2013-08-22, 11:46
Medlem
leanfxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeForMe
Sådant här tycker jag bara är jobbigt att fundera kring, kommer inte fram till något vettigt, visst det finns teorier och sådant men det går ju inte att bevisa så att säga.
Eller hur, det är för jävligt. man vill bara ha svaret nu på direkten!! varför ska det vara så svårt?
Citera
2013-08-22, 11:49
Medlem
littledevils avatar
Kanske flera "bubblor" bestående av universum. En oändlig kedja av bubblor innehållande oändliga mängder av galaxer. Och svarta hål som transporterar materia mellan de olika" bubblorna". Ungefär som uppbyggnaden av en molekyl. Kanske.
Citera
2013-08-22, 12:21
Medlem
cnbizzzs avatar
Ja tror detta universum är en droppe i havet finns säker massor av universum miljoner/miljarder stycken men vem vet?
Citera
2013-08-22, 12:44
Medlem
Hamstern12s avatar
men om jag genom teorin krossa den barriär universum så kallat är. Skulle jag förvandlas för adaptera mig till den miljön eller skulle jag brännas upp etc ?
Citera
2013-08-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstern12
men om jag genom teorin krossa den barriär universum så kallat är. Skulle jag förvandlas för adaptera mig till den miljön eller skulle jag brännas upp etc ?
Menar du om du skulle hamna i det yttre universum med mörk energi jag talade om? Eller menar du utanför M-teorins D-bran?

Jag är ingen fysiker, men jag tror nog att om du skulle hamna i det yttre universumet med mörk energi, så skulle du slitas sönder åt alla håll. Den mörka energin (som har en expanderande kraft) skulle slita sönder dig atom för atom, och även atomerna själva förutsatt att denna kraft är starkare än den starka och svaga kärnkraften (vilket den tros vara).

Det är så en teori om universums framtid tros sluta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Rip

Detta alltså kanske hända vårt universum också. Allt slits sönder. Och det är logiskt, om vårt universum skulle befinna sig i detta yttre universum. Det är även bevisat att universums expansion accelererar (den mörka energin tar ut alla andra krafter), så om denna acceleration inte upphör kommer Big Rip att vara ett faktum.

Men kanske finns det någonting som får accelerationen att upphöra. Då skulle inte teorin om den mörka energin i det "yttre universum" stämma tror jag. I dagsläget tyder dock allting på att accelerationen ökar, och visar inga tecken på att upphöra.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-22 kl. 13:02.
Citera
2013-08-22, 13:54
Medlem
Kickexs avatar
Jag måste fråga. Spelar det verkligen någon roll?
Citera
2013-08-22, 20:44
Medlem
Svar: Inget.

Varför: Ordet 'Universum' betyder; Världsalltet / allt som existerar. Så att fråga "Vad finns utanför Universum? är alltså att fråga "Vad existerar utöver allt som existerar
Citera
2013-08-23, 16:32
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstern12
Är det någon filosof som kan ?

pesimisst som jag är skulle jag chansa på mer jobb och fler så kallade barn.....
Inget, universum är oändligt.
Citera
2013-08-24, 05:42
Bannlyst
De finns inget slut på universum då den är oändlig i alla dimensioner,,,
Citera
2013-08-24, 05:44
Bannlyst
Utanför universum, finns samma sak som fanns där du var innan du föddes.
Citera
2013-08-24, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Inget, universum är oändligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
De finns inget slut på universum då den är oändlig i alla dimensioner,,,
Det finns inga observationer som tyder på att universum skulle vara oändligt.
Citera
2013-08-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djavulstroll
Utanför universum, finns samma sak som fanns där du var innan du föddes.

En livmoder? D:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in