2013-08-18, 19:24
Medlem
Däremot börjar lyrica bli en väldigt eftertraktad medicin här jag bor. Priserna varierar mellan 33 - 40kr st för en 300mg.

Tror det bara är en tidsfråga tills dem blir klassade som narkotikum

Jag var tvungen att säga att läkaren halverat min dos, för det blev för många som
ville köpa av mig. Jag vill inte sälja dem alls, behöver dem själv.
Senast redigerad av Suecicus 2013-08-18 kl. 19:27.
Citera
2013-08-19, 12:25
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Hur mycket lyrica bör jag ta om jag inte har någon tolerans? Testade för några veckor sen 400-600mg o kände inte så mkt jag hade velat.

Finns det några risker med att droppa 1000mg idag? Borde jag ta mer? mindre? motivera!

När jag läser gamla trådar som behandlar Lyrica, är det väldigt olika åsikter på hur mycket man borde ta och så vidare...

har 0 tolerans.

Tack i förhand!!!!

Jag blir rejält svängd på 300mg när jag ej har tolerans. Många rekommenderar 300-600mg som första dos.
Jag tycker det är i överkant. Max 300mg utan tolerans, 150-225mg är lagom.

Alla reagerar olika och iom att du inte kände av 400mg sist så mycket så kan du alltid prova högre dos.
En liten varning bara, enligt läkare jag pratat med så är det ganska vanligt att folk kommer in på sjukhus med krampanfall då dom tagit lyrica i doser runt 1g.
Under första veckan jag lekte med Lyrica var jag uppe i doser kring 700mg typ andra dagen jag testade, och tyckte inte det gav spec mycket. Nu för tiden får jag ut mer än 300mg. Tror det har något med att kroppen måste lära sig känna igen känslan innan man får ett nice rus.
Citera
2013-08-19, 13:10
Medlem
Ja det där med toleransen kan jag definitivt hålla med om. Jävlar.
Kör Lyrica då och då, brukar gå nån månad imellan.
Nu har jag kört ett par dagar, börjat på 400mg och känt mig heeeelt bombad och skön (underbart förövrigt) och idag; 1500mg. Inte lika bombad men ändå skön. Sen blir det ett break. Se när jag stöter på det igen.

Good times när man mådde på 150mg..
Citera
2013-08-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therapy
Ja det där med toleransen kan jag definitivt hålla med om. Jävlar.
Kör Lyrica då och då, brukar gå nån månad imellan.
Nu har jag kört ett par dagar, börjat på 400mg och känt mig heeeelt bombad och skön (underbart förövrigt) och idag; 1500mg. Inte lika bombad men ändå skön. Sen blir det ett break. Se när jag stöter på det igen.

Good times när man mådde på 150mg..

Det räcker med en dag emellan, sen funkar dem bra igen
Citera
2013-08-20, 18:24
Bannlyst
Idag slutar jag med denna underbara substans. Kan inte hålla på så här längre helt enkelt. Kändes som att jag hade det under kontroll men så var tydligen inte fallet.

Önskar er andra med bättre självdisciplin än mig all lycka!
Citera
2013-08-20, 18:59
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Idag slutar jag med denna underbara substans. Kan inte hålla på så här längre helt enkelt. Kändes som att jag hade det under kontroll men så var tydligen inte fallet.

Hur länge har du kört på det?
Citera
2013-08-20, 21:18
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola

Blir inte så kul ett tag framöver om du tog 3g som sista dos efter många dagar i sträck, hoppas du har nåt litet sparat tills om 3-4 dar vilket jag ofta inte hade när jag gjort liknande.

Blir ändå sugen på att testa igen, tvekat ett tag, kommer sug ibland även fast man inte tagit på flera månader nu.

Varför måste det vara så svårt att bara ta max 2-3 dar, använder det bara i russyfte (såklart fel, jag vet) känns som nån slags krydda eller liknande till dagligt bensointag.

Försökt minska på benson sen innan sommaren, vilket gick väldigt bra ett tag... tagit nya tag med det igen, troligen för snabb nedtrappning innan.

Gissar på att det är en anledning till varför jag får sug efter Lyrica och även till viss del Tram (vilket kännts som Lyrica light för mig, trots ingen större erfarenhet, köpt 100x50mg några ggr bara) egentligen nåt allmänt drogsug som uppstår till och från.

Önskar dig lycka till då jag har samma usla självdisciplin själv.
Citera
2013-08-21, 02:12
Medlem
stukads avatar
Sitter här klockan två på natten och funderar på om det är värt och slänga i sig en imovane+ 300mg lyrica.

Min fråga är om jag kommer hinna känna ngt innan jag somnar, jag vill inte bli pigg utan skön och dåsig/lugn.

Har bara tagit lyrica några ggr och blivit påverkad på 200mg
Citera
2013-08-21, 16:40
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Sitter här klockan två på natten och funderar på om det är värt och slänga i sig en imovane+ 300mg lyrica.

Min fråga är om jag kommer hinna känna ngt innan jag somnar, jag vill inte bli pigg utan skön och dåsig/lugn.

Har bara tagit lyrica några ggr och blivit påverkad på 200mg

Nu är det liite för sent men svarar ändå.. Njaa, du får ju först vänta kanske 2 timmar (på tom mage) på att lyrican ska nå full effekt, först då är det värt att slänga i sig något mer.
Citera
2013-08-21, 18:06
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Har 300mg lyrica, skulle det räcka att bli lite berusad av? Inte hållt på med lyrica på mpnader.
Senast redigerad av Stilnoctpenis 2013-08-21 kl. 18:15.
Citera
2013-08-21, 18:15
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Har 250mg lyrica, skulle det räcka att bli lite berusad av? Inte hållt på med lyrica på mpnader.

Det borde du känna av med stor sannolikhet. Även om något mer hade föredragits personligen, vet inte vad du tagit förut för dos.
Citera
2013-08-21, 18:19
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Det borde du känna av med stor sannolikhet. Även om något mer hade föredragits personligen, vet inte vad du tagit förut för dos.

Kört lyrica som max 6-700 och fått ett kalas brus. Har även testat att svälja 1g men märkte ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in