2013-08-23, 20:13
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Slaskpressen har ju citerat delar ur AF:s IT-policy där det klart framgår att man ska ha surfandet avstängt under utlandsvistelser.

Utmärkt, då kan hon inte komma undan! Och hon kan inte köra med att hon inte förstod hur man skall göra det, kan man inte det frågar man nån mera kunnig om hjälp
Citera
2013-08-23, 20:16
Medlem
Thoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Vill minnas att Bermudez/Svankvist var inblandad i en skandal kort tid efter att hon börjat som chef som arbetsförmedlingen men hittar inte länken till artikeln om detta. Tror skandalen den gången var att hon grovt skällt ut personer som ifrågasatt att hon gett stora löneökningar/jobb till nära vänner. Detta bör ha varit omkring 2010. Ska leta vidare efter artiklarna..

Är det dethär du menar? Tråden är inte lång o det är bara att titta i början på denna tråd för att hitta länkar: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4691911.ab?teaser=true
Citera
2013-08-23, 20:50
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thom
Är det dethär du menar? Tråden är inte lång o det är bara att titta i början på denna tråd för att hitta länkar: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4691911.ab?teaser=true
oops, ja
Citera
2013-08-23, 21:47
Medlem
Aurora08s avatar
Vad betyder roaming? "inte slagit av dataroamingen" skrivs det. Vad är det för slags bevakning man har i mobilen?
Citera
2013-08-23, 22:00
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora08
Vad betyder roaming? "inte slagit av dataroamingen" skrivs det. Vad är det för slags bevakning man har i mobilen?
Telefonen söker nät och saknar ditt svenska bolag en samarbetspartner med täckning där du befinner dig så blir det fort väldigt dyrt.
Citera
2013-08-23, 22:01
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora08

Det är att man måste stänga av dataöverföring när man inte är nära ett bredband. Och det kostar som vanlig GSM-trafik. Kostnaderna bestäms av telebolagen och kan vara dyra. Enkelt för en vanlig användare som läst och satt sig in i villkoren som gäller.
Är man utomlands så blir det lite andra taxor än så länge, men tydligen har reglerna förändrats så vad som gäller i framtiden vet jag inte.

Det är dock inte lika enkelt för en generaldirektör, som aldrig haft en Smartphone och inte haft en familj med barn där det är vardagsmat med internetuppkopplingar i mobiler.

Ja herre jävlar säger jag bara. Den kärringen borde sitta inom lås och bom ett par år minst!

Och det enda rätta nu är att hennes fakturor på över 300 tusen publiceras offentligt!
Det är ju nåt som är galet.

Några funderingar om den här generaldirektören och hennes utgifter;

- Har hon porrsurfat?
- Har hon familj eller är hon ensamstående?
- Har hon köpt sex någon gång?
- Vilka vänner har hon i etablissemanget?
- Vad har hon för lön och förmåner?

Nej, nu måste vi rensa, det går ju inte längre....
Senast redigerad av P55 2013-08-23 kl. 22:13.
Citera
2013-08-23, 22:13
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det är dock inte lika enkelt för en generaldirektör, som aldrig haft en Smartphone och inte haft en familj med barn där det är vardagsmat med internetuppkopplingar i mobiler.

Det är klart det är enkelt även för en generaldirektör. Och dom har ju klara regler för sånt. Hon sket väl bara i det/tyckte att hon var förtjänt av det/kunde inte bry sig mindre. Såna som hon tror att dom flyter ovanpå....
Citera
2013-08-23, 22:30
Avslutad
Bästa är att hon lyckats surfa för över 100k i the capital of wifi, seoul.
Citera
2013-08-23, 22:34
Medlem
Aurora08s avatar
Tack för upplysningen om roamning.
Citera
2013-08-23, 22:49
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det är klart det är enkelt även för en generaldirektör. Och dom har ju klara regler för sånt. Hon sket väl bara i det/tyckte att hon var förtjänt av det/kunde inte bry sig mindre. Såna som hon tror att dom flyter ovanpå....

Ironi från min sida det du kopierade.
Helt klart att hon vet hur en telefon med dessa egenskaper fungerar.

Så därför borde det vara på sin plats att hennes samtal och uppkopplingar för 300 tusen redovisas för oss skattebetalare eftersom det är vi skattebetalare som får stå för notan, ingen annan! Än så länge!

Läs också mitt tidigare inlägg.

Och jag vet att kvällspressen, dessa hycklare och granskare, just nu läser här och överväger vad dom ska göra. Vänta får ni se....
Citera
2013-08-23, 23:07
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Så därför borde det vara på sin plats att hennes samtal och uppkopplingar för 300 tusen redovisas för oss skattebetalare eftersom det är vi skattebetalare som får stå för notan, ingen annan! Än så länge!

Ja, som sagt, jag har svårt att se att man skulle samtala för trehundratusen, även med roamingavgifter. Så, var är det kärringen har trålat? Porrfilmer, champions league, eller Orange is the new Black? Hon verkar vara typen som fastnar för serier typ Kvinnofängelset...
Citera
2013-08-23, 23:43
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, som sagt, jag har svårt att se att man skulle samtala för trehundratusen, även med roamingavgifter. Så, var är det kärringen har trålat? Porrfilmer, champions league, eller Orange is the new Black? Hon verkar vara typen som fastnar för serier typ Kvinnofängelset...
Jag tycker också att det är märkligt med sådana summor. Hon kom ju upp i 170.000 spänn en månad när hon var i Dominikanska Republiken, och jag kan inte tänka mig att hon var där i en hel månad. Debiteras man för tiden eller datatrafiken i detta land? Hon måste ju ha laddat ner ett par petabyte i så fall, men hon kanske kör torrents över PirateBay 24/7? Fäbodjäntan och Snuten i Hollywood kanske laddades ner mellan mötena med den dominikanska arbetsförmedlingen. Har de Fas-3 i Dominikanska Republiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in