inte, även om demonstrationen inte har tillstånd så är det polisens uppgift att sköta sitt jobb ifall det behövs. Söker man dock tillstånd och nekas så har polisen enligt lag rätt att upplösa demonstrationen vilket är mycket svårare ifall man inte har tillstånd och genomför sin demonstration då den rätten väger väldigt tungt i och med att den är grundlagsskyddad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in