2013-08-21, 18:27
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Det borde du känna av med stor sannolikhet. Även om något mer hade föredragits personligen, vet inte vad du tagit förut för dos.

Kan lägga till att det var ett halvårs tid sen jag testa lyrica. Då låg jag på 150mg om dagen.
Sen ibland så tog man ju extra mkt för att få ett skönt rus.
Senast redigerad av Stilnoctpenis 2013-08-21 kl. 18:29.
Citera
2013-08-21, 19:52
Medlem
Hur tar man Lyrica? :O

Svälja direkt, eller kan man typ hälla pulvret i munnen/vatten?
Citera
2013-08-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact

Toapapper och sen göra det till en "boll" Och sen svälja ner med valfri vätska =)
Citera
2013-08-21, 21:29
Medlem
Stone..s avatar
Citat:

Svälj dom direkt eller tugga sönder kapslarna och skölj ner med någon dryck.

Du kommer få vänta ett tag dock om du sväljer dom hela.
Citera
2013-08-22, 10:22
Medlem
LinLins avatar
Citat:

Jag tar mina hela och då tar det 90 minuter innan jag BÖRJAR känna något. Öppna kapslarna och svälj med dricka.
Citera
2013-08-22, 13:29
Medlem
I natt hände ett mirakel. En personal inom vården talade om för mig att lyrica hade beroendepotential! Det trodde jag aldrig jag skulle få vara med om!

Varför säger egentligen vissa inom vården att den inte har det? Är det för att man inte har sett det, för att man helt enkelt ljuger eller för att man inte har hängt med i turerna om lyrica? Förstår de inte att den här medicinen är narkotikaklassad i vissa länder? Tänker de inte på att en medicin rimligtvis inte kan vara beroendeframkallande i vissa länder men inte i andra?

Jag fick för första gången höra detta från en erfaren vårdpersonal EFTER NÄSTAN 4 ÅR!
Senast redigerad av Hiitsme 2013-08-22 kl. 13:32.
Citera
2013-08-23, 12:09
Medlem
Convicteds avatar
Tog 1200mg nyss. Ska bli underbart med ett flum nu när man vart utan lyrica i över en vecka.
Ses i dimman

peace
Citera
2013-08-23, 14:00
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Tog 1200mg nyss. Ska bli underbart med ett flum nu när man vart utan lyrica i över en vecka.
Ses i dimman

peace

Härligt, tog 900mg vid 11 tiden och känner ingenting, jävla tolerans. Försöker bli av med skiten och ta varannan dag nu som jag alltid gjort annars, men nu har det vart varje dag i ett halvår.. Blir ganska segt, toleransen är ju helt sjuk nu. Någon som vet ungefär hur lång tid det kan ta för toleransen att sjunka om jag kör varannan dag nu istället? Eller bör jag vara utan helt och hållet ett tag? Vad tycker ni?
Citera
2013-08-23, 15:33
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Härligt, tog 900mg vid 11 tiden och känner ingenting, jävla tolerans. Försöker bli av med skiten och ta varannan dag nu som jag alltid gjort annars, men nu har det vart varje dag i ett halvår.. Blir ganska segt, toleransen är ju helt sjuk nu. Någon som vet ungefär hur lång tid det kan ta för toleransen att sjunka om jag kör varannan dag nu istället? Eller bör jag vara utan helt och hållet ett tag? Vad tycker ni?

Jag är också rädd för tolerans så jag kör varannan dag med 200 så långt det går (lagom för att piggna till), får väl öka i hundratal snart

Testade dock 650mg och fick adhd typ. Så ännu är jag inte där. Jag vill hellre ha den glada känslan än den speedade, som jag får på för mycket lyrica.
Senast redigerad av LinLin 2013-08-23 kl. 15:36.
Citera
2013-08-23, 18:18
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn

nice, jag vänta minst en vecka. då fungerar som det ska. knas tolerans på lyrica..

mvh
Citera
2013-08-24, 00:38
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
nice, jag vänta minst en vecka. då fungerar som det ska. knas tolerans på lyrica..

mvh

Hade du gått på det varje dag då? Hur länge i så fall?
Citera
2013-08-24, 09:47
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
I natt hände ett mirakel. En personal inom vården talade om för mig att lyrica hade beroendepotential! Det trodde jag aldrig jag skulle få vara med om!

Varför säger egentligen vissa inom vården att den inte har det? Är det för att man inte har sett det, för att man helt enkelt ljuger eller för att man inte har hängt med i turerna om lyrica? Förstår de inte att den här medicinen är narkotikaklassad i vissa länder? Tänker de inte på att en medicin rimligtvis inte kan vara beroendeframkallande i vissa länder men inte i andra?

Jag fick för första gången höra detta från en erfaren vårdpersonal EFTER NÄSTAN 4 ÅR!

Det beror nog helt enkelt på att vården inte uppmärksammat hur beroendeframkallande Lyrica är.
Det kommer nog däremot att komma fram mer och mer och sedan kommer Lyrica att bli narkotikaklassat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in