2013-08-24, 00:04
Bannlyst
Jag är en misslyckad kille och har aldrig haft något förhållande. Tar emot att säga det men jag är socialt efterbliven. Folk skäms för min skull och tittar ner i backen när de får syn på mig. Min uppväxt var väl normal i de flesta avseenden men i tonåren gick det snett och min sociala utveckling kom av sig helt. Vad jag förstår är detta inte så ovanligt. Alltså att det finns socialt efterblivna killar som inte klarar av att skaffa relationer med tjejer.

Det här med att ragga, flörta, vara social med tjejer är något man måste kunna om man ska få till det. Jag har inte riktigt förstått om det är något lyckade killar medvetet tränar sig till eller om de bara har det i sig naturligt och de misslyckade som inte kan detta är socialt efterblivna för de inte tränat sig till det eller p.g.a andra orsaker.

Hur som helst har jag aldrig stött på socialt efterblivna tjejer. Är det för att tjejer är sociala varelser till sin natur eller är det för att de också tränar sig till dessa färdigheter vet jag inte heller. Eller skulle man kunna säga att tjejer inte kan vara socialt efterblivna i samma mening därför att de inte behöver vara sociala då de ändå får partners. Då kanske de ändå kan vara socialt efterblivna men sett utåt ha allting. Men då kan man inte kalla de för socialt efterblivna heller eftersom det inte existerar krav för de på samma sätt. De bara är och det duger.
Citera
2013-08-24, 00:09
Bannlyst
poors! tjejer kommer inte att kasta sig på dig för att du sitter och klagar framför datorn. du måste träffa dem, flörta med dem. skaffa vänner, börja träna, börja trivas med dig själv. det här börjar bli löjligt.
Citera
2013-08-24, 00:10
Medlem
Nihennas avatar
Gå till valfritt weaboo-konvent (folk som är extrema japannördar), tro mig, du kommer hitta socialt efterblivna människor där i båda lägren.
Jag har aldrig varit så rädd som jag var där och då har jag ändå Aspergers, om än mild sådan O_O.
Så det säger inte lite om hur underliga människorna var där.
Tack, min kompis för att jag fick se hur illa det faktiskt kan gå med de sociala skillsen däremot .
Citera
2013-08-24, 00:14
Bannlyst
För fan Poors inte en ny tråd till börjar bli rätt tjatigt ingen tar dig på allvar me fina femtio trådar om hur de suger att vara snäll, även om detta handlar omm nått annat e man endå trött på dina nya trådstartar, skuta trolla, ja skjut dig, nmöjd? Fan ska man säga
Citera
2013-08-24, 00:15
Medlem
KulturBladets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Gå till valfritt weaboo-konvent (folk som är extrema japannördar), tro mig, du kommer hitta socialt efterblivna människor där i båda lägren.
Jag har aldrig varit så rädd som jag var där och då har jag ändå Aspergers, om än mild sådan O_O.
Så det säger inte lite om hur underliga människorna var där.
Tack, min kompis för att jag fick se hur illa det faktiskt kan gå med de sociala skillsen däremot .

Hade en bekant som arrangerade såna events för ett par år sedan, fy helvete vad dessa människor verkar vara socialt efterblivna. Helt omöjligt att ha en normal vettig konversation med den typen av folk. Drog fort som fan efter jag varit där, roligt dock att det samlas så många på samma ställe så att de har chansen att träffa lika.
Citera
2013-08-24, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebbiedarko
Nej han borde ta självmord. Han är en ectomorph så varför ska han träna när det är förgäves? Hur ska han träffa någon när han är socialt inkompetent förevigt? Hur ska han få vänner när han suger så mycket som han gör? Vem skulle vilja vistas bland honom? Hur ska han trivas med sig själv när den ända personen han ser framför spegeln är en ful nolla som ingen skulle kunna älska?

Självmord är lösningen, dö Poors, dö!

jättekul, men nej, även poors har möjlighet att ändras. jag tror på dig poors! köp ett gymkort på måndag. lova?
Citera
2013-08-24, 00:22
Medlem
Rallz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
jättekul, men nej, även poors har möjlighet att ändras. jag tror på dig poors! köp ett gymkort på måndag. lova?
Poors vill inte förändra sig, så enkelt är det.
Citera
2013-08-24, 00:24
Bannlyst
Citat:

Börjar han besöka gym så kommer han bara att bli utskrattad på grund av hans fula ansikte och underlägsna fysik. Dessutom så kommer folk känna av hans närvaro att han är en konstig osäker människa. Folk kommer direkt att tänka att han tränar förgäves och bara skratta åt hans patetiska försök att förbättra utseendet och självkänslan. Börjar han med gym så kommer han bara att göra sig själv till åtlöje.

Självmord är lösningen. Poors, ställ dig framför tåget bara, så enkelt är det.
Citera
2013-08-24, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Poors vill inte förändra sig, så enkelt är det.

jag känner inte poors, gör du?

Citat:
Börjar han besöka gym så kommer han bara att bli utskrattad på grund av hans fula ansikte och underlägsna fysik. Dessutom så kommer folk känna av hans närvaro att han är en konstig osäker människa. Folk kommer direkt att tänka att han tränar förgäves och bara skratta åt hans patetiska försök att förbättra utseendet och självkänslan. Börjar han med gym så kommer han bara att göra sig själv till åtlöje.

Självmord är lösningen. Poors, ställ dig framför tåget bara, så enkelt är det.

projicerar du nu? det du skriver är inte sant och det vet vi alla.
Citera
2013-08-24, 00:34
Bannlyst
Citat:
projicerar du nu? det du skriver är inte sant och det vet vi alla.

Ja jag antar att det är det jag gör. Han är ett hopplöst fall precis som jag. Det minsta han kan göra är att tillskillnad från mig vissa lite ballar och ta självmord.
Citera
2013-08-24, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ja jag antar att det är det jag gör. Han är ett hopplöst fall precis som jag. Det minsta han kan göra är att tillskillnad från mig vissa lite ballar och ta självmord.

jag tror på dig med, ska be för er båda på söndag. kram!
Citera
2013-08-24, 00:35
Medlem
IamSiriuss avatar
Det finns gott om socialt efterblivna tjejer. Anledningen till varför många (inte alla) blir socialt efterblivna är just för att de inte befinner sig i sociala situationer särskilt ofta. Det förklarar också varför du heller inte träffar särskilt många socialt efterblivna personer i just sociala situationer.

Vi lär oss att bli sociala personer genom att härma. Jag har t.ex. några små barn i min närhet och de gör precis likadant som jag gör. På det sättet kan man säga att man "tränar" för att bli social men för de flesta är detta inget medvetet. Det hör till våran natur att härma flocken.

Sen finns det vissa som t.ex. jag som helt enkelt inte lär sig på samma naturliga sätt som många andra. Det tog väldigt lång tid för mig att förstå att jag skulle kolla andra människor i ögonen när jag pratar med dem. För mig så känns inte det naturligt. Då jag idag är medveten om att många andra människor knyter an genom att titta i ögonen så forcerar jag mig själv till att se människor i ögonen trotts att det känns fel. Det är ett exempel på när man lär sig sociala beteenden och medvetet härmar dem. De flesta slipper som tur va göra detta. Kan vara jävligt ansträngande.

Ska tillägga att jag är minst lika socialt efterbliven som du är men jag kan ändå få tjejer. Anledningen är att jag är självsäker i min sociala efterblivenhet och det gör att jag inte uppfattas som konstig utan mer som att jag är unik, precis som du också är unik. Var stolt över dina egenheter så förvandlas de från konstiga till spännande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in