2013-08-23, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Ilastning, ja, där håller jag med. Och säkert kommer det att hända en hel del fram till ev. åtal. Jag försöker hålla mig till det vi möjligen kan veta på nuvarande stadium.

Det scenariot kan man få ihop.
Vilka uppgifter hade DB/FH om AJ lämnade di på vägen hos DB ?
Citera
2013-08-23, 19:30
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det scenariot kan man få ihop.
Vilka uppgifter hade DB/FH om AJ lämnade di på vägen hos DB ?

Hjälpa till med lastning (DB) och transport (FH chaufför). Jag noterade att FH advokat talade om resultat från DNA-analys. Kläder etc. på kroppen kan ha DNA-spår från dem som hållit i kroppen. FH advokat verkar vara angelägen att det kan påvisas att FH inte hållit i kroppen.
Citera
2013-08-23, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Hjälpa till med lastning (DB) och transport (FH chaufför). Jag noterade att FH advokat talade om resultat från DNA-analys. Kläder etc. på kroppen kan ha DNA-spår från dem som hållit i kroppen. FH advokat verkar vara angelägen att det kan påvisas att FH inte hållit i kroppen.

Ja så kan det vara. Då slipper FH griftefridsbrott, men han lär ha svårt att påstå att han inte visste vad som lastades. Så undanröjande av bevis är det. Avvägningen mellan grovt & normalgrad är tämligen ointressant nu. Det gäller att knyta antingen DB eller FH till BP och brottet. Det är jag säker på att man lyckas med.
Citera
2013-08-23, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Färska bilder ifrån "platsen"

https://anonfiles.com/file/9ffa8f2af574dba10701a966de7a07b6
https://anonfiles.com/file/712aaeb6b722e35f4bad13267764dadd
Kan man inte nån meter från vägen kanske dra ner en jordankare och i den en impregnerad regel som man sen bygger något smått ovanpå där man kanske kan placera ett gravljus typ? Så blir det en liten minnesplats som nära & kära kan tända ett ljus i... Bara en tanke...
Citera
2013-08-23, 19:50
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan man inte nån meter från vägen kanske dra ner en jordankare och i den en impregnerad regel som man sen bygger något smått ovanpå där man kanske kan placera ett gravljus typ? Så blir det en liten minnesplats som nära & kära kan tända ett ljus i... Bara en tanke...

Mittemot den avspärrade fyndplatsen är en mötesplats för trafik. Där har som synes på bild 1, en mängd kort och ljus placerats. Klokt att hålla avstånd tills avspärrning hävts.
(OT, beklagar. Eliminera post.)
Senast redigerad av Ass2mouth 2013-08-23 kl. 19:57.
Citera
2013-08-23, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
Mittemot den avspärrade fyndplatsen är en mötesplats för trafik. Där har som synes på bild 1, en mängd kort och ljus placerats. Klokt att hålla avstånd tills avspärrning hävts.
Det jag tänkte på var något som kan stå där en längre tid, exakt var är upp till de anhöriga.
Citera
2013-08-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Polisen har ju efterfrågat vittnesuppgifter om en MC under mordnatten så uppenbarligen har de varit intresserade av den. Att de nu inte officiellt frågar efter den är inte ett bevis för att de är ointresserade.

Edit: Att den inte står som efterlyst ser jag inte som något bevis för att den inte är efterlyst av polisen internt. Det vore ju inte smart om brottslingar direkt fick veta vilka fordon som polisen har sök på respektive vilka där söket avslutats för att de hittat den.

När efterfrågade de det?

Hur då efterlyst internt; en muntlig sak i fikarummet hos trollhättepolisen?

Tänk om MCn påträffas utanför Trollhättan och kontrolleras mot fordonsregistret och allt är grönt; vad händer då?

Tar mig friheten att gissa; inte ett skit. Hur intresserade tror du polisen är?

Detta var mitt sista inlägg angående MC fjanteriet, spamma på om ni tycker att det leder någon vart.
Citera
2013-08-23, 21:12
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2305278-en-del-bitar-pa-plats-i-mordfallet

Hur ser han på anklagelserna mot sig?

– Han säger som tidigare att han inte har någonting med mordet att göra överhuvudtaget.

Hur mår han?

– Han tar det som det är, men tycker inte det är så trevligt. Efter omständigheterna mår han ändå bra.

Åtalsförlängningen går ut nästa fredag den 30 augusti och senast då måste 36-åringen omhäktas eller släppas.
Citera
2013-08-23, 21:41
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
nu ä de ju så att han mördat en 2 barnsmamma antagligen å inga barn.
sen va den nån som sa i tråden att de knappt kände varandra utan har TB som gemensam vän. men är de nån som vet nåt annnat. annars tycker ja vi kan sluta nämna de miffot..
lite konstigt då att kr va i polen samtidigt som aj var där???? om nu kr knappt kände aj utan att dom hade tb som gemensam vän går ju inte riktigt ihop
Citera
2013-08-23, 21:45
Medlem
Läste något om att man efter sista förhöret från polis/ÅK med den HMG var " mycket nöjd". Advokaten verkar däremot inte tycka det hela var något att komma med. Jag väntar bara på den slutliga rättegången. Då tror jag en och annan kommer att stå med skägget brevlådan. Gissar på livstid alternativt dråp och 12 år.
Citera
2013-08-23, 21:47
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hade hon inte varit på vapenbilden hade ingen bekymrat sig över haggan.
Så man ska nog inte spela henne i händerna och ge henne den uppmärksamhet hon verkar tråna efter
Jag tycker det är långsökt med TB också, då AJ verkar ha använt henne som en informationsbricka för sina fabler och inte sagt något om sin skuld till henne.
bekymrar mig inte om haggan men tror hon vet något eftersom hon va i polen exakt samtidigt som aj var där o de har ja en extremt säker källa på
Citera
2013-08-23, 21:51
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Läste något om att man efter sista förhöret från polis/ÅK med den HMG var " mycket nöjd". Advokaten verkar däremot inte tycka det hela var något att komma med. Jag väntar bara på den slutliga rättegången. Då tror jag en och annan kommer att stå med skägget brevlådan. Gissar på livstid alternativt dråp och 12 år.

Gissar på långvarig Psykvård ! Samtal med en Psykdoktor så blir det en snabb och lämplig diagnos med efterföljande medicinering och elbehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in