Goddag, jag köpte en ny dator för ett par dagar sedan och har sedan dess försökt installera någon sorts operativsystem då den för tillfället inte har något.
Har en hårddisk från min gamla dator med windows 7 32-bit som inte vill fungera och undrar därför om någon vet något sätt som jag antingen kan återanvända mitt gamla operativsystem med eller fixa ett nytt.
Har testat ubuntu men fick då något fel med grub installationen som jag ej visste hur det skulle lösas.
Uppskattar all hjälp.
Har ingen skiva med något operativsystem på, har ingen skivbrännare, har enbart en gammal hårddisk med windows 7 32-bit på, en usb sticka på 4gb, en extern hårddisk på 750gb.
Kan det gå att installera något operativsystem med hjälp av detta?
Har du nyckel till den gamla datorn? Brukar ju sitta en etikett från Microsoft, antingen på undersidan om det är en laptop eller på baksidan om det är en större burk.
Annars finns det ju begagnat att köpa på t.ex. Tradera med nyckel.
Har ingen skiva med något operativsystem på, har ingen skivbrännare, har enbart en gammal hårddisk med windows 7 32-bit på, en usb sticka på 4gb, en extern hårddisk på 750gb.
Kan det gå att installera något operativsystem med hjälp av detta?
Koppla in den gamla hårddisken med operativsystemet och gör den till sk master så att datorn bootar från den. När du väl är igång laddar du ner valfritt operativsystem från t ex pirate bay.
Jag hittade ett klistermärke under gamla datorn med en product key. Hur kan jag använda mig utav denna?
Det gamla operativsystemet vill inte fungera.
Har enbart en mac dator att ladda ner ifrån. Kan jag ladda ner windows från mac datorn och lägga det på ett usb?
Senast redigerad av wezter96 2013-08-24 kl. 16:21.
Har du ingen mer dator eller har föräldrar eller vänner som har datorer med Internet eller eventuellt en skiva med Windows? Du måste ha en annan dator och/eller en skiva. Köp för helvete inte operativsystemet
Har fixat en iso fil och tänker nu försöka att omformatera ett usb-minne med hjälp av Windows 7 USB/DVD Download tool i hopp om att det ska få min nya dator att fungera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!