Citat:
Ursprungligen postat av
brunnsang
snälla säg inte att du suttit och räknat... jag arbetar till sjöss inom svenska handelsflottan så jag har koll på läget, bojar väljer dom efter förhållanden, visa hamnar fryser aldrig riktigt och sen beror det på strömmar m.m. hur mycket is som bildas, flera olika faktorer. du kan väll ringa sjöfartsverket och dela med dig av dina tips så blir du nog ännu mer dumförklarad. börjar bli ot nu så skiter i att kommentera detta närmare.
summa summarum : fyra fyllskallar tar det korkade beslutet att köra båt på natten, dessutom köra jävligt snabbt och till råga på allt så lyckas dom med en sensationell bedrift genom att klippa en stor blinkande jävla boj i full spätta. resultat: tre döda och en tung baksmälla för den fjärde. frågan är dock om inte han också är död, inombords...
Han är nog van vid baksmällor, död inombords har han nog varit en längre tid därav att han alltid velat vara smartass precis som ägaren. Tjejerna, antagligen av samma skrot ock korn, dras till balla killar och fattar nada och då kommer man ofta snabbare till himmelen!
Undrar om Sankte Per öppnar dörren för sådana idioter?
fö så undrar jag hur är det ställt med människor som tycker att man skulle rädda liv genom att ta bort sådana "livsfarliga bojar" när det finns GPS! Borde man inte snabbare ta bort dom som kör som denna förare?
Gosh vad ledsen man blir att läsa försvarstal för dessa två killar, sjövana, seglat hela livet..., nåja nu är livet över för den ena och den andra kan förhoppningsvis inte köra varken bil eller båt i framtiden och därmed göra andras liv iallafall lite mindre osäkert!