Citat:
Ursprungligen postat av
biggander2
Jag har en vän som börjar på tidigare nämnda ABAC till våren. Han känner ganska många som går där och om du vill plugga i Thailand bör du kolla upp det. Om jag har förstått det rätt så är det många internationella studenter där. Med det menar jag halv thaiare/halv européer som gått på internationell skola i Thailand och sedan gått vidare dit.
Mja, ABAC kostar en del (dock hade det varit underverk för thailändska språket antar jag).
Alternativet att söka in på distansstudier i Sverige utan sammankomster och ev göra tentor på ambassaden i thailand har helt klart monetära fördelar.
Det jag antar är dock att jag inte kan ansöka om studentvisum om jag inte studerar på ett universitet i thailand (utan distanspluggar mot sverige) men med fullt CSN och inte allt för utsvävande liv så borde det hela gå ihop ekonomiskt i alla fall.
Lån+bidrag blir ju nästan 50kbht/mån i alla fall, och visst går det ca 5000-10000 bht/termin till böcker (data/it) men jag ligger ändå lite plus. Det är visaruns/förnyelserna jag inte räknat på ännu.