Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-20, 13:06
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om det skulle kunna gå att få fram en DNA-profil, skulle detta kanske kunna leda polisen i rätt riktning i alla fall. Exempelvis en profil utvunnet ur sperma skulle kunna indikera en eventuellt inblandning, åtminstone någon att kolla upp och undersöka närmare. Jag hoppas att utrednngen kan gå framåt, men förhoppningarna är kanske inte de allra största.

Jag har engagerat mig lite i Johanfallet och det ligger mig varmt om hjärtat. Att mitt fokus ligger på Helenas försvinnande betyder inte att jag inte anser att alla mordoffer/-fall är lika mycket värda, lika viktiga. Helena är - för mig - inte mer värd än Johan eller Olle eller Engla eller Pernilla eller Anneli eller... Men vissa fall intresserar en mer och hur ska man, oavsett intresse, kunna engagera sig lika mycket i alla fall? Det är ju helt omöjligt!

1. Ja, ett litet steg i rätt riktning. Det var ungefär dit jag ville komma.

2. Jag instämmer. Men eftersom alla människor prioriterar andra människor här på jorden så får vi nog acceptera att polisen gör det också. Typ ministrar och småflickor före medelålders kvinnor.
Citera
2011-04-21, 00:50
Medlem
kungkarl12es avatar
Trämässan i Karlstad var den besökt av representanter naurbruksgymnasium med förvaltning och elever den gången Inger Stark försvann? Kanske de övernattade på Hotell?

Någon karlstadbo eller någon med insyn verksamheten mässan eller portier hotel eller journalist som vet?

PM: a gärna mig om Ni är osäkra på lägga ut svar på mina inlägg tråden.
Citera
2012-05-03, 19:06
Medlem
Tror det cirkulerade rykten om att en läkare i karlstad skulle vara skyldig. Sen har jag även hört om en man som skulle ha berättat om mordet men tog livet av sig samma år.
Citera
2012-05-03, 21:39
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkigirl
Tror det cirkulerade rykten om att en läkare i karlstad skulle vara skyldig. Sen har jag även hört om en man som skulle ha berättat om mordet men tog livet av sig samma år.
Hej, intressant uppgift. Har du namnet på den herrn som skulle ha berättat om mordet och sedan tog sitt liv?
Citera
2012-05-04, 23:01
Medlem
The.other.sides avatar
Tycker det är mycket synd att man inte kom nånstans med hotellgästerna på Plaza? Man hade ju ändå en säker uppgift på att det verkligen hittats blodiga sängkläder morgonen efter mordet, varför fick man inte tag i alla gäster, hur många kan det ha varit just den natten?

Citat:
Blod på hotellrum
Flera dagar efter mordet berättar en städerska på Plaza hotell att hon hittat blod på ett av hotellrummen samma morgon som Inger Stark mördades.
Tvättinrättningen bekräftar blodet – men städerskan minns inte vilket rum, eller ens vilken våning, det var. Och nu är det för sent, blodet är borttvättat.
Det har även setts en man, vars signalement överensstämmer med efterföljaren, komma småspringande förbi järnvägsstationen vid 03.30–03.45-tiden i riktning mot hotellet.
– Vi hörde så många vi kom över av gästerna som bott där, säger Karl-Arne Hjalmarsson. Det kan ju vara blod av någon helt annan anledning. Men det kan även vara mördaren som blivit skadad under tumultet i tunneln.
Ingen hotellgäst har heller tagit kontakt med polisen och förklarat blodet.
För utredarna var det otur att det var Trämarknad i stan. Hotellen var fullbelagda och Sandgrund hade 1 100 besökare i stället för 300 som en vanlig torsdag.
För mördaren – en lyckoträff.
http://nwt.se/mera/helg/article454129.ece

http://www.nwt.se/karlstad/article885257.ece
Citera
2012-09-04, 02:41
Medlem
Citat:
Flera ouppklarade mordfall kan lösas

Leif GW Persson har granskat olösta mord Klockan tio i dag presenterade Rikspolisstyrelsen sin granskning av ett stort antal olösta mordfall, däribland mordet på Inger Stark i Karlstad 1990.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...senteras-i-dag
Citera
2012-09-04, 05:46
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...senteras-i-dag

Enligt Leif GW i klippet så har den person som polisen var intresserad av dött nyligt, "knappt ett år sedan".

Någon som har en uppfattning om vem vederbörande var?
Citera
2012-09-19, 00:31
Medlem
Quoters avatar
Bump bump bump.

Någon som vet vad polisen har haft för huvudspår i ärendet, var det Hagafiguren (se citat nedan, inlägg #42 från denna tråd) eller hotellbesökare (med blodspår i rummet)? (Syftar här ännu en gång på att Leif GW sagt att polisen troligtvis var fel ute från början.)

Citat:
Ursprungligen postat av analogsex
Hagamannen från Umeå har inget med detta att göra den folk tänker på kallades Hagaskräcken och är en rejält stor och tjock blandmissbrukare i 45-50 årsåldern. Den som är intresserad av denne man kan ju alltid fråga honom själva, han brukar sitta och sola mellan museet och Sandgrundsudden sysselsättningen är byta piller mot sprit, har du tur drar han en låt på sin gitarr har du otur vill han slåss.
Senast redigerad av Quoter 2012-09-19 kl. 00:38.
Citera
2012-09-19, 17:09
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Bump bump bump.

Någon som vet vad polisen har haft för huvudspår i ärendet, var det Hagafiguren (se citat nedan, inlägg #42 från denna tråd) eller hotellbesökare (med blodspår i rummet)? (Syftar här ännu en gång på att Leif GW sagt att polisen troligtvis var fel ute från början.)
Det skulle vara väldigt intressant att få veta mer om det här gamla fallet och hoppas på att någon flashbackare kan bringa lite klarhet detta ärende då jag minns skriverierna i lokalblaskorna...
Citera
2013-08-25, 11:38
Medlem
Expressen tar upp fallet i deras artikelserie "Olösta Svenska mord".

Citat:
Inger Stark, 43, mördades i Karlstad för 20 år sen - polisen utreder ett nytt spår efter sexmördaren Polisen: "Är en person vi kommer att förhöra."

http://www.expressen.se/nyheter/nytt...tarks-mordare/
Citera
2013-08-25, 12:14
Medlem
Quoters avatar
Nu är Leif GW i farten igen och han är "ganska hundra på vem som gjorde det"

Citat:

DNA kan lösa mysteriet med mordet på socialsekreteraren Inger Stark, 43.

Samtidigt säger polisprofessorn Leif GW Persson:

- Mycket talar för att det här var en person som tog livet av sig för en tid sedan.

[...]

Ändå tror inte Leif GW Persson att någon kommer att kunna gripas och dömas för mordet.

- Tyvärr är det nog så illa. Jag är ganska hundra på vem som gjorde det. Problemet är att han tog livet av sig.

[...]

Enligt GW var mannen, som han tror begick mordet, en besynnerlig och mystisk person - en dåvarande granne till Inger Stark.

Misstänkta GM-gubben var alltså en ex.granne och tog livet av sig 2011 (se förra sidan i tråden). Inte omöjligt att Flashbacks detektiver kan skaka fram ett namn. "Besynnerlig och mystisk person" betyder "socialfall" - bara några finare ord.
Citera
2013-08-25, 15:11
Medlem
prudenss avatar
Intressanta uppgifter som framkommit. Är det ingen här som släktforskar och sitter på något befolkningsregister, eller liknande så vi kan få fram Inger Starks bostadsadress och vilka hennes grannar var på den tiden. Hur gammal skulle grannen i fråga ha varit då mordet skedde? Dessa uppgifter borde inte vara alltför svåra att klura ut bara man har rätt hjälpmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in